اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله سیدجلال حسینی به کمیته داوران


مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با فشارهای بیرونی که عوامل آن نیز کاملا مشخص شده‌اند، در حال ضربه زدن به تیم ما هستند.

خبرگزاری فارس: با تصمیم علی دایی بازیکنان پرسپولیس تا بعد از دربی 78 ممنوع‌المصاحبه شدند اما با توجه به درخواست‌های اخیر و هماهنگی‌ که بین کاپیتان دوم قرمزپوشان و دایی و مسئولان باشگاه شد مقرر گردید تا سیدجلال حسینی مصاحبه‌ای را که نظر سایر بازیکنان نیز است را انجام دهد.

به همین دلیل سیدجلال حسینی در مورد برخی اتفاقات اخیر، داوری‌ها و بازی مقابل فولاد گفت‌وگویی انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

پرسپولیس یک بازی سنگین در اهواز برگزار کرد و سرانجام با شکست مقابل فولاد به تهران برگشت.

فوتبال همین است اما بازی بسیار خوبی را دو تیم به نمایش گذاشتند. فوتبال زیبایی بود. اگر اشتباهات نبود ما می توانستیم در این بازی بازنده نباشیم.

 اما این شکست قبل از دربی می تواند مشکلاتی برای پرسپولیس در پی داشته باشد.

همان طور که گفتم مقابل فولاد بازی خوبی برگزا کردیم اما می‌توانستیم بازنده نباشیم ولی باید همه‌چیز را فراموش کنیم. خیلی‌ها نگران دربی هستند اما به نظر من دربی با همه بازی‌ها فرق دارد و ما انشاءالله با تمام توان به این دربی نگاه می‌کنیم. استقلال هم بازیکنان بسیار خوبی دارد اما باید خیلی زودتر یک طوری این فشارها را از ما خارج کنند و دست از سر بازیکنان ما بردارند که آنها بتوانند کار خود را بکنند. ما چیز زیادی نمی خواهیم؛ شما آرش افشین را ببینید آیا توپ را با دست نگه داشت یا خیر؟ همه چیز را به کارشناسان می‌سپاریم و خودتان قضاوت کنید.

 منظورت چیست؟

من هیچ‌وقت دوست ندارم راجع به داوری حرف بزنم چون عادت به این کار ندارم اما متاسفانه می بینم که با فشارهای بیرونی می‌خواهند به پرسپولیس ضربه بزنند و به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ام در این مورد اظهار نظر کنم. شما ببینید در بازی با نفت یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خودمان یعنی پیام صادقیان را بنا بر دلایل بی موردی که خودتان بهتر می‌دانید در اختیار نداشتیم. مشکلاتی و مسائلی قبل از بازی با نفت پیش آمد اما بازیکن ما خیلی راحت محروم شد.

بالاخره محرومیت هم بخشی از فوتبال است؟

قبول داریم، اما در سخت‌ترین شرایط بازیکن ما محروم شد. آیا برای بازیکنان دیگر نیز این اتفاق می‌افتد؟ ما روی اشتباه قضاوت داور محمدرضا خلعتبری را هم در بازی با فولاد از دست دادیم. سه بازی سخت داشتیم و به نظرم در دو بازی حساس گذشته به خاطر فشارهای بیرونی نتایج بازی را از دست دادیم. یکی از مهم‌ترین عاملان این موضوع کاملا مشخص است.

 کدام عوامل؟

ما باخت را قبول داریم و دنبال توجیه نیستیم اما محرومیت‌های صادقیان و خلعتبری را یک‌بار مرور کنید. در بازی حساس فولاد از روز قبل فشارهایی را به تیم وارد می‌کنند که واقعا عجیب و غریب است.

منظورت اشتباه پیام صادقیان و محسن مسلمان است؟

من نمی‌دانم هنوز چیزی که ثابت نشده چطور حاشیه ساز می شود و برایش جنجال درست می شود!

من معتقدم هر کسی که در تیم ملی امید تخلف کرده باید با او برخورد شود حالا یا قلیان کشیده‌اند و یا هر کار دیگر کرده‌اند من کاری به این موضوع ندارم اما واقعا این درست نیست که حمله‌ها فقط به دو بازیکن پرسپولیس باشد. به نظر شما این موضوع منطقی است؟

شاید فقط بازیکنان شما تخلف کرده باشند؟

من کاری با این موضوع ندارم، من درباره حمله‌ها و انتقادهایی یک جانبه‌ای که شده صحبت می‌کنم. دو بازیکن جوان که 20 یا 21 سال دارند چطور تحمل این همه فشار را داشته باشند؟ در ورزشگاه اهواز دیدید که به این بازیکنان چه می‌گفتند؟ این فشارها بازیکنان را نابود می‌کند متاسفانه بازیکنان هم از این فشار نمی‌توانند بیرون بیایند و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

امکان دارد که شفاف بگویید که این فشارهای بیرونی از کجا به پرسپولیس تحمیل می شود؟

من هم نمی‌دانم، شما نگاه کنید حسین عسگری بعد از بازی با نفت می‌گوید گل آنها مشکل نداشت اما کارشناسان داوری خودشان دیدند که آن صحنه آفساید بود. به نظرم چه می‌شود حالا با آقای عسگری برخورد شود چون که اشتباه کرده است؟

شما نگاه کنید ما کوچک‌ترین حرفی به داور می‌زنیم با ما برخوردهایی می‌شود که خودتان می توانید قضاوت کنید. من هیچ‌وقت بر روی لجاجت و عصبانیت حرفی نمی‌زنم اما در طول بازی به عنوان کاپیتان اول یا دوم وظیفه‌ام است با داور صحبت کنم تا جوانان کنترل شوند ولی شما عکس‌العمل‌ها را ببینید. خدایی ناکرده من نمی‌خواهم زحمت هیچ داوری را زیر سوال ببرم اما آقای عسگری حرفی می‌زنند که به تمام مردم فشار وارد می‌شود.

بالاخره اگر همه بخواهند به داوران حمله کنند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

این حرف‌هایم هیچ ربطی به باخت مقابل فولاد ندارد اما وقتی ما یک حرف می‌زنیم با بازیکن و مربی ما همه‌جوره برخورد می‌کنند ولی حسین عسگری در مورد پرسپولیس اشتباه حرف می‌زند و به همه فشار وارد می‌شود بعد هم بیانیه دادند در خصوص تیم‌های دیگر به نظرم باید با عسگری برخورد شود و به حرف‌هایش رسیدگی شود اصلا در کل باید به فشارهایی که در این چند مدت به پرسپولیس وارد کرده‌اند بیشتر دقت شود. به نظرم این فشارها طوری نیست که برخی بازیکنان جوان و کم‌تجربه از آن خارج شوند.

این حرف‌های شما ربطی به موضوع قلیان‌کشی بازیکنان تیم ملی امید هم دارد؟

سوال خوبی بود، در اردوی کیش مگر فقط بازیکنان پرسپولیس قلیان کشیدند؟ امار بگیرید و ببینید در اردو چند نفر بودند؟ آیا همه‌چیز ثابت شده است؟ با همه کسانی که تخلف کرده‌اند باید برخورد شود چرا در این شرایط حساس فقط به دو بازیکن ما اینطور با فشار زیاد گیر داده‌اند؟ شما نگاه کنید با این حرف‌ها چه بلایی سر پرسپولیس می‌آید. اینها فشارهایی است که به پرسپولیس و بازیکنانش وارد می‌شود و به نظرم آقایان باید دلیل این کارها را بگویند. ما در بازی با نفت صادقیان را نداشتیم و خلعتبری هم با اشتباه داور در بازی با فولاد از دست دادیم. خلعتبری فقط خواست به داور بگوید که من بیهوده خودم را زمین نزدم اما کارت زرد گرفت.

اما در بازی دیروز مقابل فولاد شما هم کم عصبانی بودید و به همین دلیل کارت زرد دریافت کردی.

در یک صحنه خیلی راحت کارت زرد گرفتم. بازیکنان آنها فریاد زدند و بازیکنان ما را هم زدند اما یک کارت زرد به آنها نداد. آنها ما را می‌زدند و خونسرد هم بازی می‌کردند. یکسری مشکلات وجود دارد که برای من جای سوال است چرا برای پرسپولیس اتفاق افتاده؟

 در پایان اگر حرفی دارید بگویید؟

من حرف خاصی ندارم و فقط خواستم این حرف را با توجه به اتفاقات اخیر بزنم. ما بازی بسیار سختی در پیش داریم اما این بازی هیچ ربطی ندارد که کدام تیم بالای جدول و کدام تیم پایین جدول است ما تا الان بالای جدول بودیم و الان هم اختلاف چندانی با بالای جدول نداریم. به نظرم با یک پیروزی خوب می‌توانیم جایگاه خودمان را به دست بیاوریم البته باید همه بیشتر تلاش کنیم و جوانان ما هم باید این فشارها را یک طوری تحمل کنند. من باز هم می‌گویم هر کسی که تخلف کرده باید با آن برخورد شود اما فقط به دو بازیکن جوان ما گیر ندهید و قضاوت زودهنگام نکنید تا اتفاقات بازی در اهواز پیش بیاید.


ویدیو مرتبط :
فرق کمیته داوران با دپارتمان داوران از نظر جناب خان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تند مورینیو به کمیته انضباطی و داوران



تیم فوتبال رئال مادرید , فدراسیون فوتبال , کمیته‌های انضباطی

 

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با انتقاد شدید از تزلزل قضاوت در کمیته انضباطی و داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت: «همه جریمه می‌شوند جز پیکه؟»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، خوزه مورینیو که به خاطر اظهارات تند خود همیشه به عنوان متهم ردیف اول کمیته‌های انضباطی و داوران یوفا و فدراسیون فوتبال اسپانیا مطرح می‌شود پس از انتشار اظهارات عجیب جرارد پیکه، مدافع بارسلونا در خصوص داوران اسپانیا تصریح کرد: «لابد فرق دارد، اگر من بودم به احتمال فراوان محکوم به مرگ می‌شدم، همه جریمه می‌شوند به جز پیکه؟ آیا این یکی از مفاد اساسنامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا است؟»

مورینیو ادامه داد: «یک بازیکن گفته است که داوران عمدی وی را اخراج کرده‌اند، از اصطلاحاتی چون "پروژه از قبل برنامه‌ریزی شده"، "قضاوت‌های مشکوک" و "دشمنی با یک تیم خاص" استفاده کرده و سکوت فدراسیون فوتبال در قبال این مسئله برای من بسیار عجیب است.»

مورینیو افزود: «منتظر حکمی در حد جریمه نقدی و یک بازی محرومیت نیستم، که اگر اینگونه باشد گاهی ارزش آن را دارد که با پرداخت مبلغی ناچیز و یک بازی نیمکت نشینی هر چه می خواهیم درباره داوران بگوییم.»

مورینیو در پایان خاطرنشان ساخت: «کاری که فدراسیون فوتبال اسپانیا و یوفا با من، کارانکا، په‌په، راموس و کل باشگاه رئال مادرید کرده را یک جا جمع کنید و منتظر حکم صادر شده درباره اظهارات به شدت توهین آمیز پیکه باشید. شک ندارم که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.»

پیکه در جریان بازی مقابل اسپورتینگ خیخون به خاطر درگیری لفظی با داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد.