اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله سنگین داعش به سد العظیم دفع شد


نیروهای داعش همزمان با نبردهای جاری در استان الانبار بویژه شهر البغدادی و محاصره پایگاه «عین الاسد» حمله سنگینی را برای تصرف سد «العظیم» در استان دیالی انجام دادند که با دفاع نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی دفع شد.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای داعش همزمان با نبردهای جاری در استان الانبار بویژه شهر البغدادی و محاصره پایگاه «عین الاسد» حمله سنگینی را برای تصرف سد «العظیم» در استان دیالی انجام دادند که با دفاع نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی دفع شد.

کریم النوری، یکی از فرماندهان ارشد نیروهای الحشد الشعبی شنبه شب اطلاع داد که داعش ظهر روز شنبه با هدف تصرف منطقه العظیم بویژه سد العظیم عملیات سنگینی را آغاز کرد که در نهایت با شکست نیروهای مهاجم در شامگاه شنبه خاتمه یافت.

وی گفت، داعش در این حمله تمام توان خود را بکار گرفت بطوری که چند دستگاه خودرو زرهی 'همر' را برای این عملیات بمب گذاری کرده و از تعدادی افراد انتحاری استفاده کرده بود.

این شیوه عملیات بحدی خوفناک است که هر نیرویی توان مقاومت در برابر این حملات را ندارد و ماههای اول هجوم داعش به عراق بسیاری از شهرها و مناطق با این تاکتیک به دست این گروه تروریستی افتاده بود.

با اینحال به گفته این منبع امنیتی، نیروهای الحشد الشعبی توانستند با شناسایی تاکتیک های داعش، حمله آنان را خنثی کنند و تلفات قابل ملاحظه ای به مهاجمان وارد کنند که از جمله تعدادی از نیروهای داعش در این حمله کشته شدند و تعدادی از خودروها و تجهیزات آنان منهدم شد.

وی با بیان اینکه پس از شکست و فرار مهاجمان هم اکنون کنترل کامل منطقه در دست نیروهای ارتش و الحشد الشعبی است، گفت: نیروهای داعش پس از ناکامی در حمله خود با به جا گذاشتن تعداد زیادی کشته و نیز چند دستگاه خودرو سالم از جمله یک خودرو زرهی منطقه را ترک کردند.

سد العظیم در شمال غرب استان دیالی و در مرز استان صلاح الدین و در 130 کیلومتری شمال بغداد واقع است، دارای طولی برابر 3800 متر است و کار ساخت آن به مدت 10 سال، از 1989 تا 1999 میلادی طول کشید.


ویدیو مرتبط :
ارتش اوکراین حمله روسیه را با خسارات سنگین دفع کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله سنگین به مواضع داعش در الانبار



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

وزارت دفاع عراق از وارد کردن ضربه‌های سنگین به اهداف داعش در استان الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی هوایی ضربه‌های دردناکی را به داعش در استان الانبار وارد کرده است.


سومریه نیوز به نقل از وزارت دفاع عراق تأکید کرد که این عملیات علیه مواضع داعش در فلوجه، الانبار، الجزیره و البادیه انجام شد.


بر اساس این گزارش، در این عملیات مواضع مورد نظر کاملا منهدم شد و خسارتهای سنگینی به این گروه تروریستی وارد شد.


نیروهای ارتش با پشتیبانی بسیج مردمی و عشایر دیروز توانستند منطقه "حصیبه" شرقی در استان الانبار را کاملا پاکسازی کنند.


 اخبار بین الملل  -  سایت  العالم