اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله روسیه به تانکرهای نفتی داعش


روسیه اعلام کرد که تانکرهای نفتی متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادده است.

خبرگزاری فارس: روسیه اعلام کرد که تانکرهای نفتی متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادده است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت: جنگنده‌های روس تانکرهای نفتی داعش را هدف قرار دادند.

این حمله در شرایطی انجام شده است که براساس گزارش رسانه‌ها فروش نفت مهمترین منبع درآمد تروریست‌های داعشی است.

داعش با فروش قاچاقی نفت چاه‌های استان‌های شمالی سوریه به دلالان در مرز ترکیه، درآمد مورد نیاز خود برای خرید سلاح و مایحتاج تروریست‌ها را تامین می‌کند.

بسیاری از منتقدان ائتلاف تحت رهبری آمریکا ضد داعش که دو سال قبل به بهانه جنگ با تروریست‌ها تشکیل شده بود، تاکید دارند که عدم هدف قرار گرفتن تانکرهای نفتی داعش توسط جنگنده‌های آمریکایی درباره انگیزه‌های واشنگتن در جنگ با تروریسم تردید برانگیز است.


ویدیو مرتبط :
حمله به تانکرهای حمل نفت داعش توسط روسیه(کامل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه ی تازه داعش: به چنگ آوردن سوخوهای ارسالی ایران و روسیه/آیا اوباما فرمان حمله ی هوایی را صادر می کند؟



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سوخوهای ارسالی ایران و روسیه


 اخبار سیاست خارجی - دبکا:
نقشه ی تازه داعش: به چنگ آوردن سوخوهای ارسالی ایران و روسیه/آیا اوباما فرمان حمله ی هوایی را صادر می کند؟

تصرف پایگاه هوایی مذکور به آنها امکان کنترل آسمان بغداد را می دهد و فرصت بمباران نیروهای امنیتی دولت را در بخش های مختلف شهر در اختیار آنها قرار می دهد.

دبکا نوشت: داعش در حال پیشروی به سوی پایگاه هوایی المثنی در فرودگاه بغداد است.

به گزارش انتخاب ، در ادامه این گزارش آمده است: این پایگاه هوایی در 16 کیلومتری غرب مرکز بغداد واقع شده است. طراحان نظامی گروه داعش که بسیاری از آنان از افسران ارتش صدام حسین بوده اند، نتیجه گرفته اند که فعلا هیچ نیازی به تصرف پایتخت عراق نیست.

تصرف پایگاه هوایی مذکور به آنها امکان کنترل آسمان بغداد را می دهد و فرصت بمباران نیروهای امنیتی دولت را در بخش های مختلف شهر در اختیار آنها قرار می دهد.

براساس گزارش دبکا، نوری المالکی نخست وزیر عراق با عقب کشاندن واحد چهارم ارتش عراق از جنوب شهر کربلا و استقرار آنها در 125 کیولمتری بغداد در جهت دفاع از سامرا اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

مالکی با این اقدام راه را برای نیروهای داعش در جهت پیشروی به سوی پایگاه هوایی المثنی هموار کرده است.

این تحولات هشدار آمیز ممکن است اوباما رئیس جمهور امریکا را مجبور به صدور دستور حمله هوایی علیه داعش کند.

هفته ی گذشته، بشتر اوقات بحث جدی در کاخ سفید و پنتاگون در این مورد در جریان بود. ظاهرا تصمیم نهایی دولت امریکا به زودی اعلام می شود.

روز پنج شنبه، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امکان نقش بیشتر مشتساران امریکایی در عراق را منتفی ندانست.

او گفت که حملات هوایی یکی از گزینه ها است.

در همین حال، فرماندهان داعش چشم به جت های سوخو پارک شده در پایگاه هوایی المثنی دارند که ایران و روسیه در طول 10 روز گذشته به منظور کمک به دولت نوری مالکی در جهت مبارزه با داعش تحویل عراق داده اند.

از آنجایی که المثنی توسط نیروهای ویژه عراقی حفاظت می شود، داعش بر این باور است که تصرف این پایگاه و بدست آوردن هواپیماهای نظامی پیروزی بزرگی محسوب می شود.

با این اوصاف، دولت اوباما باید در ساعات آینده در مورد حمله هوایی و عقب راندن نیروهای داعش پیش از به چنگ آوردن پایگاه هوایی مذکور تصمیم گیری کند.

درحالی در این گزارش ادعا می شود که ایران جنگنده های سوخو برای دولت عراق ارسال کرده است که وزارت خارجه ایران رسما این اخبار را تکذیب کرده است. رسانه های غربی و اسرائیلی با اشارات مکرر به این مسئله سعی در القا حضور نظامی ایران در عراق دارند.

  اخبار سیاست خارجی - انتخاب