اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله دوباره مایلی‌کهن به فوتبالی ها


سرمربی پیشین تیم ملی با بیان اینکه دوست داشتم رسول خادم رئیس فدراسیون فوتبال شود، گفت: چطور قبول کنم کفاشیان سالم است؟ او همچنین گفت که مدیرعاملی قرارداد 650 میلیونی داشته و 250 هزار یورو از ترانسفر بازیکنش به هلند گرفته است.

تسنیم: محمد مایلی‌کهن پس از مدتی سکوت درباره شرایط فوتبال و البته ورزش ایران صحبت کرد. او از تیم ملی گفت و از پرسپولیس، از کمیته ملی المپیک و فدراسیون بوکس که سال‌هاست یک نفر را به عنوان رئیس می‌بیند.

مایلی‌کهن در ابتدای گفت‌وگویش جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس و اینکه نامی از او برده نشده، گفت: چه اشکالی داره نامی از من نبرده باشند؟! در مجموع نفس برگزاری این مراسم خوب بود اما من در آن حضور نداشتم. برای من کارت دعوت هم فرستاده بودند اما بنابه دلایلی که برای خودم دارم، تصمیم گرفتم در مراسم شرکت نکنم. آقایان اگر نام مرا از فهرست مربیان و کاپیتان‌های پیشین پرسپولیس حذف کردند، ایرادی ندارد اما آنها با این کار خود نمی‌توانند مرا از تاریخ باشگاه پرسپولیس حذف کنند. ما به نوعی جزو تاریخ پرسپولیس بوده‌ایم و از زمره افرادی هستیم که عشق به پرسپولیس داشته و داریم و این عشق‌مان را چه در گذشته و چه در حال حاضر ثابت کرده‌ایم. آنهایی که باید موضوع را بدانند می‌دانند و نیاز به یادآوری من نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس یادآور شد: زمانی که ما در پرسپولیس بازی می‌کردیم، فردی به نام توپ جمع‌کن وجود نداشت که دور زمین بایستند. در آن سال‌ها به ندرت پیش می‌آمد که از حریفان عقب بیفتیم و یا حتی بازی مساوی بوده باشد. با این حال هر زمان در ورزشگاه آزادی توپ به بیرون از زمین می‌رفت این مایلی‌کهن بود که به سمت تونل ورزشگاه می‌دوید و توپ را به بازی برمی‌گرداند تا حریف بازی را زودتر آغاز کند. ما اینگونه کار کردیم و هیچ وقت نگفتیم پرسپولیس به ما دین دارد. من همیشه گفته‌ام که مدیون پرسپولیس هستم و هرآنچه در فوتبال دارم از خداوند، راهنمایی‌های مادرم و پرسپولیس است.

وی تصریح کرد: شنیدم در مراسم جشن باشگاه پرسپولیس هیچ‌کدام از بازیکنان فعلی این تیم حضور نداشته‌اند که این هم نشان‌دهنده علاقه آنها به پرسپولیس است!

مایلی‌کهن در خصوص عملکرد پرسپولیس در فصل جاری مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم در این خصوص اظهارنظر کنم، چرا که ممکن است ایجاد حاشیه کند. نمی‌خواهم اوقات آنهایی که با پرسپولیس زندگی می‌کنند تلخ شود، آنهایی که با تمام وجود پرسپولیس را دوست دارند و به هیچ چیز فکر نمی‌کنند جز پیروزی این تیم. نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم، وگرنه تا دل‌تان بخواهد می‌توان پیرامون این مسائل حرف زد.

مایلی‌کهن در ادامه گفت‌وگو به تحولات صورت گرفته در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: این روزها یکسری خبرهای خوش از ورزش به گوش می‌رسد و تحولاتی در ورزش کشور صورت گرفته که من به آنها با دیدی مثبت نگاه کرده و مناسب ارزیابی می‌کنم. حضور آقای گودرزی به عنوان وزیر ورزش و انتخاب دوباره آقای پولادگر برای ریاست فدراسیون تکواندو و اخیراً موفقیت آقای خادم، این قهرمان محبوب، محجوب، مدیر و تحصیلکرده در انتخابات فدراسیون کشتی از آن جمله است. من از انتخاب آقا رسول به عنوان رئیس فدراسیون کشتی هم خیلی خوشحالم و هم به نوعی حسودی‌ام می‌شود!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که من اِشرافیتی به کل رشته‌های ورزشی دارم که آن هم به دلیل علاقمندی‌ام به همه رشته‌های ورزشی از کودکی بوده و بعد از آن به واسطه مسئولیت‌های ورزشی که در سطوح مختلف سازمان تربیت بدنی داشته‌ام. سال‌ها قائم مقام دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان تربیت بدنی و رئیس اداره تربیت بدنی در جاهای مختلف بوده‌ام به همین خاطر به همه رشته‌های ورزشی اِشرافیت دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا به انتخاب رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی حسادت می‌کنید؟»، گفت: چون دلم می‌خواست رسول خادم رئیس فدراسیون فوتبال می‌شد، چون آقا رسول مجموعه همه خوبی‌ها را دارد و ... او علاوه بر خصوصیات بارز اخلاقی، فردی تحصیلکرده و مدیر است. آقا رسول قهرمان آسیا، جهان و المپیک بوده و به افتخارات زیادی دست یافته است. او در سطوح مختلف مدیر بوده و از طرفی آدمی است که خیلی منطقی بوده و در عین منطقی بودن به موقع با قاطعیت عمل می‌کند. فوتبال ما این روزها چنین افرادی را کم دارد. این است که مرا آزرده می‌کند.

مایلی‌کهن تاکید کرد: سال‌ها است که عنوان می‌شود آقای کفاشیان آدم درست و سالمی است. متاسفانه انگار در مملکت ما در سال‌های اخیر معنی لغات و واژه‌ها تغییر کرده است. من نمی‌دانم چه باید بگویم؟! وقتی می‌بینم در یک برنامه تلویزیونی به آقای کفاشیان گفته می‌شود فلان تیم تبانی کرده و تبانی‌اش محرز شده و ایشان هم می‌پذیرد آن تیم تبانی کرده و اعلام می‌کند، چون تیم مورد نظر در فوتبال سرمایه‌گذاری خوبی کرده و ورزشگاه ساخته است به لیگ دسته پایین‌تر فرستاده نمی‌شود؛ آن وقت من چطور می‌توانم بپذیرم آقای کفاشیان سالم است؟! چطور می‌شود این را پذیرفت؟ اصلاً این تیم در منطقه‌ای که فعالیت می‌کند استادیوم ومبلی ساخته باشد، ورزشگاه آزادی احداث کرده باشد؛‌ وقتی تبانی کرده باید با آن برخورد شود. به خاطر فعالیت‌های مثبتی که این باشگاه داشته مجسمه مدیرعامل آن باشگاه را بسازند و در میدان شهر نصب کنند اما به خاطر تبانی باید تیمش را به دسته 5 ببرند.

وی با بیان اینکه وقتی رئیسی می‌آید و خود را موافق با تبانی نشان می‌دهد من دیگر به سلامت او شک می‌کنم، گفت: ممکن است این حرف‌های من آقای کفاشیان را ناراحت کند اما اینها واقعیت است. همین مسائل است که فوتبال ما را عقب نگاه داشته است. اعتقاد دارم فوتبال ایران می‌تواند یکی از 10 تا 12 تیم برتر دنیا باشد. این اعتقاد من است اما متاسفانه افرادی که در این فوتبال هستند، توانایی کمک به فوتبال را ندارند.

مایلی‌کهن یادآور شد: چند سال پیش تیمی در لیگ فوتسال تبانی کرد و حتی تبانی این تیم محرز شد اما متاسفانه با این توجیه که زمان برای معرفی تیمی دیگر نبوده تیمی که تبانی کرده و جام قهرمانی از آن گرفته شده بود،‌ به نمایندگی از ایران در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد. مگر چنین چیزی می‌شود؟! اینها است که باعث می‌شود قلدری‌ها در فوتبال ایران حاکم شود. اینها باعث می‌شود تبانی‌ها در فوتبال ایران حاکم شود و ...

سرمربی پیشین صبا با طرح این پرسش که «قرار بوده کی‌روش یک مربی ثابت باشد یا پروازی؟»، خاطرنشان کرد: قرار بود ایشان یک مربی ثابت باشد، به تیم‌های ملی و مربیان ما کمک کند و ... اما عملاً هیچ‌کدام از این اتفاقات رقم نخورد. کی‌روش در این مدت چند مسابقه باشگاهی را از نزدیک دیده است؟ چند بار به شهرستان‌های مختلف سفر کرده است؟ امروز که در ماه‌های منتهی به جام جهانی هستیم و تیم ملی باید برای حضور پرقدرت در این مسابقات آماده شود یکسری از واسطه‌های ایشان دست به کار شده و عنوان می‌کنند فلان تیم خواهان عقد قرارداد با کی‌روش است. چرا؟ چون قرارداد ایشان با فدراسیون فوتبال ایران بعد از جام جهانی تمام می‌شود و باید کاری کنند تا رقم قراردادش بالاتر برود.

مایلی‌کهن با بیان اینکه دنیا، دنیای رسانه است، گفت: وقتی شما ارتباط و آدم داشته باشی، ناگهان با یک خبر جریان‌سازی می‌شود. مردم هم که اکثریت عوام هستند و این مسائل را باور می‌کنند. یک روز می‌گویند قرار است کی‌روش سرمربی تاتنهام شود، روز دیگر صحبت از حضور او در تیمی دیگر می‌شود اما وقتی به سایت تاتنهام می‌روید نام تنها شخصی که برای هدایت این تیم مطرح نیست، کی‌روش است! حالا چرا این کار را می‌کنند، چون می‌خواهد رقم قراردادش بالاتر برود. البته کی‌روش کجا برود بهتر از اینجا؟! کجا بهتر از اینجا به او پول می‌دهند؟ کجا از رئیس تا پایین‎ترین فرد فدراسیون مقابل ایشان دولا، راست شده و «بله قربان» می‌گوید؟ کجا بیشتر کنار خانواده‌اش و در کشور خودش است و پولش را می‌گیرد؟ مشکل ما این چیزها است و اینها است که آدم را رنج می‌دهد.

وی به برخی از مسائل به عنوان یک بام و 2 هوا یاد کرد و گفت: شما نگاه کنید رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال ایران، خانمی است که زحمت هم می‌کشد. این جالب و خنده‌دار و از طرفی غم‌انگیز نیست که در کشوری که خانم‌ها اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، یک خانم رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال است؟! در شرایطی که بانوان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، یک خانم رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی شده و همراه تیم به ساحل کشورهای مختلف می‌رود. حالا کشور امارات که مسابقات اخیر در آن برگزار شد، شاید ساحل بدی نداشته باشد اما در ساحل دیگر کشورها آدم‌ها می‌توانند با هر پوششی در آن حضور داشته باشند. این یک بام و 2 هوا نیست؟!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس همچنین به انتقاد از یکی از مدیران عامل باشگاه‌ها پرداخت و گفت: یک مدیرعامل می‌آید انواع اهانت‌ها و توهین‌ها را می‌کند و تهمت‌های مختلفی را به این و آن می‌زند. او مدعی می‌شود چون برخی از ناظران فدراسیون با فلان داور رفیق هستند، آن داور به سود تیم مدنظرشان سوت زده است. اولاً آقای مدیرعامل! شما که با همه از صدر تا ذیل فدراسیون رابطه نزدیک دارید! شما، هم با اینها رفیق هستید و هم آنها را بغل کرده و می‌بوسید! این آقا مدعی شده که چون نماینده فدراسیون در یک بازی از شهر حریف تیمش بوده و به شهرش تعصب داشته و این 2 شهر باهم رابطه خوبی ندارند، داوری به سود تیم مقابل بوده است. مگر چنین چیزی می‌شود؟! اصلاً از زمانی که این آقایان آمدند اختلاف بین این 2 شهر بیشتر شد، آن هم به دلیل منافع شخصی خودشان.

وی افزود: همین آقای مدیرعامل سال گذشته قرارداد 650 میلیون تومانی داشته است. حالا گذشته از ترانسفر بازیکن‌شان به هلند که از این بابت چیزی کمتر یا بیشتر از 250 هزار یورو عایدشان شده است. اینها تازه «رو آبی‌هایش» است. ایشان از صدر تا ذیل فدراسیون را زیر سوال می‌‎برد آن وقت رئیس سازمان لیگ و نایب رئیس فدراسیون اعلام می‌کند نیت این آقا خیرخواهانه بوده است! وقتی می‌گویم معنای لغات و واژ‌ه‌ها تغییر کرده به این دلیل است. این نیت خیرخواهانه یعنی چه؟ پس شماها عیب دارید.

محمد مایلی‌کهن در خصوص پرونده محسن قهرمانی گفت: شما ببینید در این مدت چه بلاهایی سر قهرمانی آوردند. شما بررسی کنید و ببینید آقای رویانیان در این مدت چقدر مصاحبه کرده و چه گفته است. او که روزی نفر اول پلیس این مملکت بوده، بگوید کجای قانون اجازه می‌دهد یک پلیس فردی را دستگیر، او را دادگاهی کرده و برخورد کند. ایشان «راه به راه» مصاحبه می‌کند که اگر حکم برائت قهرمانی صادر شود همه چیز زیر سئوال می‌رود، این می‌شود و آن می‌شود، افشاگری می‌کنیم و... مگر می‌شود در اختلاف بین 2 نفر یکی از آنها قضاوت کند. باید قضاوت در یک محکمه باشد و با عدالت صورت بگیرد.

مایلی‌کهن در خصوص برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی و اینکه کی‌روش اصرار دارد، بازیکنان باید از تاریخ 20 فروردین ماه 93 در اردوی این تیم حضور داشته باشند، گفت: بارها گفته‌ام و بازهم عرض می‌کنم اینکه عنوان می‌شود ما پول نداریم برای تیم ملی اردو برپا و بازی دوستانه برگزار کنیم، بهانه است. شما دیدید که آقای کی‌روش خودش برگزاری بازی در روزهای فیفا را رد کرد، وگرنه بودند تیم‌هایی که می‌خواستند با ما بازی کنند. مگر فدراسیون کره‌جنوبی خواهان بازی با تیم ملی نشده بود؟ مگر بحث برگزاری بازی دوستانه با روسیه به میان نیامده بود؟ کی‌روش ظاهراً تمایل ندارد تیم ملی در دیدارهای دوستانه دشوار به میدان برود و در نهایت به برگزاری بازی در خارج از کشور با تیم‌هایی نه چندان مطرح رضایت خواهد داد، تیم‌هایی که بتوانیم آنها را شکست دهیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: کی‌روش مربی است که از دل فوتبال بیرون آمده و در کشورهایی مربیگری کرده که صاحب سبک بوده‌اند. فکر نمی‌کنم در هیچ کدام از این کشورها کارهایی که ایشان برای آماده‌سازی تیم ملی مدنظر دارند، را انجام دهند، حتی کشورهای درجه 4 یا 5 فوتبال جهان چنین برنامه‌ای را نمی‌پذیرند. در هیچ کشوری لیگ را فدای تیم ملی نمی‌کنند، چرا که همه معتقدند برای داشتن تیم ملی قوی باید یک فوتبال باشگاهی خوب داشته باشیم.

مایلی‌کهن در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود یادآور شد: اگر خاطرتان باشد من در سال 84 و اولین دوره‌ای که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران شد، تنها ورزشکاری بودم که از ایشان حمایت کردم. در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردم، چون ایشان را دوست داشته و همچنان دوست دارم. به آقای احمدی‌نژاد علاقه دارم، چون معتقدم او برای این مملکت زحمت کشیده است، حالا بماند که امروز ایشان را تخریب می‌کنند.

وی افزود: در این زمینه به عنوان فردی که چندان به مسائل سیاسی علاقمند نیست تحلیل‌هایی برای خود دارم. آنهایی که عنوان می‌کنند تحریم‌ها به خاطر صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد بوده، بهتر است یک بررسی داشته و ببینند مسئولان سایر قوا چه گفته‌اند و اظهارات آنها را مورد ارزیابی قرار دهند تا ببینند در این زمینه اظهارات آقای احمدی‌نژاد باعث تحریم شده یا سخنان آنها و دخالت قوای دیگر؟! به هرحال آقای احمدی‌نژاد به عنوان شخص دوم کشور بعد از مقام معظم رهبری باید اظهارنظر می‌کرد. اینکه در آستانه حضور آقای احمدی‌نژاد در مجامع بین‌المللی، تصمیم‌گیری در خصوص مسائل هسته‌ای و ... یکی از مسئولان قوای مختلف بیاید و یک چیزی را عنوان کند که همه چیز را روی هوا ببرد، درست نیست و فکر می‌کنم همه به نوعی در به وجود آمدن تحریم‌ها نقش داشته‌اند.

مایلی‌کهن تصریح کرد: در آن 2 دوره انتخابات ریاست جمهوری به این دلیل از آقای احمدی‌نژاد حمایت و دفاع کردم که فردی مستقل بودم. در سال 88 که برای حضور در مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدم برگه‌ای را برای تبلیغات تهیه کردم که روی آن نوشته بودم، محمد مایلی‌کهن، فوق لیسانس تربیت بدنی، کاندیدای مستقل مجلس شورای اسلامی. روی این کاغذ که به اندازه یک کف دست بود، همچنین نوشته بودم اگر مرا می‌شناسید و به من اعتقاد دارید به بنده رای دهید و به دیگران هم توصیه کنید.

وی اضافه کرد: خودم سرچهارراه‌ها، مقابل در ورزشگاه آزادی و ... این برگه‌های تبلیغاتی را پخش کردم. در آن زمان برخی دوستان به من توصیه کردند نامم در لیست‌های این طرف و آن طرف قرار بگیرد اما نپذیرفتم، چون فردی مستقل بودم. با این وجود نزدیک 100 هزار رای آوردم و در تهران نفر شصت‌وهفتم شدم. در آن دوره عزیزانی که مدیرعامل باشگاه‌های محبوب بودند، برای رسیدن به مجلس هزینه‌های میلیاردی کرده بودند اما بعد از من قرار گرفتند. کل هزینه‌ای که کردم خدا وکیلی 920 هزار تومان بود.

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: با وجود تمام علاقه‌ام به آقای احمدی‌نژاد بعد از گذشت 6 ماه از عمر صدارت آقای علی‌آبادی بر سازمان تربیت بدنی اولین نفری بودم که گفتم: «من اگر جای آقای علی‌آبادی بودم استعفا می‌دادم و این استعفایم در تاریخ ماندگار می‌شد». من کشورم را دوست دارم، مردمم را دوست دارم و ورزشم را دوست دارم. الان هم اعتقاد این است که آقای علی‌آبادی باید برود. آقای علی‌آبادی! بس است دیگر.

این کارشناس به دوران حضور علی‌آبادی در ورزش اشاره کرد و گفت: ایشان یکسری برنامه‌ها داشته است مانند المپیاد ورزشی ایرانیان. این المپیاد چه دستاوردی داشت؟ چقدر برای آن هزینه شد؟ نتیجه‌اش چه شد؟ چرا هیچکدام از شما (خبرنگاران) نرفتید از آقای علی‌آبادی بپرسید که چرا شروع به احداث استادیوم 40 هزار نفری در دل ورزشگاه آزادی کردید؟ برای من واقعاً جای تعجب دارد! توجیه این کار چه بوده است؟ برای احداث ورزشگاهی که نیمه کاره رها شده و تنها 10 درصد پیشرفت داشته، چقدر هزینه شده است؟ آقای علی‌آبادی من که چیزی از مهندسی نمی‌دانم اما شما که می‌دانی بگو چرا این استادیوم قرار بوده در دل ورزشگاه آزادی احداث شود؟ برای آغاز به کار احداث آن تا به حال چند میلیارد تومان هزینه شده است؟

مایلی‌کهن با بیان این جمله که «بس است آقای علی‌آبادی! شما موفق نبوده‌اید»،‌ افزود: همه می‌گویند آقای هاشمی‌طبا در ادوار بعد از انقلاب و حتی پیش از انقلاب بهترین رئیس کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی بوده است. چرا نمی‌گذارید ایشان مسئولیت کمیته ملی المپیک را برعهده بگیرد؟ اگر مردم را دوست دارید، اگر کشور را دوست دارید و به خود و میزهای‌تان فکر نمی‌کنید، تو را به خدا ورزش را «وِل» کنید و بروید. تو را جان هر کسی که دوست دارید، بروید. اینها بیشتر از شما می‌توانند به ورزش خدمت کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در ادامه اظهار داشت: آقای هاشمی‌طبا برای اداره ورزش بودجه نداشت و بابت 5 ریالی که به هر نخ سیگار بسته بودند ببینید چه کارهایی کرد و شما چه کارهایی کرده‌اید. شما المپیاد ورزشی ایرانیان را راه‌اندازی کردید؟ حاصلش چه بود؟ آقای هاشمی طبا هم یکسری پایگاه‌های ورزش قهرمانی در استان‌ها ایجاد کرد که از آن پایگاه‌ها خیلی افراد به ورزش کشور معرفی شدند. آقای علی‌آبادی گمان می‌کند چون جایگاه ورزش ایران در المپیک ارتقا یافته، به خاطر المپیاد ایرانیان بوده است! ایشان نمی‌داند در ورزش اگر الان می‌کارید باید 10 سال دیگر ثمرش را بخورید.

وی با بیان این جمله که «دل آدم برای بوکس این مملکت و امثال مظاهری‌ها و روزبهانی‌ها می‌سوزد»، گفت: دلم می‌سوزد و حرف‌هایی می‌زنم که دشمنانی جدید برای خودم به وجود می‌آورم. ما در این مملکت رشته‌های ورزشی داریم که می‌توانند در آسیا مدال‌آور باشند اما توجهی به آنها نداریم. دلم برای بوکس ایران ریش می‌شود. آقای ناطق نوری برای من فردی قابل احترام است اما ایشان 23،24 سال و نزدیک یک ربع قرن است که رئیس فدراسیون بوکس است. بیایید ایشان را بگذارید رئیس افتخاری فدراسیون بوکس اما فردی را برای اداره این فدراسیون انتخاب کنید که این کاره باشد. ما در بوکس مدال بگیر بوده و هستیم.

مایلی‌کهن با تاکید بر اینکه فدراسیون بوکس ایران بیشترین مربی خارجی را در سال‌های اخیر داشته است، عنوان کرد: تیم ملی بوکس ایران هر زمان که به خارج از کشور رفته و شکست خورده، اگر مربی تیم ملی خارجی بوده برکنار و به جایش مربی ایرانی آمده و اگر مربی ایرانی بوده، جای خود را به یک مربی خارجی داده است. آیا واقعیت این نیست که آقای ناطق نوری که عزیز و قابل احترام است و نایب رئیس ایشان آقای مقصودی که هنوز بعد از هر مسابقه بوکس می‌آید و می‌گوید فلان بوکسور در «بازی» شکست خورد و نمی‌داند، بازی برای بچه‌ها است در کارشان موفق نبوده‌اند. عملکرد فدراسیون بوکس نشان می‌دهد اینها در کارشان موفق نبوده‌اند و باید بروند. به قرآن ما در بوکس مدال بگیریم اما نه با این شکل اداره فدراسیون بوکس.

وی در بخش پایانی با اشاره به استادیوم‌های خالی فوتبال گفت: ورزشگاه‌های فوتبال خالی است، چون مردم هم فهمیده‌اند که نتایج صرفاً از طریق مسائل فنی به دست نیامده و نمی‌آید اما همین الان شما هر کجا که خواستید یک دوره مسابقات قهرمانی کشور بوکس برگزار کنید، ببینید چقدر تماشاگر به سالن می‌آید. اگر سالن 2 هزار نفری باشد، 5 هزار نفر به داخل سالن می‌آیند و 10 هزار نفر بیرون سالن می‌مانند.

«آدم‌هایی باید به کمیته ملی المپیک بیایند که کاربلد بوده، وقت بگذارند و عاشق باشند»، مایلی‌کهن با بیان این جمله تصریح کرد: آقایان! بس است تا کی می‌خواهید بمانید؟! آقایان! خودتان را در کمیته ملی المپیک و ورزش نشان دادید، اجازه کار به دیگران بدهید! بگذارید آنهایی که کاربلد هستند بیایند، آنهایی که در کنار منافع فردی به مردم هم فکر می‌کنند. آقایان! بس است دیگر مردم از حضورتان در ورزش خسته شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
جنجال دوباره مایلی کهن در برنامه نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله دوباره مایلی کهن به کی روش؛ پرسپولیس درست می شود



اخبار,اخبار ورزشی,مایلی کهن

مدیرفنی تیم‌ملی امید گفت: «آقای پیروانی! همکاری از این بیشتر که کی‌روش هر چه می‌خواهد در اختیارش است.

محمد مایلی کهن به طولانی شدن مرخصی کارلوس کی روش معترض است. او به شرایط این روزهای پرسپولیس و امکانات قدیم تیم‌ ملی در دهه هفتاد و هشتاد شمسی هم اشاره داشت.


اظهارات مایلی کهن را در ادامه می خوانید:

* از تیم امید چه خبر؟
- خبر خاصی نیست جز همان اردو که قرار است شهریور ماه برگزار شود.

* زمان دقیق آن اعلام شده؟
- حرفی نزدند اما از قبل گفته بودند که بین هشتم تا دهم شهریور به این کشور پرواز خواهیم کرد.

* قراردادهای فاز دوم کار در تیم امید امضا شد؟
- فعلا که خبری نیست.

* نتایج اخیر پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
- مگر می‌شود دنبال نکنم. درست می‌شود ان‌شاءا…

* شما دفعه قبل که صحبت کردیم اشاره داشتید باید به برانکو وقت بدهند؟
- به هر حال این تیمی است که خود برانکو آن را بسته و با تمام شرایطش آشناست. البته الان یکسری به سه هفته لیگ گیر داده و اشاره می‌کنند برانکو سه هفته است که به ایران آمده است. من از شما می‌پرسم برانکو سه هفته است که به ایران آمده.

* برانکو از اواخر فصل گذشته و جام باشگاه‌های آسیا با پرسپولیس هست؟
- پس چرا یک عده اصرار دارند که او سه هفته است آمده.

* بالاخره با این شرایط آخر و عاقبت پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید هواداران نگران هستند؟
- جایی برای نگرانی نیست. پرسپولیس درست می‌شود به شرطی که یکسری مسایل را از آن دور کنند.

* کدام مسایل؟
- تحقیق کنید متوجه می‌شوید.

* از این بحث که بگذریم نظرتان درباره مرخصی بلند مدت و طولانی کی‌روش چیست؟
- من چکاره‌ام که حرفی بزنم.

* به هر حال شما هم یک زمانی سرمربی تیم‌ملی بودید. صحبت‌های افشین پیروانی در ورزش و مردم را شنیدید؟ می‌گفت ترکمن‌ها اتوبوس VIP داشتند که باعث حسرت ما بود؟
- من نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را می‌زنند. زمان ما همین اتوبوس معمولی هم نبود و با وانت این سو و آن سو می‌رفتیم. اصلا بگذار به یک مساله دیگر اشاره کنم.

* بفرمایید؟
- شماها خوابگاه نصرت را بلدید؟

* خوابگاه نصرت کجاست؟
- خوابگاه نصرت در آکادمی انقلاب است که بازیکنان در دسته‌های هشت‌تایی در اتاق‌های آن مستقر می‌شدند. الان برای این آقا بدترین هتل همین هتل آزادی شده که 5 ستاره است و رضایت نمی‌دهد که تیمش در آن‌جا مستقر شود و همواره غر می‌زند. هتل آزادی چند ستاره است؟

* پنج ستاره و جزو درجه یک هاست؟
- فعلا که برای این آقا بدترین هتل و محل برای برگزاری اردو است.

* به هر حال هر مربی سلایق خود را دارد؟
- بله قبول دارم اما کی‌روش نباید بهانه بگیرد.

* چطور؟
- برای این که چهار، پنج سال است که در ایران کار می‌کند. جالب این‌جاست که آقا در جام جهانی بین چهار تیم در رده آخر نشست که خود ما هم قبلا این نتایج را گرفته بودیم. البته الان نمی‌خواهم دوباره به عقب برگردم.

 

فقط باید از او بپرسید که چرا انتقاد می‌کنی. چهار سال این جا بودی و امکانات ما را دیدی و حالا دوباره داری اعتراض می‌کنی. اصلا بگذارید به یک مساله دیگر اشاره کنم که درباره زمین کمپ است.

* منظورتان زمین شماره یک است؟
- بله.

* کی‌روش همیشه از آن انتقاد داشت و می‌گفت به درد بزچرانی می‌خورد. حتی یک بار هم از آن قارچ آورد و گفت می‌خواهم سوپ بپزم و یک بار هم علنا گفت به علف‌خواری افتادیم؟
- همین را می‌خواستم بگویم و آن وقت یادتان هست که برای اردو به آفریقای جنوبی رفت.

* حتما خبر دارید که بعد از این انتقاد جدیدا هم گفته زمین سفت شده است؟
- چرا از او نپرسیدید که کیفیت زمین اردوی آفریقایی جنوبی چطور بود. همان زمان که تیم‌ملی برای اردو رفت بیماری ابولا در آن کشور شیوع یافته و سفارت‌ها هر روز به اتباع خود هشدار می‌دادند که اگر کار واجبی ندارید به آفریقای جنوبی سفر نکنید.

 

کی‌روش بدون توجه به این ماجرا تیم را برداشت و به یک روستا برد که گاو در زمین تمرین آن می‌چراندند. از این گذشته همان زمان که ما در خوابگاه نصرت مستقر بودیم در زمین گلف همان جا هم تمرین می‌کردیم.

* در زمین گلف؟
- بله در زمین گلف بودیم و آن‌قدر چاله و چوله و پستی و بلندی داشت که خداداد عزیزی با آن جثه و قواره می‌توانست پشت این تپه‌ها قایم شود. یک بار هم شد که ما تصور کردیم در تمرین حضور ندارد.

* خاطرات زیادی از اردوهای تیم‌ملی دارید؟
- فقط می‌خواستم بگویم که ما در چه شرایطی کار کردیم.

* آیا پیش آمده بود که شما هم دوماه مرخصی بروید؟
- (خنده)

* چرا جواب نمی‌دهید؟
- برای این که خودت جواب سوالت را می‌دانی و فقط مانده‌ام که با این همه ماجرا در حالی که همه چیز معلوم است بعضی‌ها چشمان خود را بسته و دایما به سابقه و پیشینه او اشاره می‌کنند که مربی منچستر بوده یا فلان تیم که آمده این‌جا کار می‌کند.

 

خود پیروانی هم به سابقه اشاره و انتقاد داشت چرا با کی‌روش همکاری شود. همکاری از این بیشتر که هر چه می خواهد بهترینش در اختیارش قرار می‌گیرد.

* درباره حضورتان در تمرین ملوان توضیح دهید.
- ملوان ایران سرای من است. من  گیلانی هستم و در انزلی به دنیا آمده ام. تمام فامیلم در اینجا هستند هم ایران و هم گیلان و هم سپیدرود را دوست دارم. به تمرین ملوان آمده ام تا به استیلی خدا قوت و خسته نباشید بگویم و همین طور چهار بازیکن تیم امید که در این تیم حضور دارند را هم ببینم.

* می توان به این تیم امیدوار بود؟
- ملوان مهره های بسیار خوبی دارد که اگر امکانات این تیم فراهم شود امسال یکی از بهترین های تیم لیگ برتر خواهد بود.

 

هم پیشکسوتانش خوب هستند و هم جوانان خوبی به این تیم پیوستند. همانطور که  گفتم اگر مشکلات این تیم  حل شود ملوان این پتانسیل را دارد که به نقطه اوجش که در جام تخت جمشید داشت برسد.

* اگر از شما کمک خواسته شود تا تجربیاتان را در اختیار ملوان بگذارید پاسخ مثبت می دهید؟
- بنده الان مدیر فنی تیم امید هستم و همانطور که  گفتم چهار بازیکن امید را در این تیم داریم. اگر هر کمکی برای هر تیمی به خصوص ملوان از من خواسته شود با کمال میل در اختیار می گذارم.

اخبار ورزشی - جام نیوز