اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله دزدان دریایی به ۳۱ شناور ایرانی



 

 

مشرق: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۳۱ شناور ماهیگیری ایرانی در سال ۸۹ و یک ماهه اول سال جاری در خلیج عدن و آبهای سومالی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و ربوده شده است.

سعید ایزدیان به سامانه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون گزارشی مبنی بر ربوده شدن کشتی‌های صیادی ایرانی نداشتیم گفت: اولین شناور از این ۳۱ فروند در تاریخ ۶ فروردین ماه ۸۹ و آخرین آن در ۱۷ فروردین سال جاری ربوده شد.

ایزدیان اظهار داشت: از این ۳۱ شناور شش فروند در جریان حمله دزدان دریایی و مواجه دزدان با ناوهای جنگی حاضر در منطقه غرق شد.

وی با اشاره به سلامتی خدمه شناورهای ایرانی غرق شده، تعداد جان باختگان شناورهای ایرانی ربوده شده در این مدت را سه نفر عنوان کرد.

این عضو هیات عامل سازمان بنادو دریانوردی به آزاد سازی ۱۸ فروند از این ۳۱ فروند اشاره کرد و گفت: حال حاضر تنها هفت فروند شناور صیادی ایرانی در گروگان دزدان دریایی قرار دارد.

وی تعداد ماهیگیران ایرانی در گروگان دزدان دریایی را نیز ۱۰۹ نفر اعلام کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی درخصوص نحوه آزادسازی کشتی‌های ماهیگیری نیز گفت: از آنجا که شناورهای صیادی به لحاظ ارزش قابل مقایسه با کشتی‌های نفتی و تجاری نیستند به همین دلیل دزدان دریایی معمولا برای آزادسازی آن‌ها درخواست باج نمی‌کنند و عمدتا پس از استفاده این شناور‌ها، سرقت بار و محموله آن‌ها و در مواردی بیگاری از خدمه، شناورهای مذکور را آزاد می‌کنند..../مشرق


ویدیو مرتبط :
حمله نیروی دریایی ایران به دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات یک فروند نفتکش ایرانی از حمله دزدان دریایی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نجات یک فروند نفتکش ایرانی از حمله دزدان دریایی

یک فروند نفتکش ایرانی که مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود، با اجرای آتش به موقع ناوگروه رزمی و نیروی محافظ نجات یافت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، یک فروند نفتکش ایرانی در موقعیت 20 مایلی جزیره مصیره در نزدیکی سواحل کشور عمان مورد حمله دو فروند قایق تندرو دزدان دریایی واقع شد، که با حضور به موقع ناوگروه محافظ نیروی دریایی ارتش و اجرای آتش پر حجم و عملیات دفاعی،قایق‌های مهاجم از منطقه متواری گردیده و نفتکش ایرانی در امنیت و حفاظت کامل ناوگروه رزمی، به سمت مقصد مورد نظر عزیمت کرد./ایسنا