اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله دزدان دریایی به کشتی تجاری ایران


تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی تجاری کشورمان را درخلیج عدن ناکام گذاشتند.

ایسنا: تکاوران نیروی دریایی ارتش در قالب تیم اسکورت کشتی های تجاری و نفت کش جمهوری اسلامی ایران درآب‌های آزاد و بین المللی بامداد امروز در خلیج عدن هنگامی که پنج فروند قایق دزدان دریایی قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع و اجرای آتش پرحجم، دزدان دریایی را فراری دادند .

در ادامه و با گذشت سه ساعت بار دیگر دزدان دریایی تجدید قوا کرده و تعداد قایق های خود را به 11 فروند افزایش دادند اما این بار هم با واکنش سریع نیروی دریایی ارتش مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

هم اکنون سی و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش شامل ناو لجستیک «بوشهر» و ناوشکن «البرز» که اواسط فروردین ماه امسال برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد عازم ماموریت برون مرزی در دریای عمان، شمال اقیانوس هند، منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود، مسیر بازگشت به کشور را در دریای عمان طی می کند.

این ناو گروه در طول ماموریت خود توانست طی پنج مرحله رویارویی مستقیم با تروریسم دریایی مانع از کوچکترین تعرض به کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی شود.

تاکنون حدود دو هزار و 700 کشتی تجاری و نفتکش ایرانی به وسیله ناوگروه های نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و 287 درگیری مستقیم نیز با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.


ویدیو مرتبط :
حمله آراگورن به کشتی دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناکامی اولین تلاش دزدان دریایی درربایش دو فروند کشتی تجاری ایران در سال ۹۰



 

ناکامی اولین تلاش دزدان دریایی درربایش دو فروند کشتی تجاری ایران در سال ۹۰

 

 

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش مستقر در خلیج عدن در دو عملیات جداگانه موجب ناکامی دزدان دریایی و نجات دو کشتی ایرانی شد.

 

کشتی VALHLH که در طول کانال سوئز در حرکت بود، مورد حمله سه فروند قایق دزدان دریایی قرارگرفت، که با هوشیاری و اقدام به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ آسیب و یا تأخیری مسیر خود را به سوی بندرعباس ادامه داد.

قایق­های دزدان دریایی نیز که با آتش سنگین دریادلان نیروی دریایی مواجه شده بودند به ناچار متواری شدند.

براساس این گزارش، دزدان دریایی در اقدامی مشابه با چهار فروند قایق تندرو به کشتی ایرانی نبی که از جزیره خارک به سوی بندر عین السخناء در کشور مصر در حال حرکت بود حمله کردند که با برخورد به موقع ناوگروه رزمی و تیم های عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و آتش سنگین آنها ناگزیر از موقعیت گریختند.

شایان ذکر است سیزدهمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۸۹ جهت اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری و نفتکش به آبهای آزاد بین المللی و منطقه حساس خلیج عدن اعزام شد.../خبرگزارى ایسنا