اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله دزدان تنومند با پتك به راننده ها



 

 حمله دزدان تنومند با پتك به راننده ها

۲ مرد مسافرنما كه با پتك و چاقو به رانندگان حمله می كردند و خودرو و اموالشان را می دزدیدند، پس از دستگیری به ۲۰ فقره سرقت اعتراف كردند.

متهمان كه برادرزن و داماد یك خانواده هستند، هنگام سرقت خودرو، با هوشیاری راننده ناكام ماندند.

به گزارش «جام جم»، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی شهریار از سرقت خودرویش توسط ۲ مرد قوی هیكل خبر داد.

شاكی به پلیس گفت: در یكی از محله های كرج مسافركشی می كردم كه ۲ مرد قوی هیكل با كرایه دربست خودرو، خواستند آنها را به شهرستان شهریار منتقل كنم.

شاكی یادآور شد: در میانه راه مسافری كه در صندلی جلو نشسته بود، با تهدید چاقو خواست سوئیچ خودرو را در اختیارش قرار دهم كه مقاومت كردم. مسافر دوم كه در صندلی عقب نشسته بود، با پتك به من حمله ور شد و مرا كه زخمی شده بودم، از خودرو بیرون انداختند و خودرویم را سرقت كردند.

به این ترتیب با چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری و تشكیل پرونده در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد.

هوشیاری راننده، سارقان را گرفتار كرد

در حالی كه تحقیقات پلیس ادامه داشت، چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در صفادشت شهریار مردی را مشاهده كردند كه سراسیمه از خودرویش پیاده شد و از مردم درخواست كمك كرد.

ماموران انتظامی با نزدیك شدن به این فرد، به تحقیق از وی پرداختند و متوجه شدند ۲ مرد قوی هیكل كه به عنوان مسافر سوار خودرویش شده اند، به انگیزه سرقت خودرو، قصد كشتن وی را داشته اند.

با انتقال سارقان به اداره آگاهی شهریار، آنها در بازجویی اعتراف كردند، با حمله به رانندگان چندین خودرو را سرقت كرده اند.

با مشخص شدن این موضوع، بازپرس اصغری زاویه رئیس شعبه هفتم دادسرای شهرستان شهریار دستور تحقیقات را برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان صادر كرد.

سارقان با هم فامیل بودند

متهمان در بازجویی مجدد اعتراف كردند، برادرزن و داماد یك خانواده هستند كه تاكنون ۲۰ خودرو را با این شیوه سرقت كرده اند.

یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: در محله مارلیك كرج زندگی می كنم. من و برادرزنم به خاطر مشكلات مالی تصمیم گرفتیم با حمله به رانندگان، خودروهایشان را سرقت كنیم.

متهم به سرقت درباره شیوه سرقتشان، عنوان كرد: ما در محله های كرج، شهریار، رباط كریم و تهران با كرایه دربستی خودروها، نقشه سرقت را عملی می كردیم؛ به این صورت كه ابتدا من و برادرزنم از طریق ارسال پیامك موقعیت خودرو و زمان سرقت را به یكدیگر اطلاع می دادیم، سپس یكی با چاقو و دیگری با پتك به راننده حمله ور شده و پس از گرفتن سوئیچ خودرو، راننده را به بیرون می انداختیم.

متهم به سرقت ادامه داد پس از سرقت ضبط، پنل، پول و گوشی تلفن همراه و اموال قیمتی، خودروها را در خیابان های كرج یا شهریار رها می كردیم.

بنا بر این گزارش، با اعتراف متهم، همدستش نیز به همكاری با او در سرقت ها اعتراف كرد.

متهمان با دستور قضایی اصغری زاویه رئیس شعبه هفتم دادسرای شهریار روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

تحقیقات از متهمان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
حمله آراگورن به کشتی دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر پسرنما با چاقو به راننده حمله ور شد



 

 

دختر پسرنما با چاقو به راننده حمله ور شد

 

 

دختر فراری كه با پوشش پسرانه راننده ای را با چاقو مجروح و خودروی او را سرقت كرده بود، به اتفاق همدستش دستگیر شد.راننده یك خودرو كه از ناحیه كتف و صورت با چاقو مجروح شده بود، در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اصفهان با ارائه شكایتی عنوان كرد، در ساعات پایانی شب قصد عزیمت به خانه ام را داشتم كه با مشاهده ۲ جوان كه منتظر وسیله نقلیه بودند، آنها را سوار خودرو كردم، اما پس از طی مسافتی به یكباره ۲ جوان مسافر با چاقو به من حمله ور شدند و پس از ضرب و جرح مرا از خودرو بیرون انداخته و متواری شدند.

 

● در جستجوی سارقان

سرهنگ محسن عقیلی، فرمانده انتظامی اصفهان در ارتباط با پیگیری این پرونده گفت: پس از شكایت مالباخته و انتقال او به بیمارستان، شماره خودروی وی در اختیار ماموران انتظامی قرار گرفت.سارق,

 

عقیلی افزود: ۴۸ ساعت پس از شكایت مرد مجروح، یكی از واحدهای گشت انتظامی با مشاهده خودروی مسروقه با ۲ سرنشین آن را متوقف كردند.

 

رئیس پلیس اصفهان یادآور شد: با دستگیری ۲ متهم، مشخص شد یكی از آنها دختر جوانی است كه نیلوفر نام دارد او چندی پیش از خانه اش در یكی از استان های جنوبی كشور فرار كرده و به دلیل اعتیاد شدیدی كه داشته، در اصفهان سرقت می كرده است.

 

سرهنگ عظیمی افزود: در تحقیق از این دختر معلوم شد او درپی مشاجره با بستگانش از خانه متواری شده و پس از ارتباط با چند نفر به مواد مخدر اعتیاد پیدا كرده و برای تامین هزینه اعتیادش با همدستی امیر ـ دیگر متهم دستگیر شده ـ كه او نیز یك جوان فراری از خانه است و به شیشه اعتیاد دارد، خودرو سرقت می كرده است.

 

رئیس پلیس اصفهان تصریح كرد: پس از اعتراف ۲ متهم پرونده دستور قضایی در این ارتباط صادر شد و متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به ابعاد مختلف این پرونده گفت: بی توجهی به فرزندان و وجود تنش در كانون خانواده، از مولفه هایی است كه موجب بروز مشكلات جدی برای فرزندان می شود.

 

وی افزود: در این پرونده دختر و پسر فراری از خانه پس از ترك خانواده در اولین گام در دام فساد و اعتیاد گرفتار شده و برای تامین هزینه اعتیادشان تا یك قدمی جنایت نیز پیش رفته اند. البته مرد راننده با خوش شانسی از مرگ حتمی نجات یافته است.... / جام جم آنلاین