اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله داعش هم بازار طلا را نجات نداد!


برآوردها نشان می دهد سرمایه گذاری در بازار ارز با 4دهم درصد زیان و سرمایه گذاری در بازار طلا با یک درصد زیان همراه بوده است.

خبرآنلاین: برآوردها نشان می دهد سرمایه گذاری در بازار ارز با 4دهم درصد زیان و سرمایه گذاری در بازار طلا با یک درصد زیان همراه بوده است.

درحالی که موسسات بین المللی مانند کیتکو هفته قبل پیش بینی کرده بودند، بازار طلا با کاهش قیمت مواجه شود ولی تحولات منطقه موجب رشد قیمت طلا شد ولی همچنان گزارش ها از بازار جهانی نشان می دهد که روند صعودی بهای طلا دوام چندانی نداشته است. روز گذشته هم بهای طلا در بازار جهانی دو دلار رشد داشت. با این حال تحلیلگران بازار اعلام کرده اند با بازگشایی بازار جهانی قیمت طلا روند نزولی پیش می گیرد.

قیمت طلا از دو هفته پیش، بنای کاهش گذاشته است و همین طور رکود کمترین قیمت بعد از تعطیلات عید را می زند. هر گرم طلا در اول هفته گذشته، 97350 به فروش رسید اما روز سه شنبه، با کاهش 1600 تومانی، 95711 تومان فروخته شد.

حمله داعش هم بازار طلا را نجات نداد

قیمت هریک دلار امریکا در بازار آزاد، هنوز در کانال 3200 تومان باقی مانده است. به این ترتیب، شنبه هفته گذشته، دلار قیمتی مانند روزهای قبلش داشت و 3279 به فروش رسید. البته یکشنبه با کاهش 40 تومانی به 3242 تومان رسید.

یورو هم تقریبا روندی مانند هفته قبلش را پیش گرفت و با قیمت 4490 به فروش رسید. اما روز دوم هفته، با 32 تومان کاهش رو به رو شد و روزهای بعدی هفته هم همین طور روند رو به کاهش را طی کرد. به حدی که روز سه شنبه با اختلاف 50 تومانی، 4443 تومان در بازار آزاد به فروش رسید.


ویدیو مرتبط :
آیا میتوان تمام سرمایه را برای همسر طلا خرید و خمس نداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر داعش به آمریکا حمله کند، بازار طلا چه خواهد شد؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار طلا

اخبار اقتصادی - اگر داعش به آمریکا حمله کند، بازار طلا چه خواهد شد؟

حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش و سربریدن یک خبرنگار آمریکایی توسط این گروه باعث شده که تنش میان داعش و آمریکا افزایش یابد به خصوص که آمریکا همچنان به حملات هوایی خود علیه داعش ادامه می دهد و گروه داعش نیز آمریکا را تهدید کرده که حملاتی را علیه این کشور انجام خواهد داد.

به همین خاطر می توان این پرسش را مطرح کرد که اگر گروه تروریسی داعش موفق شود حمله ای تروریستی را در خاک آمریکا انجام دهد آنگاه بازارهایی مانند بازار طلا چه واکنشی به این حمله نشان خواهد داد. به طور معمول بروز بحران های اقتصادی و امنیتی باعث می شوند که بازار طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر شود، به طور مثال زمانی که ناآرامی های سیاسی در مصر و لیبی اوج گرفت، بهای طلا نیز به میزان قابل توجهی رشد کرد.

 

بر این اساس می توان انتظار داشت که وقوع حمله ای تروریستی در آمریکا نیز بهای طلای جهانی را افزایش دهد. در واقع داعش امکان را ندارد که نبردی را در آمریکا آغاز کند و در نتیجه حمله احتمالی این گروه به خاک آمریکا احتمالا تنها یک حمله تروریستی خواهد بود. اما این حمله چقدر بهای طلا را افزایش خواهد داد؟

حقیقت این است که حتی حمله ای وسیع مانند آنچه در یازدهم سپتامبر سال 2011 رخ داد نیز توسط داعش انجام شود نمی توان انتظار داشت که تاثیری بلندمدت بر بازار طلا بگذارد. بهای طلا در بازارهای جهانی درست یک روز پیش از حملات یازدهم سپتامبر 2001 که به سقوط برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک انجامید معادل 271 دلار بود و بهای آن در روز حادثه تا 290 دلار برای هر اونس بالا رفت اما یک روز بعد یعنی در روز دوازدهم سپتامبر بهای طلا در بازار نیویورک به 276 دلار رسید.

 

در واقع حملات یازدهم سپتامبر باعث شد که بهای طلا در بازارهای جهانی رشدی 7 درصدی را تجربه کند در نتیجه اگر داعش نیز موفق بشود که حملاتی مشابه را علیه آمریکا انجام دهد می توان انتظار داشت که بهای طلا که اکنون معادل 1287 دلار برای هر اونس است حدود 90 دلار (7 درصد) افزایش یابد و به حدود 1377 دلار برای هر اونس برسد.

 

اما اگر الگوی یازدهم سپتامبر این بار نیز تکرار شود آنگاه در روز پس از حادثه بهای طلا به 1310 دلار برای هر اونس خواهد رسید. در واقع می توان گفت که شوک احتمالی حمله تروریستی داعش در خاک آمریکا هرچند برای بازار طلا شدید خواهد بود اما تاثیر آن بلندمدت نخواهد بود.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین