اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله جنگنده های روسیه به مخالفان بشار اسد که در عربستان آموزش دیده اند



این گروه توسط آمریکا در خاک عربستان آموزش دیده شده بود. این گروه بخشی از گروه بزرگتری به نام ارتش آزاد سوریه است که برای سرنگونی دولت دمشق تلاش می کند.

جنگنده های روسیه یکی از گروه های مخالفان مسلح دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مورد هدف قرار داد. این گروه توسط آمریکا در خاک عربستان آموزش نظامی داده شده بود.

به گزارش عصر ایران، هم اکنون بیش از 50 فروند جنگنده ارتش روسیه در سوریه حضور دارند و مواضع داعش، گروه های مسلح و مخالفان مسلح دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را بمباران می کنند.

سایت روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: نیروی هوایی روسیه برای اولین بار حملات هوایی خود را به مناطق مرزی سوریه با ترکیه در شمال شهر لاذقیه گسترش داد. لاذقیه در غرب سوریه و در ساحل شرقی دریای مدیترانه قرار دارد و زادگاه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,جنگنده های روسیه


حمله هوایی روسیه باعث تخریب کامل مقر این گروه و آتش سوزی جنگل های اطراف آن شد.

"محمد حاج علی"رییس این گروه با بیان اینکه ضررهای ناشی از حملات روسیه تنها مادی است و تلفات جانی در بر نداشته اضافه کرد: "ما منتظر حمایت واقعی از سوی دوستان سوریه هستیم و از آنان می خواهیم سلاح ضد هوایی در اختیار ما قرار دهند. اگر از ما حمایت شود حکومت در سوریه به سرعت سرنگون خواهد شد."

"ابوسعید الترکمانی" مسوول پایگاهی که توسط حملات روسیه هدف قرار گرفت تاکید کرد: نیروهای هوایی سوریه این نوع امکانات حملات شبانه را در اختیار ندارد و پیش از این شبانه به این مناطق حمله نکرده بود.

 وی صدای هواپیماهای روسی را بسیار وحشتناک معرفی کرد.

گروه ساحلی روستای زیتونه یکی از تشکیلات ارتش آزاد است که برخی از اعضای آن عربستان در آموزش دیده بودند.

هواپیماهای روسی در دو روز گذشته پایگاه های گروه های مخالفان مسلح از جمله ارتش آزاد را در جبل النوبه و منطقه جب الاحمر را هدف قرار دادند.

 

اخبار  بین الملل  - عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
منطق مخالفان بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه

با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  در حالی که روسیه بارها اظهاظر منتشر شده به نقل از میخائل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در مورد «افزایش احتمال شکست بشار» را رد کرده است، رسانه های مختلف غربی همچنان در پی دامن زدن بر این ادعا هستند و معتقد هستند روسیه به زودی موضع خود در مورد سوریه را تغییر خواهد داد.

 یخائل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی که از سوی خبرگزاری ایتارتاس، منتشر شد، از "نامحتمل نبودن پیروزی اپوزیسیون" سخن گفته و خاطرنشان ساخته بود که "باید واقعیت‌ها را دید". وی همچنین تصریح کرده بود که حکومت اسد همواره کنترل بر بخش‌های بزرگتری از کشور را از دست می‌دهد.

دولت روسیه اما یک روز بعد سخنان بوگدانف در ارتباط با پیروزی احتمالی شورشیان را تکذیب کرد. آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در این راستا تصریح کرد که "در موضع روسیه تغییری روی نداده است".

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»

خبرگزاری آلمان به نقل از اپوزیسیون سوریه اعلام داشته که موضع و سیاست روسیه در قبال بحران سوریه و آینده رژیم بشار اسد، دستخوش بازنگری و دگرگونی شده است.

این خبرگزاری به نقل از محافل سوریه در استانبول نوشته که برای نخستین بار تماسی مستقیم میان مقام‌های روسیه و رهبری اپوزیسیون سوریه در خارج کشور انجام پذیرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، یک دیپلمات روس با معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری تماس گرفته تا با وی قرار مذاکره بگذارد.

گفته می‌شود که تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد موضوع محوری این گفت‌وگو خواهد بود.

لاوروف: از موضع آمریکادر شگفتم

روسیه اما این اخبار را ساخته و پرداخته ذهن رسانه ها دانسته و به تکذیب پی در پی این ادعا اقدام ورزیده است.

لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به به رسمیت شناختن ائتلاف سوری توسط اوباما می گوید: «وقتی که متوجه شدم رییس جمهور امریکا علنا از ائتلاف ملی سوریه حمایت کرده و آنان را نماینده قانونی مردم سوریه می نامد، تعجب کردم. این اظهارات با توافق های صورت گرفته در ژنو تناقض دارد. زیرا مبنای توافقات ما، آغاز گفتگوها بود. قرار بود که این گفتگوها میان نمایندگان دولت و اپوزیسیون برگزار شود. »/انتخاب