اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله توپخانه‌ای ترکیه به مرکز کوبانی



اخبار,اخباربین الملل, حمله نیروهای ترکیه به  داعش


اخبار بین الملل -  حمله توپخانه‌ای ترکیه به مرکز کوبانی

نیروهای ترکیه در پوشش متوقف کردن حمله داعش به خاک کشورشان، ضمن گلوله‌باران کوبانی چندین شهروند و تعدادی از نیروهای کرد را مجروح کردند.

به گزارش فارس، توپخانه و تانک‌های ترکیه، روز گذشته مرکز شهر کوبانی (عین‌العرب) را هدف حملات خود قرار دادند.

به نوشته پایگاه خبری روداو، نیروهای ترکیه در پوشش متوقف کردن حمله داعش به خاک کشورشان، ضمن گلوله‌باران کوبانی چندین شهروند و تعدادی از نیروهای کرد را مجروح کرده‌اند.

این در حالی است که به گفته انور مسلم، از مقامات عین‌العرب، درگیری شدید بین نیروهای داعش و ی.پ.ج، شاخه‌ای از شبه‌نظامیان وابسته به پ.ک.ک همچنان ادامه دارد.

روز گذشته، دو حمله انتحاری در نزدیکی مرز ترکیه رخ داده بود که داعش مسئول آن خوانده شد.


 اخبار  بین الملل -  فارس


ویدیو مرتبط :
ترکیه/اعتراض مسلمانان ترکیه به دولت،در حمایت از کوبانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله داعش به مرکز بزرگترین استان عراق / جان کری: نجات کوبانی استراتژی آمریکا نیست




اخبار بین الملل - حمله داعش به مرکز بزرگترین استان عراق

تروریست های عضو داعش از سه محور به شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق حمله کردند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، مقامات عراقی در شهر الرمادی در پی یورش داعش حکومت نظامی اعلام کردند. درگیریهای شدید در سه محور شرق، شمال و غرب الرمادی ادامه دارد. کنترل هفتاد درصد از استان الانبار عراق در دست داعش است.

استان الانبار بیش از یک سوم مساحت عراق را تشکیل می دهد.

المیادین در گزارش دیگری اعلام کرد: تروریست های داعش به 10 کیلومتری بغداد پایتخت عراق رسیدند.

2 کشته 15 زخمی در انفجار شرق کرکوک
یک منبع امنیتی روز دوشنبه از انفجار موتور سیکلتی بمب گذاری شده نزدیک یک رستوران سنتی در شرق کرکوک و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر خبر داد.

به گزارش الغد پرس از بغداد ، این منبع اعلام کرد موتورسیکلتی بمب گذاری شده بامداد امروز نزدیک یک رستوران سنتی در منطقه قادسیه واقع در شرق کرکوک منفجر شد که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر منجر شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

جان کری: نجات کوبانی استراتژی آمریکا نیست

وزیر امور خارجه امریکا در اظهارتی ضمن اشاره به تراژدی در حال وقوع در شهر کوبانی اظهار داشت که نجات این شهر جزو استراتژی واشنگتن و ائتلاف ضد داعش نیست. .

مهر به نقل از الجزیره نوشت: "جان کری" که برای شرکت در کنفرانس بازسازی غزه به قاهره سفر کرده در اظهاراتی گفت: آمریکا به شدت نگران وضعیت شهر کوبانی منطقه ای که مورد محاصره داعش قرا گرفته است اما با این وجود کوبانی جائی در استراتژی مبارزه با داعش ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: مدت زمانی طول خواهد کشید تا کشورهای حاضر در ائتلاف ضد داعش به طور کامل با یکدیگر هماهنگ شوند و علاوه بر آن تمرکز اصلی ما در ابتدا بر روی عراق و سپس سوریه است.

کری در حالی این اظهارات را بیان می کند که نیروهای کرد مستقر در کوبانی طی روزهای گذشته خواستار افزایش حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در اطراف این شهر شده بودند.

شهر کوبانی در مرز سوریه و ترکیه نزدیک به یک ماه است که از سوی گروه تروریستی داعش محاصره شده و وضعیت موجود در آن به شدت نگران کننده است به طوری که سازمان ملل هشدار داده در صورت سقوط این شهر به دست داعش، فاجعه انسانی در آن رخ خواهد داد اما با این وجود ترکیه و کشورهای غربی تا کنون اقدام موثری را برای نجات این شهر انجام نداده اند.


اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر،مهر