اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله تند پیروانی به مدیر عامل پرسپولیس


سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رویانیان اگر من را تنها اسطوره در تیم ملی می‌داند، پس بدون شک خود را اسطوره پرسپولیس لقب داده است.

باشگاه خبرنگاران: افشین پیروانی اظهار داشت: رویانیان هر چه که دلش می‌خواهد می‌گوید و گذشته پرسپولیس را یادش رفته و نمی‌داند که من چند سال در پرسپولیس بودم و اصلا چند سال کاپیتانی پرسپولیس را یدک کشیده‌ام.

*** رویانیان گذشته‌اش را فراموش کرده است

وی ادامه داد: رویانیان یادش رفته که من در اوایل مدیریت او در تیم پرسپولیس چقدر به او کمک کردم و حال تمام آن روزها را زیر پا گذاشته است و فراموش کرده که بارها به من زنگ می‌زند و از من برای مصاحبه کردن حضور در جلسات و راهنمایی در خواست می‌کرد وقتی از من می‌خواست به نفع او و باشگاه مصاحبه کنم ساعت 12 شب به من زنگ می‌زد حالا چطور می‌شود این گونه رفتار می‌کند و پاسخگو نیست.

*** مدیر عامل پرسپولیس برای من پیغام نفرستد

کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس تصریح کرد: رویانیان مثل مرد خودش جواب من را بدهد نه کسی دیگری که اصلا نمی‌شناسمش هر روز برای من مصاحبه کند و بگوید که پیروانی طلبی از باشگاه ندارد یا اینکه او چرا حالا یا طلبش از پرسپولیس افتاده است.

*** تا به امروز فقط به خاطر هواداران سکوت کرده‌ام

وی ادامه داد: اگر تا به امروز چیزی نگفتم فقط به عشق هواداران پرسپولیس بوده است زیرا من هر چه دارم از همین هواداران است ولی دیگر نمی‌توانم سکوت کنم زیرا آقایان هم همه چیز را زیر پای نود گذاشته اند و دیگر  باید جوابشان را بدهم و مهم ترین دلیل ممنوع الخروج شدن بند از کشور است که من باید اواخر امسال به آمریکا سفر کرده و در امتحانات دکترای خود شرکت نمایم ولی رویانیان باعث شده است که من ممنوع الخروج شوم.

***دیگر این پول برای من ارزشی ندارد

 پیروانی در خصوص طلب مالیاتش از پرسپولیس گفت: دیگر بعد از این همه کذب گویی و زیر پا گذاشتن حرمت‌ها این طلب برای من حتی یک ریال هم ارزش ندارد و رویانیان بداند که این پول دیگر بدرد من نمی‌خورد.

*** مانع مصاحبه پیشکسوتان از رویانیان شدم

کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: دراین چند روز گذشته به دلیل کشمکش‌های بین من و رویانیان وحرمت شکنی وی چندین تن از پیشکسوتان پرسپولیس با من تماس گرفتند تا بخواهند علیه رویانیان مصاحبه کنند ولی من فقط به خاطر هواداران و تیم پرسپولیس مانع این کار شدم تا تیم وارد حاشیه نشود ولی مثل اینکه آقایان هیچ چیز برایشان مهم نیست.


ویدیو مرتبط :
توضیحات پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس درباره استقبال ضعیف النصر از کاروان پرسپولیس در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تند مدیر عامل داماش به فتح الله زاده


خواهشی كه از فتح‌الله‌زاده دارم این است كه وقتی رودرروی واعظ قرار می‌گیرد شئونات خود و او را رعایت كند و بداند كه اگر بار دیگر به تیم من اشاره كند پاسخی به وی می‌دهم كه دور خودش بچرخد!

 خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل باشگاه داماش با انتقاد شدید از وضعیت داوری‌های لیگ و وضعیت این روزهای فوتبال گفت: اگر وضع همین‌طور بماند نام داورهای متخلف را افشا می‌كنم.

امیر عابدینی گفت: سه بازی پشت سر هم است كه نتیجه را به داورها واگذار می‌كنیم. در بازی با راه آهن در دقیقه 94 یك پنالتی مشكوك برای حریف گرفتند و در بازی با صبا دو پنالتی روی ابراهیمی شد كه داور نگرفت كه خدا را شكر كارشناس داوری تلویزیون یكی از آنها را تایید كرد.

در بازی دیروز (دوشنبه) هم كه پنالتی ما را نگرفتند. در اصل در این سه بازی كه دو مساوی و یك باخت نصیب ما شد هفت امتیاز ما را گرفتند.


* مگر می‌شود تیمی یك شبه متحول شود؟

عابدینی ادامه داد: حرف من این است كه مگر می‌شود تیمی یك شبه متحول شود و دیگر نبازد و داوری‌ها هم طوری باشد كه به نفع این تیم باشد؟ اگر قرار باشد كارها طوری طراحی شوند كه برخی تیم‌ها بمانند و برخی سقوط كنند فاجعه است.

از طرف دیگر نمی‌دانم چه سبك و سیاقی است كه هركه ناظر داوری بازی ما می‌شود همان هفته به عنوان كارشناس داوری به تلویزیون می‌رود؟ حداقل دو بار این اتفاق افتاده است. صدا و سیما و به‌ویژه برنامه 90 اگر می‌خواهند بی‌طرف باشند باید از كسانی دعوت كنند كه در كمیته داوران حضور نداشته باشند. قرار نیست كه همه‌ی كارشناسان برنامه افراد شناخته شده باشند.




وی هم‌چنین در واكنش به مصوبه كمیته داوران مبنی بر این‌كه ناظران داوری حق شركت در برنامه‌های تلویزیونی نقد داوری را ندارند، گفت: فعلا كه آقایان تشریف می‌برند و با ملاحظه نقد می‌كنند. ما هنوز گرفتار این مساله هستیم.

* بخش نظارتی فدراسیون از دست رفته است

وی افزود: متاسفانه بخش نظارتی و هدایتی روی تیم داوری از دست رفته است. فدراسیون دقیقا آن جایی را كه باعث ضرر فوتبال است رها كرده. در تمام دنیا نظارت دقیق و سخت روی داوری‌ها صورت می‌گیرد ولی در ایران این نظارت روی تماشاگران است. هیچ وقت نمی‌پرسیم دلیل پرخاشگری تماشاگران چیست.

آنها در هوای سرد و گرم به ورزشگاه‌هایی می‌روند كه هیچ امكاناتی ندارد و آن وقت داوران هم بد عمل می‌كنند. در نتیجه پرخاشگر می‌شوند. چوب این اتفاق را هم باشگاه‌ها می‌خورند.


* داورها با شهامت، اشتباه می‌كنند!

مدیرعامل باشگاه داماش ادامه داد: به این نتیجه رسیده‌ایم كه سكوت كردن در این مقطع خیانت است. اگر تا حالا هم چیزی نگفته‌ام دیگر سكوت نخواهم كرد. اگر وضعیت همین‌طور ادامه پیدا كند مورد به مورد بررسی می‌كنم و حتی اسم داورهای متخلف را هم اعلام می‌كنم. با كسی هم تعارف ندارم. از فدراسیون خواسته‌ام كه یك كمیته تحقیق تشكیل دهد تا روی كار داوران نظارت كند. متاسفانه داورها با شهامت اشتباه می‌كنند. به سه بازیكن من در بازی دیروز و چهار نفر در هفته‌ی قبل كارت زرد دادند ولی به حریفان ما حتی یك اخطار هم ندادند.

* رویانیان دچار توهم شده است

عابدینی در ادامه و در واكنش به انتقاد مدیرعامل پرسپولیس به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون گفت: متاسفانه آقای رویانیان دچار توهم شده‌اند و به همه بد می‌گویند. من مانده‌ام كه بالاخره چه كسی مقصر است!

كاش آقای رویانیان می‌توانست یك نفر را به عنوان مقصر معرفی كند. ایشان از روز اول كه انتقاد می‌كنند تقریبا همه را در لیست مقصران قرار داده‌اند! چه تیم‌هایی كه برابرشان شكست خورده و چه تیم‌هایی كه برده‌اند و حتی بازیكنان و كادر فنی تیم خودشان را بی‌نصیب نگذاشتند. انگار همه مقصر هستند جز سیستم مدیریت خودشان.


* پرتغالی‌ها به كار فوتبال ما نمی‌آیند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه بار دیگر پیكان انتقاداتش را به سوی سرمربی سرخ‌پوشان نشانه رفت و گفت: ژوزه به درد پرسپولیس نمی‌خورد. در ایران ثابت شده كه مربیان پرتغالی در فوتبال ایران كارایی ندارند. آنها با فوتبال ما هم‌خانواده یا همگن نیستند و نمی‌توانند ما را درك كنند. وضعیت تیم ملی و باشگاه‌هایی كه مربی پرتغالی دارند نمایانگر این موضوع است.

وی هم‌چنین در پاسخ به این حرف كه گویا مانوئل ژوزه و كارلوس كی‌روش با یكدیگر اختلافات اساسی دارند، گفت: الحمدالله! ما فكر می‌كردیم كه اینها چون زبان هم را می‌فهمند مشكلی ندارند اما گویا زبان هم را نمی‌فهمند!

* آكادمی داماش را به مجیدی می‌سپاریم

عابدینی در ادامه درباره‌ی تمایل باشگاهش به جذب فرهاد مجیدی گفت: ما در فوتبالمان فرهنگی داریم كه جزو تعاریف باشگاهی ماست و آن هم حفاظت از اسوه‌ها است. برای ما هم فرقی نمی‌كند كه آن اسوه قرمزپوش بوده یا آبی‌پوش. مالك باشگاه با فرهاد مجیدی صحبت كرده ولی مجیدی واقعا نمی‌خواهد به فوتبال ادامه دهد.

 او قصد دارد برای گذراندن دوره‌ی مربیگری به لندن سفر كند و ما هم در این راه به وی كمك می‌كنیم. وقتی دوره‌اش تمام شد و به ایران بازگشت در خدمتش خواهیم بود و آكادمی باشگاه را به او می‌سپاریم تا وارد چرخه مربیگری شود. همین‌طور كه اكنون از كریم باقری به عنوان مشاور استفاده می‌كنیم.


* پاسخی به فتح‌الله‌زاده می‌دهم كه دور خودش بچرخد!

مدیرعامل باشگاه داماش ادامه داد: در برنامه شب گذشته 90 علی فتح‌الله‌زاده خطاب به واعظ آشتیانی حرفی زد كه در اصل من مخاطب آن حرف بودم. او گفت كه واعظ به تیم خودش برسد كه شش تا شش تا گل نخورد. در پاسخ باید بگویم كه واعظ آشتیانی هیچ دخالتی در كار فنی تیم ندارد و ضمنا آن‌چه از او دیده‌ام نسبت به آن‌چه قبلا درباره‌اش شنیده بودم زمین تا آسمان فرق دارد. حتی فرد باتجربه‌ای مثل من می‌تواند از واعظ چیز یاد بگیرد.

وی ادامه داد: خواهشی كه از فتح‌الله‌زاده دارم این است كه وقتی رودرروی واعظ قرار می‌گیرد شئونات خود و او را رعایت كند و بداند كه اگر بار دیگر به تیم من اشاره كند پاسخی به وی می‌دهم كه دور خودش بچرخد!

* كفاشیان باید سریعا شفاف‌سازی كند

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در ادامه به مساله‌ی انتخابات هیات فوتبال استان فارس اشاره كرد و گفت: مطالبی در برنامه 90 این هفته عنوان شد كه كفاشیان باید هرچه سریع‌تر درباره‌ی آنها شفاف‌سازی كند. اگر امر خلافی كه در این برنامه نشان داده شد واقعا رخ داده و آن فیلم پس و پیش نشده باشد باید انتخابات باطل شود و بار دیگر این انتخابات با حضور سه نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان ناظر تكرار شود. لازم هم نیست كه این سه نفر عضو افتخاری باشند.

وی ادامه داد: اگر این مساله واقعا رخ داده باشد خیلی بد است. اهانت به فوتبال آن هم با فوتبالی‌ها كار خوبی نیست و اگر ادامه پیدا كند باید فاتحه فوتبال را خواند. مگر در فوتبال ما چه خبر است كه در یك هیات استانی این همه پلشتی وجود دارد؟! فدراسیون سریعا باید افكار عمومی را روشن كند.

* اساسنامه فدراسیون اشكال دارد


رییس اسبق فدراسیون فوتبال هم‌چنین با اشاره به عضویت همزمان چند عضو هیات رییسه فدراسیون در هیات‌های استانی گفت: این اشكال اساسنامه است. هادی آیت‌اللهی پیش از انتخابات هیات استان، رییس هیات بود و از همان طریق عضو هیات رییسه فدراسیون شد. همین‌طور فریدون اصفهانیان و بهاروند رییس هیات‌های زنجان و لرستان هستند. نمی‌دانم اساسنامه در این رابطه حرفی زده است یا خیر. باید اساسنامه را دوباره مطالعه كنم تا ببینم آیا این افراد باید از هیات‌های خود استعفا دهند یا خیر.

* من می‌توانم كریمی را مدیریت كنم

عابدینی درباره‌ی وضعیت علی كریمی و احتمال پیوستنش به داماش هم گفت: اگر كریمی از پرسپولیس جدا شود حتما به سراغش می‌روم؛ چون به او نیاز دارم. نگران هم نیستم چون بلدم چطور او را مدیریت كنم.

* لیگ‌ ما آن‌قدر تعطیلی دارد كه مشكلاتمان حل شود!

مدیرعامل باشگاه داماش درباره‌ی برنامه‌هایش در تعطیلات پیش روی لیگ هم گفت: ان‌شاءالله در تهران اردو می‌زنیم و چند بازی تداركاتی انجام می‌دهیم. خدا را شكر كی‌روش آن‌قدر لیگ ما را تعطیل كرده است كه همه‌ی مشكلات ما حل شود! ما هفت مصدوم داریم كه تعطیلی 20 روزه لیگ برای بهبود آنها خوب است.

* هركه می‌گوید كره جنوبی را می‌بریم خیلی خوش‌بین است

وی در ادامه به دیدار پیش روی تیم ملی برابر كره جنوبی اشاره كرد و افزود: همیشه به فدراسیون فشار می‌آوریم و درخواست می‌كنیم كه سازمان تیم‌های ملی باید از فدراسیون جدا باشد. به هیچ وجه نباید تنش‌های موجود در فوتبال و فدراسیون دامن تیم ملی را بگیرد.

 همه نگران تیم ملی هستند و من فكر می‌كنم اگر فدراسیون برای همین بازی با كره جنوبی تكلیف خود را روشن نكند با مشكل بزرگی روبه‌رو می‌شود. كی‌روش باید با شجاعت به مصاف كره جنوبی برود اما وقتی شنیدم كه او از سه ماه قبل تحلیل كرده كه می‌بازیم چطور می‌توانیم برنده شویم.


عابدینی ادامه داد: امیدوارم تیم ملی طرحی برای گرفتن مساوی داشته باشد. با گرفتن یك امتیاز از كره جنوبی بالا می‌آییم. برای این منظور فكر زیبا بازی كردن را هم باید از سر بیرون كنیم. باید فكر كنیم كه چطور سرعت حریف را خنثی كنیم.

 با یك بازی مطلقا دفاعی و با امید به ضدحمله می‌توانیم مساوی بگیریم. آنها كه فكر می‌كنند كره جنوبی را می‌بریم خیلی خوش‌بین هستند! هرچند فوتبال است و هر اتفاقی در آن ممكن است. ان‌شاءالله كه بتوانیم كره را شكست دهیم.