اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله تروریستی داعش به نیویورک خنثی شد


وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک فرد هوادار داعش که به دنبال حمله به رستورانی در ایالت نیویورک بوده و تلاش داشته تا تجهیزاتی را برای داعش فراهم کند، بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم: یک مرد آمریکایی به اتهام طرح‌ریزی برای انجام حمله‌ای تروریستی به یک رستوران در ایالت نیویورک در شب سال نوی میلادی، بازداشت شد.

به گزارش ایندیپندنت، وزارت دادگستری آمریکا گفت که امانوئل لاتشمن 25 ساله، طرحی برای حمله به یک رستوران در منطقه روچستر در ایالت نیویورک داشت. وی همچنین به تلاش برای تأمین تجهیزاتی برای داعش متهم شده است. خبر بازداشت وی زمانی اعلام شد که حدود 6 هزار افسر پلیس نیویورکی در حال آماده‌شدن برای تأمین امنیت مراسم شب سال نو در شهر نیویورک هستند، مراسمی که انتظار می‌رود یک میلیون نفر در آن شرکت کنند.

آدام کوهن، افسر ویژه اف‌بی‌آی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اف‌بی‌آی مانع از اجرای قصد امانوئل لاتشمن برای کشتن شهروندان غیرنظامی در شب سال نو شده است».

طبق این گزارش، لاتشمن، قصد داشت با استفاده از چاقو به شهروندانی که در رستوران مدنظر حضور داشتند، حمله کند.

در این بیانیه آمده است: «اف‌بی‌آی، همچنان در مورد افراد بیگانه‌‌ای که از اینترنت برای تحریک برخی افراد در ایالات متحده به منظور انجام اقداماتی خشونت‌آمیز در محل زندگی خود استفاده می‌کنند، نگرانی دارد».

نیویورک‌تایمز نیز گزارش داد که براساس دادخواست جنایی که به دادگاه ارائه شده است، لاتشمن، از ماه نوامبر با یک «مخبر» اف‌بی‌آی در تماس بوده و به کرات حمایت خود از داعش و علاقه‌اش برای پیوستن به این گروه در سوریه را بیان کرده است. اواخر ماه جاری بود که وی به این مخبر گفته بود که با فردی که خود را عضو داعش در سوریه معرفی کرده است در تماس است. لاتشمن همچنین نفرت خود از هر آن چیزی که در آمریکا وجود دارد و قصدش برای پیوستن به این گروه را به زبان آورده است.

همچنین براساس اسنادی که به دادگاه ارائه شده است، لاتشمن، که سوءسابقه جنایی داشته و دورانی از بیماری روانی را پشت سر گذاشته است، با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بیعت کرده بود و خواهان ترک ایالات متحده و عزیمت به سوی  سرزمین "خلافت" شده بود.

این فرد با یک عضو داعش در سوریه در ارتباط بوده است، کسی که وی را به کشتن افراد غیرمسلمان در تعطیلات (سال نو) ترغیب کرده بود.


ویدیو مرتبط :
خنثی سازی حمله تروریستی بازگشته از سوریه به برج ایفل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تروریستی داعش به زائران اربعین با 58 خودروی بمب‌ گذاری‌ شده خنثی شد


دبیرکل گردان‌های سید الشهداء در عراق از خنثی سازی عملیات گروه داعش علیه زائران اربعین با ۵۸ خودروی بمب‌گذاری شده خبر داد.

خبرگزاری مهر: «ابوآلاء الولائی» دبیرکل گردان های سید الشهدا یکی از گروه‌های داوطلب مقابله با تروریست ها شب گذشته اظهار داشت: گروه تروریستی داعش قصد داشت زائران اربعین حسینی را با ۵۸ خودروی بمبگذاری شده هدف قرار دهد اما گروه های مقاومت و نیروهای داوطلب مقابله با گروه داعش مانع این امر شدند.

وی با بیان این مطلب افزود: گروه داعش حتی ساعت صفر حمله به زائران حسینی را مشخص کرده بود اما این امر با هوشیاری گروه های مقاومت و نیروهای مردمی محقق نشد.

وی در ادامه سخنان خود، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را محور مقاومت در مقابل تروریسم توصیف کرد.