اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله به کشتی کمک‌های انسانی مردم غزه ...



 

 

 

حمله به کشتی کمک‌های انسانی مردم غزه ...

 

بیانیه پایانی اجلاس اضطراری بین‌المجالس اسلامی؛

حمله به کشتی کمک‌های انسانی مردم غزه ، دزدی دریایی و تروریسم دولتی است


تاکید بر اجرای قطعنامه شورای حقوق بشر پیرامون تشکیل کمیته مستقل حقیقت‌یاب برای بررسی نقض مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی از جمله مفاد این بیانیه می‌باشد.

بیانیه پایانی کنفرانس اضطراری اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به تصویب روسای پارلمان‌های عضو رسید.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت ، در اجلاس اضطراری بین المجالس اسلامی بر ضرورت شکستن حصر غزه تاكید شد و بیانیه‌ای در 19 بند به تصویب روسای پارلمانی‌های کشورهای اسلامی رسید.
متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
1-تاکید بر اینکه مسئله فلسطین موضوع اصلی و محوری خاورمیانه است که ایجاب می کند همه کشورهای عضو اتحادیه موضعی یکپارچه در قبال آن اتخاذ کرده و از پایداری مردم فلسطین حمایت و از حق آنها بر مقاومت به خاطر برپا کردن دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس حمایت نمایند.
2-تاکید برمحکوم کردن محاصره تحمیلی هوایی، زمینی و دریایی غزه توسط اسرائیل که این عمل دشمنانه و وحشیانه‌ای که مغایر با کلیه قوانین بین‌المللی است و جنایتی علیه بشریت محسوب می‌شود و همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
3-این همایش کشتار بی‌رحمانه تعدادی انسان بی‌گناه در عرشه کشتی حامل کمک‌های انسانی برای مردم تحت محاصره غزه محکوم و این عمل را دزدی دریایی و تروریسم دولتی در آب‌های بین‌المللی می‌داند.
4-در‌خواست از دبیرکل سازمان ملل برای اجرای سریع موضع گیری‌اش و تشکیل کمیته بی‌طرف بین‌المللی برای بررسی این جنایت.
5- تاکید بر اجرای قطعنامه شورای حقوق بشر پیرامون تشکیل کمیته مستقل حقیقت‌یاب برای بررسی نقض مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی.
6- درخواست اجرای قطعنامه‌های سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان‌های مشابه منطقه‌ای که در خصوص تحریم کالاهای شرکت‌های اسرائیلی صادر شده است.
7- درخواست از همه گروه‌ها نیروهای فلسطینی برای ادامه تلاش‌هایشان در راستای دستیابی به وحدت ملی فلسطین به عنوان سلاح اصلی برای پایان دادن به اشغال و دستیابی به آرمان‌های مردم فلسطین برای بازگشت به موطن و تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل فلسطینی.
8- درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل دادگاه بین‌المللی و محاکمه کسانی که وارد کشتی کمک‌های انسانی شده‌اند.
9- تشکیل هیاتی متشکل از اعضای اتحادیه بین المجالس برای دیدار از اتحادیه‌های مختلف جهانی، قاره‌ای و منطقه‌ای با هدف توضیح واقعیت اتقاق افتاده در منطقه و تشریح ابعاد خطرناک محاصره غزه و جنایات جنگی و یهودی‌سازی.
10- تشکیل کمیته کاری برای پیگیری و اجرای قطعنامه این کنفرانس که شامل روسای مجالس کشورهای عضو به ریاست رئیس‌مجلس سوریه.
11- درخواست از سازمان کنفرانس اسلامی اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد که تلاش کنند جلسه‌ای را در سازمان ملل درخصوص شکستن محاصره برگزار نمایند.
12- تاکید بر اینکه تصمیم اسرائیل در رابطه با کاهش محاصره نوار غزه چیزی به جز نیرنگ و فریب برای ادامه محاصره نیست.
13- درخواست از کشورهای اسلامی و دوستداران صلح برای استمرار اعزام کشتی حامل مواد پزشکی، دارویی و کمک‌های انسان دوستانه و نیز مصالح ساخت و ساز برای بازسازی غزه.
14- اقدام به اعمال فشار برای بازگشایی تمامی معابر برای ورود افراد و کالا به صورت دائمی به غزه.
15- تقدیر از کشور ترکیه به خاطر اعزام کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه و نیز ابراز تسلیت به دولت و مردم ترکیه به خاطر شهدای اخیر در کشتی حامل انسان دوستانه به غزه.
16- الزام اسرائیل به جبران کامل خسارت‌های وارد شده بر اساس معیارهای بین الملل خسارت‌های جانی، مالی و... و نیز تقاضای آزادی کشتی‌های توقیف شده.
17- تاکید بر قطع روابط دیپلماتیک، راه حل مناسبی برای مجازات رژیم صهیونیستی است و از کشورهایی که روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور دارند، درخواست شده تا در روابط خود تجدید نظر کنند.
18- تشکر از دولت قطر به دلیل مواضع شفاف در موضوع حمله دد‌منشانه اسرائیل به کشتی آزادی.
19- این کنفرانس مقرر کرد تا کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی برای مردم تحت محاصره غزه از سوی کشورهای عضو اتحادیه ارسال شود.
20- تشکر از دولت میزبان...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
غزه--حمله صهیونیستها به کشتی صلح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنتاگون: اعزام کشتی امدادی به یمن از سوی ایران یک بازی خطرناک است/ سردار جزایری: حمله به کشتی کمک‌های ایران آتش جنگ را در منطقه روشن خواهد کرد



اخبارحمله به کشتی کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

پنتاگون: اعزام کشتی امدادی به یمن از سوی ایران یک بازی خطرناک است / تهران کشتی خود را به سمت جیبوتی هدایت کند

وزارت دفاع آمریکا درباره هرگونه «بازی خطرناک» ایران که ممکن است آتش بس در یمن را تهدید کند ، هشدار داد و خواست که تهران کشتی امدادی خود را به جیبوتی اعزام کند.

وزارت دفاع آمریکا درباره هرگونه «بازی خطرناک» ایران که ممکن است آتش بس در یمن را تهدید کند ، هشدار داد و خواست که تهران کشتی امدادی خود را به جیبوتی اعزام کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: «اگر ایران از پروتکل سازمان ملل پیروی می‌کند باید این کشتی را به بندری در جیبوتی ببرد و چنان‌چه ادعا می‌کند بار این کشتی کمک‌های انسان‌دوستانه است باید اجازه دهند این کمک‌ها از طریق سازمان ملل توزیع شود».

سخنگوی پنتاگون افزود مسیر صحیح برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن از بندری در جیبوتی می‌گذرد و این محموله باید به دست کارکنان سازمان ملل برسد.

سرهنگ استیو وارن در نهایت تاکید کرد که هر مسیری غیر از این، خطاست.

-------------------------

سردار جزایری: حمله به کشتی کمک‌های ایران آتش جنگ را در منطقه روشن خواهد کرد

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که حمله به کشتی کمک رسان ایرانی در مسیر یمن آتش جنگ در منطقه را روشن خواهد کرد.

سردار جزایری در گفت‌وگو با العالم تصریح کرد که حمله به کشتی کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آتش جنگ را در منطقه روشن می کند.

وی تصریح کرد که این آتشی است که قابل خاموش شدن و کنترل شدن نخواهد بود.

سردار جزایری در ادامه اظهار داشت که آمریکا و عربستان سعودی باید بدانند که خویشتن داری ایران اندازه‌ای دارد.