اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله به وزیر اقتصاد فرانسه با تخم مرغ


کارگران معترض فرانسوی روز گذشته با تخم مرغ از وزیر اقتصاد این کشور استقبال کردند.

خبرگزاری مهر: کارگران معترض فرانسوی روز گذشته با تخم مرغ از وزیر اقتصاد این کشور استقبال کردند.

کارگران معترض به قانون جدید کار در فرانسه، در سالروز تاسیس دولت جبهه متحد مردمی در این کشور که حقوق نوین کارگران فرانسه را پایه گذاری کرد، نسبت به تصمیمات وی به شدت اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، «مانوئل ماکرون»، وزیر اقتصاد فرانسه که به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس جبهه مردمی این کشور و به منظور امضای تمبر یادبود این مناسبت در یکی از اداره های پست واقع در حومه مونترول حاضر شده بود، هدف پرتاب تخم مرغ از سوی کارگران معترض این کشور قرار گرفت.

گفته می شود «ماکرون» از طرفداران اصلی طرح اصلاح قانون کار در فرانسه است که حمله کارگران به وی نیز بر سر همین مساله بوده است.

وی در سخنان خود که پس از مورد هدف قرار گرفتن از سوی معترضین ایراد کرد گفت: این هم بخشی از برنامه است. اما هیچ تاثیری روی تصمیم من نخواهد داشت.

این درحالیست که علیرغم آرام تر شدن شرایط اعتراض ها در فرانسه، هنوز هم حدود ۸.۵ درصد از کارگران این کشور در حال اعتصاب به سر می برند.

«فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه نیز روز گذشته در انتقاد از اعتصاب کارکنان معترض بخش حمل نقل این کشور گفته بود که ایجاد هرگونه اخلال در شبکه خط آهن و هوایی این کشور برای جا به جا کردن مسافران در طول یک ماه برگزاری مسابقات فوتبال در فرانسه قابل درک نیست.


ویدیو مرتبط :
حمله با تخم مرغ به نخست وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتاب تخم مرغ به سوی وزیر امور خارجه کانادا



اخبار,اخبار بین الملل , وزیر امور خارجه کانادا

 

تظاهرکنندگان فلسطینی در شهر رام الله به سوی وزیر امور خارجه کانادا، تخم مرغ پرتاب کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعالان فلسطینی هنگام خروج «جان برد» وزیر امو خارجه کانادا از مقر وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به سمت او تخم‌مرغ و کفش پرتاب کردند تا اعتراض خود را به حمایت کانادا از اسرائیل نشان دهند.

یک معترض فلسطینی گفت: « این شخص از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، حقوق مردم ما را تضییع و از شهرک سازی ها حمایت می کند. ما به او (جان برد) می گوییم که در اینجا از او استقبال نخواهد شد». جان برد در ادامه سفر پنج روزه خود به منطقه خاورمیانه برای دیدار با مقامات فلسطین و اسرائیل، وارد شهر رام الله فلسطین شده بود تا با ریاض مالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان دیدار کند.

وزیر امور خارجه کانادا پیش از این از تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای آغاز تحقیقات درباره جرایم جنگی اسرائیل بر ضد فلسطینیان انتقاد کرده بود. جان برد در دیدار با مقامات اسرائیل، این تصمیم دادگاه را مایه تأسف دانست. او همچنین هشدار داد اگر فلسطینیان به تلاش های ضد اسرائیلی خود در دیوان کیفری یا هر نهاد بین المللی دیگری ادامه دهند، کانادا و متحدان این کشور احتمالاً دیگر بودجه این دادگاه بین المللی را تأمین نخواهند کرد.

اخبار بین الملل - تابناک