اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله به مغازه‌ها در زمان استراحت کاسبان/ اعتراف دزدان به سرقت در تهران و 3 استان دیگر



رییس پلیس استان البرز گفت: اعضای باند 11 نفره سرقت از مغازه های شهرهای شمالی کشور و حومه تهران در کرج دستگیر شدند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه در تشریح خبر فوق اظهار داشت: درپی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس آگاهی فردیس مبنی بر سرقت از مغازه ها به شیوه تخریب قفل شیشه میرال بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت .

وی گفت : در مراحل اولیه تحقیقات با احضار شاکی پرونده به پلیس آگاهی مشخص شد که در زمان ظهر و هنگامی که برای استراحت در منزل مغازه را تعطیل کرده بود هنگام مراجعه به محل کارش متوجه می شود که سارق یا سارقان با شکستن قفل درب شیشه مغازه و تخریب گاوصندوق ، تمام وجوه نقد ، چک و کارت شارژ وی را به سرقت برده اند .

سردار کامرانی صالح افزود: برای بررسی بیشتر و انجام تحقیقات میدانی تیمی از مأموران مجرب پلیس آگاهی به محل سرقت اعزام و با بررسی آثار و ادله جرم ، انجام اقدامات اطلاعاتی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان سرنخ هایی از سرقت به دست آوردند .

در این تحقیقات مشخص شد که سارقان چهار نفر هستند که با دو دستگاه موتور سیکلت یا دو دستگاه خودرو سمند و پژو که به احتمال زیاد سرقتی می باشند در ساعات خلوت روز اقدام به سرقت از مغازه ها می کنند .

وی بیان داشت : تیمی از کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان فردیس با همکاری یکی از شاهدان موفق به ترسیم چهره فرضی یکی از سارقان شده و با تطابق تصویر با آلبوم سارقان سابقه دار هویت یکی از اعضای باند سرقت به نام ' م – ط ' را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد : پس از چندین روز کار شبانه روزی مخفیگاه متهم در یکی از مناطق فردیس شناسایی و در بازرسی از آنجا مقادیری اموال سرقتی شامل دستگاه فرز ، لوازم جانبی سم پاشی ، دریل و غیره کشف شد.

وی گفت : متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن ارتکاب به 10 فقره سرقت از مغازه ها با همدستی هفت نفر دیگر در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها گفت : با استفاده از چهار دستگاه موتور سیکلت و خودرو که پلاک آن مخدوش شده بود در ساعات خلوت روز با شناسایی مغازه های فاقد کرکره و تجهیزات ایمنی قفل درب را تخریب و اقدام به سرقت اموال با ارزش و وجه نقد کرده و آنها را به چهار مالخر می فروختند .

سردار کامرانی صالح بیان داشت : با راهنمایی های متهم دستگیر شده و اقدامات اطلاعاتی ماموران 5 نفر دیگر از اعضای این باند به همراه تمامی مالخران دستگیر شدند اما دستگیری سرکرده باند به همراه یک نفر دیگر از اعضاء به جهت نداشتن آدرس مشخص وارد مراحل پیچیده ای شد.

وی گفت : در ادامه روند پیگیری ها ، پرونده متهمان مذکور به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و پس از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی گسترده و تحت نظر قرار دادن پاتوق احتمالی نامبردگان ، متهمان در شهرستان کرج شناسایی و پس از انتقال به پلیس اگاهی به 55 فقره سرقت از مغازه ها به شیوه شکستن قفل شیشه میرال در شهرستان های فردیس ، کرج و دیگر استان های همجوار از جمله مازندران ، آذربایجان ، استان تهران و پایتخت اعتراف کردند .

گفتنی است، متهمان دستگیر شده که به 65 فقره سرقت از مغازه ها اعتراف کردند همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


  اخبار   حوادث  - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سرقت دزدان مسلح از طلا فروشی شهرستان لارستان استان فارس‬ - Y

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دزدان خانه فردوسی‌پور به سرقت میلیونی



وطن امروز: دزدان خانه مجری جنجال‌ساز برنامه ۹۰، روز ۲۵ دی‌ماه در دادگاه بعثت محاکمه می شوند. این دزدان که به ۶۶ خانه دستبرد زده‌اند از خانه عادل فردوسی‌پور، ۲ فرش و تابلوی نفیس، ۴۰ میلیون تومان پول، ۵۰ سکه طلا، ۱۰ هزار یورو و دلار به همراه چندین سرویس برلیان و حلقه‌های طلا به سرقت برده‌اند.

 

ساعت ۲۰ شامگاه ۹‌دی‌ماه سال۸۷ وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش به خانه‌شان در سعادت‌آباد بازگشتند با دیدن قفل شکسته در ورودی با حیرت داخل آپارتمان اعیانی شدند و خود را در برابر یک سرقت دیدند. ساعتی نگذشته بود که با تماس این مجری ورزشی، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب پا در خانه وی گذاشتند و در بررسی‌های میدانی ‌پی بردند دزدان با روش توپی‌زنی وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش خارج از خانه بودند داخل آپارتمان شده و به سرقت ۲ تخته فرش نفیس ابریشمی، ۳ تابلو فرش میلیونی به همراه پول میلیونی، جواهرات و ارز دست زده‌اند. وقتی مجری برنامه ۹۰ در تحقیقات ادعا کرد از ساعت ۴ بعدازظهر در خانه نبوده و ساعت ۸ شب با همسرش برگشته‌اند، دادیار سلیمانی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستور داد تا به ردیابی‌های تخصصی دست بزنند. بررسی‌های اطلاعاتی نشان داد که این سرقت از سوی شبکه سازمان‌یافته‌ای رخ داده است که تاکنون سرقت‌های مشابه زیادی با همین روش انجام داده‌اند و تحت تعقیب هستند.

هیچ سرنخی از اعضای باند سرقت که در ساعات شامگاهی و شب‌ها با دیدن چراغ خاموش خانه‌ها و اطمینان از اینکه هیچکس در خانه نیست وارد عمل می‌شدند، در دست نبود تا اینکه از همسایه یکی از مالباخته‌ها ادعا کرد دزدان را در حال فرار دیده است. با راهنمایی‌های این شاهد، چهره فرضی یکی از دزدان به دست پلیس افتاد اما وقتی این تصویر تحت تجسس قرار داده شد و مرد همسایه آلبوم مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌های توپی‌زنی را دید، مشخص شد این شاخه نیز بن‌بست خواهد رسید.

راز دزد پولدار

چندماهی از سرقت‌های زنجیره‌ای خانه‌های اعیانی می‌گذشت که مردی در مراجعه به پلیس ادعای عجیبی کرد. این مرد گفت: «برادرم که بابک نام دارد و یک کارمند ساده بود همیشه بی‌پولی می‌کشید و با زحمت امورات زندگی‌اش را حل و فصل می‌کرد. از مدتی پیش متوجه شدیم وی پولدار شده است، آخرین بار که او را دیدیم خودروی سانتافه خریده و گفت که می‌خواهد با همسرش به اروپا برود و در آنجا زندگی کند. با ناپدید شدن ناگهانی بابک هرچه به وی زنگ زدم جوابی نشنیدم و می‌ترسم قربانی حادثه‌ای شده باشد چرا که یک شبه پولدار شدنش همه را نگران کرده بود و حالا که نیست احتمال می‌دهیم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و باید کمکش کنیم».

در حالی که فرضیه‌ای مبنی بر اینکه بابک در یک تسویه‌حساب درون‌گروهی گرفتار شده باشد پیش روی پلیس بود، ماموران با اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی همسر بابک را شناسایی کرده و وی را تحت بازجویی قرار دادند.

این زن پرده از راز شوهرش برداشت و گفت: «مدتی می‌شد که فهمیده بودم بابک رئیس یک باند سرقت شده است، وضع مالی‌مان هر روز بهتر می‌شد و من نمی‌توانستم اعتراض کنم تا اینکه شوهرم خواست با پول زیادی که به دست آورده به اروپا برویم و برای همیشه در آنجا زندگی کنیم اما من مخالفت کردم و همین موجب دلخوری و اختلاف بین ما شد».

با ادعاهای رازگشای این زن، ماموران شوهرش را دستگیر کردند و در حالی که وی شباهت زیادی به چهره‌نگاری رایانه‌ای داشت، پی بردند بابک با ۳ تن از دوستانش همان دزدان خانه مجری برنامه ۹۰ و ۶۵ خانه دیگر هستند. بابک در بازجویی‌ها گفت: «من، علیرضا، محمود و مهدی در تاریکی شامگاهی در خیابان‌های بالای شهر قدم می‌زدیم و اگر خانه‌ای چراغ‌هایش روشن نبود زنگ آن را می‌زدیم اگر کسی در خانه نبود از همسایه‌های دیگر می‌خواستیم در را باز کنند سپس یکی از ما وظیفه دیدبانی داشت، بقیه با روش توپی‌زنی داخل خانه شده و هر چیز کم‌حجم و ارزشمندی را به سرقت می‌بردیم».

وی افزود: «یک بار در سرقتی وقتی وارد خانه‌ای شدیم، پی بردیم آنجا متعلق به عادل فردوسی‌پور است، پول، طلا و فرش‌های زیادی نیز داشت که همه را دزدیدیم و طبق قرارمان همه پول‌ها و اشیا به صورت مساوی بین ما تقسیم می‌شدند، می‌خواستم دیگر سرقتی نکرده و با پول‌هایی که داشتم با همسرم به اروپا رفته و زندگی مرفهی داشته باشم».

این ۴ دزد حرفه‌ای که ۶۶ مالباخته دارند بزودی در شعبه ۱۱۴۴ دادگاه جزایی عمومی بعثت به ریاست قاضی رحیمی محاکمه خواهند شد.../وطن امروز