اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله به زندان ایلام هنگام ملاقات زندانیان



 

 

حمله به زندان ایلام هنگام ملاقات زندانیان

 

زندان ایلام روز گذشته مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.فرماندار ایلام گفت: انفجار صبح دیروز (شنبه) حاشیه زندان مركزی این شهر تلفات جانی دربرنداشت.


نورالله ارجمندی در گفتگو با ایرنا افزود: فرد یا افرادی با استفاده از دو دستگاه خودروی سمند و پراید و شلیك یك گلوله آر.پی.جی به دیوار زندان باعث به بار آوردن خساراتی به واحدهای مسكونی اطراف و دیوار زندان شدند.



وی ادامه داد: عوامل این حادثه ضمن تخریب بخشی از دیوار بیرونی زندان، بلافاصله با استفاده از خودرو متواری می‌شوند.


او اظهار كرد: در این حادثه ۳ نفر از ماموران زندان مركزی شهر ایلام مجروح شدند كه توسط نیروهای امدادی به مراكز درمانی انتقال و تحت مداوا قرار گرفتند.


ارجمندی یادآور شد: هم‌اكنون اقدام‌های لازم برای دستگیری این فرد یا افراد از طریق مقامات انتظامی و قضایی در دست پیگیری است.



در پی این انفجار علاوه بر تخریب چندین دستگاه خودرو، شیشه پنجره واحدهای مسكونی در جوار زندان نیز تا شعاع ۵۰۰ متری شكسته شده است. همچنین گفته می‌شود این انفجار كه صبح دیروز در زمان ملاقات با زندانیان به وقوع پیوست منجر به زخمی شدن تعدادی از افراد حاضر در محل شده است.


● فرار ۸ زندانی

مدیركل حوزه ریاست و با تایید این خبر روابط عمومی سازمان زندان‌ها نیز بعدازظهر روز گذشته اعلام كرد: تهاجم یك گروه ناشناس باعث فرو ریختن دیوار زندان مركزی ایلام و فرار ۲ نفر از زندانیان این شهرستان شد.



به گزارش ایسنا، پورنبی افزود: ساعت ‌۳۰‌/‌۹ روز ‌۲۱/۱/۸۹ در پی انفجار مهیبی در ضلع خارجی زندان ایلام، ‌۸ نفر از زندانیان این شهرستان از محل سالن ملاقات متواری شدند كه بلافاصله با اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی از سوی یگان حفاظت و نیروهای امنیتی و انتظامی محل ضمن جلوگیری از فرار سایرین در اسرع وقت ‌۶ نفر از زندانیان فراری دستگیر و به زندان عودت داده شدند و تلاش برای دستگیری ‌۲ نفر دیگر ادامه دارد.



وی افزود: با تلاش‌های انجام شده دو دستگاه خودروی حاوی مقادیری مواد منفجره به جا مانده از مهاجمان شناسایی و توقیف شده و با به دست آمدن سرنخ‌هایی از مهاجمان و متهمان فراری، عملیات شناسایی و تعقیب آنها ادامه دارد كه گزارش تكمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.



در این حادثه ‌۲۲ نفر مجروح شدند كه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و ‌۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر از سربازان در بیمارستان بستری شدند كه حال عمومی آنها رضایتبخش است. ..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رقص همزمان تمام زندانیان یک زندان (۲)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات حمله مسلحانه به خودروی حامل زندانیان در کرج



 

 

جزئیات حمله مسلحانه به خودروی حامل زندانیان در کرج

 

 

افراد مهاجم که با حمله به خودروی حامل زندانیان در کرج ماموری را به شهادت رسانده بودند در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز خودرو حامل ۱۰ زندانی از ندامتگاه مرکزی کرج راهی دادسرا شد که پس از رسیدن به زیرگذر محمد شهر سرنشینان دو خودروی پیکان و زانتیا سد راه آنها شدند.

مهاجمان به شلیک گلوله قصد فراری دادن زندانیان را داشتند که با مقاومت ماموران روبرو شدند.

در جریان این درگیری مسلحانه یکی از ماموران محافظ زندان هدف گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید مهاجمان نیز که در اجرای نقشه خود ناکام مانده بودند با رها کردن خودرو پیکان در محل از آنجا گریختند.

پس از اطلاع ماجرا به بازپرس ویژه قتل کرج و حضور او در محل حادثه تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد و در نخستین بررسی ها دریافتند افراد مهاجم با یک قبضه کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرده بودند.

هم اکنون ماموران با ردیابی های ویژه پلیسی و بررسی خودرو پیکان مهاجمان امیدوارند به زودی سه مرد مسلح را شناسایی و دستگیر کنند.../خبرگزارى مهر