اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله افراد مسلح به منزل نخست‌وزیر یمن


منابع امنیتی یمن از تیراندازی افراد ناشناس به منزل شخصی نخست وزیر یمن در شهر صنعا خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه اسکای نیوز، منابع امنیتی یمن گزارش دادند که افراد مسلح ناشناس امروز دوشنبه به منزل "محمد سالم باسندوه" در شهر صنعا حمله کردند.

بر اساس این گزارش، این حمله لحظاتی پس از خروج "جمال بن عمر"، فرستاده سازمان در یمن از منزل باسندوه صورت گرفت.

به گفته این منابع امنیتی، حمله ای که پس از دیدار نخست وزیر یمن با بن عمر صورت گرفته بود تلفاتی نداشت و نیروهای امنیتی نیز به تیراندازی افراد مسلح اقدام به تبادل آتش کردند.

گفتنی است که این حمله با ادامه درگیری ها در منطقه عمران واقع در شمال یمن میان حوثی ها و نیروهای ارتش که ۱۸ کشته بر جای گذاشت، همزمان شد.

در درگیری های امروز ۱۸ نفر از افراد مسلح وابسته به حوثی ها و هفت نظامی وابسته به ارتش یمن کشته شدند و مسیر میان استان عمران و صنعا نیز به دلیل تداوم درگیری ها مسدود شد.

در این درگیری ها ۱۶ نفر نیز مجروح شدند و حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش می شود.

منابع محلی در استان عمران گفته اند جنگنده های ارتش یمن امروز مواضع حوثی ها را در گذرگاه جنوبی شهر عمران بمباران کردند و حوثی ها نیز در مقابل شبکه ارتباطات نظامی موجود در این منطقه را گلوله باران کردند.


ویدیو مرتبط :
حمله افراد مسلح به مردم در پاریس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر مستعفی نیروهای مسلح بریتانیا : چون با حمله به ایران مخالف بودم برکنار شدم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وزیر مستعفی نیروهای مسلح بریتانیا : چون با حمله به ایران مخالف بودم برکنار شدم

آنتونی کردزمن کارشناس ایران در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن گفت که بریتانیا و آمریکا در حال حاضر نزدیک ترین همکاری های اطلاعاتی را درباره مساله هسته ای ایران دارند.وزیر برکنار شده نیروهای مسلح بریتانیا گفت به خاطر صدمه نزدن به ائتلاف حاکم بر بریتانیا بر سر اختلاف با حمله احتمالی به ایران از سمتش برکنار شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از " دیلی میل "  نیک هاروی  وزیر مستعفی نیروهای مسلح بریتانیا ضمن اعلام خصوصی این مطلب به جمعی از دوستان خود گفته است که دلیل اصلی اخراجش از کابینه بریتانیا مخالفت های او با طرح احتمالی آمریکایی – اسراییلی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران بوده است.

بنا بر این گزارش " نیک کلگ " معاون دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب " لیبرال دموکرات " که شریک دولت ائتلافی حاکم بر بریتانیا است ، درعوض استعفای نیک هاروی ، موافقت کرده برای بقای ائتلاف حاکم ،اداره وزارت خانه های دیگر به جز وزارت نیروهای مسلح در اختیار وزیرانی از این حزب باشد ، و در مقابل وزیر جدید نیروهای مسلح بریتانیا  از حزب حاکم محافظه کار انتخاب شده است.

منابع نزدیک به نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا این مساله را که برکناری وزیر نیروهای مسلح بریتانیا به مساله طرح حمله احتمالی به ایران ارتباط داشته است را تکذیب کرده اند ، اما "مالکوم چالمرز " از موسسه خدمات متحده سلطنتی بریتانیا در گفتگو با دیلی میل می گوید استعفای وزیر نیروهای مسلح بریتانیا چیزی از مسئولیت های حزب لیبرال دموکرات در قبال شرکت در ائتلاف احتمالی حمله به ایران نمی کاهد.

وی افزود نیک کلگ به عنوان یکی از اعضای ارشد ائتلاف حاکم در جریان تمامی تصمیات راجع به حمله احتمالی به ایران خواهد بود و حزب لیبرال دموکرات با این استعفا نمی تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

همزمان آنتونی کردزمن کارشناس ایران در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن گفت که بریتانیا و آمریکا در حال حاضر نزدیک ترین همکاری های اطلاعاتی را درباره مساله هسته ای ایران دارند.

بنابر گزارش دیلی میل بر اساس همین همکاری های نزدیک اطلاعاتی بریتانیاتعدادی از واحدهای ناوگان دریایی خود را برای تمرین مقابله با انسداد احتمالی تنگه هرمز به این منطقه اعزام کرده است.اعزام این ناوگان در قالب مانور مشترک 25 کشور متحد آمریکا در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس که از روز یکشنبه (امروز) مانور 12 روزه ای را برای مقابله با انسداد تنگه هرمز برگزار خواهند کرد ، صورت می گیرد./عصرایران