اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان


اشرار مسلح با کمین بر سر راه ماموران انتظامی در منطقه سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان موجب مجروح شدن سه مامور انتظامی در این منطقه شدند.

خبرگزاری مهر: اشرار مسلح عصر سه شنبه با ایجاد کمین بر سر راه ماموران گشت نیروی انتظامی در جنوب سیستان و بلوچستان در منطقه سرباز با نیروهای پلیس درگیر شدند که این درگیری مسلحانه به مجروح شدن سه تن از ماموران انتظامی منجر شد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تایید این خبر اظهار داشت: با وقوع این حادثه در کمترین زمان ممکن ماموران نیروی انتظامی برای مقابله با اشرار مسلح در منطقه حضور یافته و موفق شدند با عملیات تعقیب و گریز هر سه شروری را که در این اقدام تروریستی دست داشتند، دستگیر کنند.

وی حال ماموران انتظامی مجروح شده در این حادثه را خوب توصیف کرد و افزود: سه شرور مسلحی نیز که در عملیات تعقیب و گریز نیروهای انتظامی جراحت برداشتند، به بیمارستان منتقل شدند.

وی بیان داشت: در عملیات تعقیب و گریز اشرار مسلح در منطقه خودروی اشرار و همچنین تعداد دو قبضه سلاح نیز کشف شد.


ویدیو مرتبط :
درگیری نیرو های مرزبانی با اشرار سیستان بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات انفجار و حمله اشرار مسلح به پاسگاه سراوان



اخبار,اخباراجتماعی,حمله اشرار مسلح به پاسگاه سراوان


 اخبار اجتماعی - جزئیات انفجار و حمله اشرار مسلح به پاسگاه سراوان

دیشب چند تن به پاسگاه سراوان زنگ زدند و گفتند، در چند کیلومتری سراوان درگیری شده است. سه تن از مأموران نیروی انتظامی، خود را به این مکان رساندند، ولی متأسفانه این تله بوده است.

نماینده سراوان در مجلس، رخدادهای شب گذشته و صبح امروز پاسگاه آسپیچ سراوان را تشریح کرد و گفت: اشرار دیشب پس از انجام عملیات تروریستی، ماشینی را به درون پاسگاه بردند که حامل بمب بوده ‌و ساعت ۷:‌۱۵ صبح امروز این ماشین منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار تن از اعضای پاسگاه شده است.

به گزارش «تابناک»، هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگویی درباره حوادث دیشب و صبح امروز پاسگاه سراوان‌ اظهار کرد: دیشب چند تن به پاسگاه سراوان زنگ زدند و گفتند، در چند کیلومتری سراوان درگیری شده است. سه تن از مأموران نیروی انتظامی خود را به این مکان رساندند، ولی متأسفانه این یک تله بوده‌ و این برادران توسط اشرار به شهادت رسیدند.

وی درباره اجساد شهدا و اینکه گفته می‌شود، اشرار اجساد را با خود برده‌اند، گفت: خیر، این گونه نیست و اجساد شهدا اکنون در سردخانه بیمارستان سراوان است.

میرمرادزهی با اشاره به انفجار صبح امروز در پاسگاه سراوان‌ به ایسنا گفت: گویا اشرار دیشب پس از انجام عملیات تروریستی، ماشینی را به درون پاسگاه بردند که حامل بمب بوده ‌و ساعت ۷: ۱۵ صبح امروز این ماشین منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار تن از اعضای پاسگاه شده است.

گفتنی است، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس سیستان و بلوچستان نیز از حمله خمپاره‌ای اشرار و گروهک‌های تروریستی معاند نظام در یک پاسگاه مرزی در سراوان خبر داد و افزود: در پی این حادثه، یک درجه‌دار ما به شهادت رسید و یک سرباز نیز مجروح شد.

رحیمی با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته اشرار به مأموران انتظامی که منجر به شهادت سه تن از آن‌ها شد، خاطر‌نشان کرد: پس از این حادثه، ما به سرعت این افراد را شناسایی کرده و تعدادی از اعضای این گروه را دستگیر کردیم؛ اما از آنجا‌ که آن‌ها از این کار پلیس غافلگیر شدند، تلاش کردند در ساعت هفت صبح امروز (پنجشنبه) با حمله موشکی و خمپاره‌ای به پاسگاه مرزی ما این موضوع را تلافی کنند.

وی با بیان اینکه این اشرار به یکی دیگر از پاسگاه‌های ما نیز حمله کرده بودند که با هشیاری ماموران دفع شد، تصریح کرد: در منطقه اشرافیت کامل داریم و با اشرار برخورد قاطعی خواهیم کرد و ضربه سنگینی به آن‌ها وارد خواهیم آورد.

‌ذکر این مهم لازم است، عصر روز گذشته، اشرار مسلح با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و مأموران انتظامی را به بیرون از شهر کشانده و در ‌راه با کمین‌ کردن، هر سه مأمور انتظامی به نام‌های ستوان آیت خانعلی‌پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی و سرباز وظیفه محمد رضا نظریانی را به شهادت رساندند.

در اخبار منتشره در این زمینه آمده است، گروهک ‌جیش‌العدل، مسئولیت عملیات تروریستی چهارشنبه شب در سراوان را بر عهده گرفته‌اند.

روز گذشته، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ‌ایسنا از شهادت سه مأمور ناجا در حین انجام وظیفه در سراوان خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: حوالی ساعت ۱۹:‌۱۰ امروز (چهارشنبه) تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته ‌و در آن اعلام شد، عده‌ای ‌برای چند خانواده در یکی از روستاهای سراوان مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله مأموران به آدرس اعلامی فرستاده شدند، افزود: در میانه راه گروهی از اشرار که در میانه راه کمین کرده بودند، به سمت همکاران ما تیراندازی کردند و موجب شهادت سه تن از آن‌ها شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این تماس برای فریب مأموران انجام شده و دست نبود، گفت: متأسفانه یک افسر، یک درجه‌دار و یک سرباز وظیفه ما به شهادت رسیدند.

به گفته وی، در جریان این حادثه مورد مصدومی نبوده است.

رحیمی با بیان اینکه عاملان این جنایت شناسایی شده‌اند، افزود: برخی از گروه‌های معاند نظام در خارج از کشور، اطلاعیه‌هایی در این زمینه داده‌اند، ولی همکاران من در نیروی انتظامی پیگیر این پرونده هستند و برخی از عاملان این جنایت نیز شناسایی شده‌اند.

وی تأکید کرد: پلیس با عاملان این جنایت قاطعانه و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

 

 اخبار اجتماعی - تابناک