اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حملات مجدد داعش به گذرگاه مرزی سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - حملات مجدد داعش به گذرگاه مرزی سوریه

گروه تروریستی داعش اطراف گذرگاهی در مرزهای سوریه با ترکیه را مجدداً هدف قرار داد، در همین حال یک مقام برجسته کرد اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ مستقیما در درگیری‌های کوبانی مشارکت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع اعلام کرد که داعش اطراف گذرگاه مرشد پینار در مرزهای ترکیه و سوریه را هدف قرار داد.

در همین راستا، مسوولان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کردند که نیروهای حمایت مردمی کرد توانستند حمله دیگری از سوی داعشی‌ها را که برای کنترل به این گذرگاه صورت گرفت، ناکام بگذارند.

داعشی‌ها در تلاش بودند تا با کنترل به این گذرگاه خطوط امدادرسانی را از نیروهای حمایت مردمی کرد تا قبل از آمدن نیروهای پیشمرگ قطع کنند.

همزمان ادریس نعسان از مقامات کرد در سخنانی تصریح کرد: تروریست‌های داعش شنبه شب این گذرگاه را هدف قرار دادند اما نیروهای کرد در جنوب و غرب کوبانی با حملات آنها مقابله کردند.

وی افزود: داعش باز هم زمام امور را به دست می‌گیرد چراکه آنها نیروها و تجهیزات جدیدی آورده‌اند و در حال پیشروی هستند.

ادریس نعسان که پست معاونت رئیس هیات خارجی در نظام خودمختار کردها را برعهده دارد، اعلام کرد: کردها کمک‌های ارتش آزاد را پذیرفته‌اند و آنها همچنین بر سر موضع خود برای مشارکت نیروهای پیشمرگ عراق در کوبانی هستند.

وی افزود: ما به صورت شفاف اعلام کردیم که مخالفتی با مشارکت ارتش آزاد در درگیری‌ها در کوبانی نداریم. به ویژه اینکه گروه‌هایی از مخالفان از ماه‌ها قبل در کوبانی حضور دارند اما به نظر می‌رسد که این اختلافات در میان خود مخالفان به ویژه در میان ارتش آزاد است که برخی از فرماندهان آن با انتقال 1300 عضو ارتش آزاد به کوبانی مخالفت کرده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از سفین دزیی، سخنگوی دولت کردستان عراق گزارش داد که نیروهای پیشمرگ به صورت مستقیم در درگیری‌ها در کوبانی مشارکت نخواهند کرد، بلکه با سلاح توپخانه از کردهای سوریه پشتیبانی می‌کنند.

این مقام کرد همچنین عنوان داشت: اقلیم کردستان در حال حاضر در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و نیازمند کمک‌رسانی‌ها و سلاح‌های پیشرفته است.

وی افزود: دولت اقلیم کردستان از ائتلاف خواسته است تا آن را به تانک و هلی‌کوپتر مجهز کند و ائتلاف وعده این امر را داده است.

در همین حال یکی از مسوولان برجسته در کردستان عراق تصریح کرد: به محض اینکه تدوین جدول زمانی با ترکیه و کردهای سوریه پایان یابد، نیروهای پیشمرگ آماده هستند از طریق ترکیه به کوبانی بروند.

خبرگزاری کردی «روداو» نیز گزارش داد: پیش‌بینی نمی‌شود که نیروهای پیشمرگ دست‌کم تا قبل از امروز (دوشنبه) در کوبانی مستقر شوند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: همچنان برخی از مسائل فنی مربوط به عبور این افراد از اراضی ترکیه حل و فصل نشده است.

خبرگزاری روداو اعلام کرد: آنکارا و واشنگتن درخصوص اسامی نیروهای پیشمرگ که به کوبانی خواهند رفت، به توافق رسیده‌اند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: از زمان حمله داعش به کوبانی بیش از 800 تن در کوبانی کشته شده‌اند.

تروریست‌های داعش همچنین برای چهارمین بار نیز نتوانستند منطقه گمرک در شمال کوبانی در مرز با ترکیه را تحت تصرف خود درآورند.

در همین حال، منابع اعلام کردند که درگیری‌های میان یگان‌های حمایت مردمی کرد با تروریست‌های داعش در بخش جنوبی کوبانی به وقوع پیوست که به کشته شدن دست‌کم هفت عضو داعش انجامید. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بمباران گذرگاه مرزی ترکیه - سوریه توسط جنگنده های روسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش نصف سوریه را گرفت/ همه گذرگاه های مرزی سوریه و عراق در دست داعش (+نقشه)



براساس این گزارش، داعش هم اکنون در 9 استان سوریه یعنی حمص، رقه، دیروالزور، حسکه، حماه، حلب و دمشق، ریف دمشق و سویدا حضور دارند. علاوه بر این حامیان داعش نیز در استان درعا نیز حاضرند.

نیمی از خاک سوریه هم اکنون در دست داعش است.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه داعش توانست با گسترش سیطره خود بر خاک سوریه  هم اکنون بیش از 95 هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را تصرف کند. کل مساحت سوریه 185 هزار کیلومتر مربع است.

براساس این گزارش، داعش هم اکنون در 9 استان سوریه یعنی حمص، رقه، دیروالزور، حسکه، حماه، حلب و دمشق، ریف دمشق و سویدا حضور دارند. علاوه بر این حامیان داعش نیز در استان درعا نیز حاضرند.

 

اخبار,اخباربین الملل داعش


شهر رقه سوریه هم اکنون پایتخت گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش است.  گروه داعش علاوه بر سوریه، بخش های زیادی از خاک عراق را نیز در تصرف خود دارد.

داعش کل منطقه باستانی تدمر در حومه شهر حمص را در روز پنجشنبه گذشته تکمیل کرد و پایگاه نیروی هوایی، زندان، سازمان اطلاعات و امنیت و منطقه باستانی این محدوده را در دست گرفت.

همزمان رسانه ها گفته اند که آخرین گذرگاه مرزی میان سوریه و عراق نیز به دست داعش سقوط کرد. با این اتفاق می توان گفت همه گذرگاه های مرزی و در نتیجه مرز زمینی عراق و سوریه در دست داعش است.

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران