اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت 42 سناتور دموکرات از توافق هسته ای با ایران



این میزان آرا تضمین کننده عدم توانایی کنگره برای سنگ اندازی در مسیر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران است. رای مثبت 41 سناتور به توافق هسته ای موضع کاخ سفید را در برابرجمهوریخواهان مخالف توافق تقویت می کند.

با اعلام حمایت 4 سناتور دموکرات دیگر از توافق هسته ای با ایران، شمار سناتورهایی که از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند به 42 نفر رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز سناتورها "ریچارد بلومنتال"، " گری پیترز" ، "ران وایدن" و " ماریا کنتوِل"روز سه شنبه و همزمان با گشایش کنگره آمریکا پس از یک ماه تعطیلات تابستانی با صدور بیانیه های جداگانه از توافق هسته ای با ایران حمایت کردند.

روز سه شنبه همچنین " جو مانچین" سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیایی غربی با توافق هسته ای اعلام مخالفت کرد. حمایت 42 سناتور از توافق هسته ای به این معنا است که جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای در سنا قادر نخواهند بود 60 رای لازم برای رد توافق هسته ای را کسب کنند.

تنها 4 سناتور دموکرات با توافق هسته ای مخالفت کرده اند. "رابرت منندز"، "چاک شامر" ، "بنجامین کاردین"و "جو مانچین" به ترتیب تقدم زمانی در دو ماه گذشته با توافق هسته ای با ایران اعلام مخالفت کرده اند.

این میزان حمایت دموکرات های کنگره از اوباما تضمین کننده عدم توانایی جمهوریخواهان کنگره برای سنگ اندازی در مسیر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران است.

دموکرات ها در حالی از این توافق اعلام حمایت کردند که طبق اعلام قبلی برخی چهره های متنفذ جمهوریخواهان ، آنها قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن گرد هم آیند و علیه تصویب توافق هسته ای در کنگره سخنرانی کنند.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری در اردوگاه جمهوریخواهان پیشنهاد این گردهمایی را مطرح کرده است و برخی چهره های جمهوریخواه از جمله سارا پیلن فرماندار سابق آلاسکا نیز اعلام کرده است در این گردهمایی شرکت خواهد کرد.

هرید رید رهبر اقلیت دموکرات سنا پیشتر تهدید به " فیلی باستر" کرده بود. فیلی باستر تاکتیکی سیاسی در کنگره آمریکا برای به تاخیر انداختن رای گیری درباره طرح ها و لوایحی است که بر سر آن اختلافات جدی بین دو حزب عمده آمریکا وجود دارد. این تاکتیک از طریق اقداماتی چون سخنرانی های طولانی و ارایه پیشنهاد های متمم از سوی نمایندگان مخالف رای گیری به اجرا در می آید و نتیجه آن تاخیر در رای گیری و سپری شدن مدت زمان قانونی آن است.

سناتور هری رید رهبر اقلیت دموکرات سنا روز سه شنبه و در نخستین روز گشایش رسمی کنگره 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,توافق هسته ای


رای 42 سناتور به توافق هسته ای موضع کاخ سفید را در برابرجمهوریخواهان مخالف توافق تقویت می کند. اوباما بارها تهدید کرده بود در صورت رد لایحه برجام در کنگره او این مصوبه را وتو خواهد کرد. از منظر قانونی با حمایت 41 سناتور از توافق هسته ای جمهوریخواهان قادر به رد توافق (کسب 60 رای سنا) نخواهند بود و ضرورتی به استفاده از وتوی اوباما نخواهد بود.

بیشتر سناتورهای دموکراتی که از توافق هسته ای اعلام حمایت کرده اند ، توافق هسته ای را نه توافقی ایده آل بلکه بهترین گزینه ممکن دانسته اند. آنها در بیانیه های خود تاکید کرده اند اگر با این توافق موافقت نکنند ایالات متحده آمریکا در میان متحدان خود در گروه 1+5 منزوی خواهد شد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
حمایت بازیگران هالیوود از توافق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سناتور ارشد دموکرات: سخنان اوباما مرا مجاب کرد که از توافق با ایران حمایت کنم



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,دیان فینشتین

سناتور دمکرات دیان فینشتین با انتشار بیانیه ای درباره سخنرانی روز چهارشنبه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت:سخنان اوباما مرا مجاب کرد که از توافق اتمی با ایران حمایت کنم.

سناتور دمکرات دیان فینشتین با انتشار بیانیه ای درباره سخنرانی روز چهارشنبه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت:سخنان اوباما مرا مجاب کرد که از توافق اتمی با ایران حمایت کنم.

به گزارش «انتخاب»، در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور اوباما امروز یک سخنرانی قدرتمند و صریح انجام داد.این موضوع سبب شد که من تصمیم بگیرم که از توافق تاریخی با ایران حمایت کنم.این رئیس جمهور اقدامی فوری را در رابطه با این توافق انجام داد و با مخالفان روبرو شد.او نشان داد که آمریکا همیشه در کنار اسرائیل خواهد ماند و از امنیت آن دفاع خواهد کرد.امیدوارم که همکارانم و تمامی آمریکایی ها این فرصت را داشته باشند که این سخنرانی را تماشا کنند و حقایق را در نظر بگیرند.

وی افزود: در چند هفته گذشته توافق با دقت بررسی شده است.سخنرانی امروز همراه با بیانیه های نمایندگان دمکرات همراه شد که اعلام کردند از این توافق حمایت خواهند کرد.معتقدم که این اثبات کننده این موضوع است که بیشتر مزیت های فنی این توافق ارزیابی شده اند و ارزشهای آن شفاف تر شده است.رفتن به دنبال دیپلماسی پیش از رفتن به دنبال جنگ باید نشانه ای از رهبری جهانی آمریکا باشد.امروز من به رئیس جمهور به خاطر راه حل دیپلماتیک و صلح آمیزش برای این چالش امنیت ملی افتخار می کنم.
 
 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب