اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌ تك‌جنسیتی



 

 

 

 

دانشگاه

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از حمایت وزارت علوم از تأسیس دانشگاه‌های تك‌جنسیتی خبر داد.

 

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به تشریح سیاست‌های این وزارتخانه در خصوص دانشگاه‌های تك جنسیتی پرداخت و اظهار داشت: یكی از مواردی كه از سوی مردم درخواست می‌شود، موضوع دانشگاه‌های تك جنسیتی یا دانشگاه‌هایی است كه در آن دختران و بانوان بتوانند فعالیت راحت‌تری داشته باشند.

وی این موضوع را یكی از مطالبات خانواده‌های ایرانی خواند و افزود: سیاست وزارت علوم هم این است كه محیطی را به وجود آورد تا خانم‌ها بتوانند راحت‌تر فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینكه پیش از این تلاش كرده‌ایم در برخی دانشگاه‌های كشور،‌ باشگاه‌های ویژه دختران تاسیس كنیم، گفت: این باشگاه‌های دخترانه در جهت ارتقاء علمی و اخلاقی دختران دانشجو و كمك به راحتی آنها تاسیس شده است.

خواجه سروی با بیان اینكه این موارد در سند دانشگاه اسلامی نیز مورد تاكید قرار گرفته است، یادآور شد: در همین زمینه اگر فردی درخواست تاسیس دانشگاه غیردولتی یا غیرانتفاعی تك‌جنسیتی داشته باشد، وزارت علوم از آن حمایت كرده و تسهیلات بیشتری هم ارائه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: وجود چنین دانشگاه‌هایی یك نیاز در جامعه اسلامی ایران است و برخی از تجربیات گذشته نیز در این زمینه موفق بوده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
درگیری میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای معرفی رشته‌های دانشگاهی جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست وزارت علوم درباره دانشگاه‌ تك‌جنسیتی



سیاست وزارت علوم درباره دانشگاه‌ تك‌جنسیتی

مدیركل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ایجاد موسسات آموزش عالی غیر دولتی «ویژه خواهران و برادران» به هر استان تنها یك مجوز ارائه می‌شود.

دكتر نادری در گفت و گو با ایسنا، افزود: استان‌های خراسان رضوی و تهران بیشترین متقاضیان جهت ایجاد موسسات «ویژه خواهران و برادران» هستند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر حداقل 6 موسسه آموزش عالی «ویژه خواهران و برادران» فعال هستند، افزود: همچنین چندین درخواست دیگر در حال گزینش و یا تكمیل مدارك هستند.

وی ادامه داد: دو سوم موسساتی كه در حال حاضر فعال هستند مربوط به دختران می‌باشند.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر ایجاد موسسه غیردولتی ویژه خواهران و برادران در تبریز و زاهدان در حال گزینش است و همچنین پرونده درخواست شهرهای ارومیه، شیراز، خوزستان، كرمانشاه، زنجان، گلستان و ساری نیز در حال تكمیل است./تابناک