اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت مجلس از صنعت خودروسازی کشور


رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گروه خودروسازی سایپا را در مسیر توسعه همه جانبه فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: برنامه های سایپا آینده موجب توسعه و ارتقا جایگاه این گروه در صنعت کشور خواهد شد.

سایپا نیوز: رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گروه خودروسازی سایپا را در مسیر توسعه همه جانبه فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: برنامه های سایپا آینده موجب توسعه و ارتقا جایگاه این گروه در صنعت کشور خواهد شد.  

دکتر غلامرضا تاجگردون در جریان بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه های مدیریت ارشد گروه اظهار کرد: از آن جایی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دارای دیدگاه های فنی و صنعتی و بدور از سیاست است خوشبختانه توانسته سایپا را در ریل توسعه قرار دهد.

وی افزود: مدیران کنونی سایپا چهره هایی غیرسیاسی هستند که همین امر نیز موجب شده این مجموعه با آرامش کامل در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

وی به ضرورت برخورداری از دیدگاه های فنی و تخصصی اشاره کرد و گفت: مواجهه با صنعت خودرو باید کاملاً از زاویه دید تخصصی و صنعتی صورت گیرد که وجود این امر را می توان به خوبی در سایپا احساس کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به توانمندی های سایپا در زمینه تولید خودرو تصریح کرد: افزایش قدرت فناوری و استفاده از تجهیزات و ابزارآلات جدید در تولید خودرو در سایپا کاملاً مشهود بوده و نشان می دهد این شرکت در دو سال اخیر با وجود مشکلات پیش روی صنعت خودرو توانسته خود را به خوبی مجهز کند.

تاجگردون نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور را ایجاد تنوع در محصولات تولیدی دانست و بیان کرد: ورود 13 محصول به سبد تولیدات سایپا تا سال آینده و طراحی پلت فرم جدید خودرو در این گروه نشان می دهد سایپا به خوبی راه پیشرفت خود را شناخته و در این مسیر قرار گرفته است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان ین مطلب که حمایت از صنعت خودروسازی کشور در دستور کار مجلس قرار دارد تاکید کرد: نمایندگان به دلیل داشتن ارتباط تنگاتنگ با مردم و وجود مشکلات بزرگ کشور در زمینه اشتغال، اهمیت صنعت خودرو را در این حوزه کاملاً درک کرده و به دنبال کمک به این صنعت هستند.

دکتر تاجگردون در ادامه گفت: مهم ترین مسئولیت دولت و مجلس در خصوص صنعت خودروسازی، دور نگه داشتن این صنعت از فضای سیاسی و کمک به حل مشکلاتی از جمله تحریم ها، مشکلات نقدینگی و ارزی، قیمت گذاری خودرو و سایر موارد است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: امیدواریم سایپا همین مسیر تخصصی و صنعتی که در پیش گرفته را به خوبی ادامه دهد و با ابقا این سیاست ها، حرکت خود را با قدرت بیشتر دنبال کند.


ویدیو مرتبط :
حمایت از صنعت مرغداری کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر بیانیه سوئیس در صنعت خودروسازی کشور



اخبار,اخبار اقتصادی , گروه خودروسازی سایپا

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا توافق ایجاد شده در لوزان سوئیس را عاملی برای شکوفایی و رشد صنعت خودروسازی داخلی دانست.

به گزارش سایپا نیوز، سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص توافق ایجاد شده ایران با گروه 5+1 گفت: شرایط ایجاد شده در اجلاس لوزان سوئیس باعث خواهد شد تا شرایط بسیار مطلوبی برای صنعت خودرو سازی کشور ایجاد شود و زحمات، همت و جدیت دولت تدبیر و امید در این زمینه واقعا بی سابقه بوده است.

وی افزود: در چند سال اخیر شرایط بسیار سختی به دلیل تحریم های ناعادلانه بین المللی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شده بود و اغلب کسانی که به نحوی با این حوزه فعال در ارتباط بودند از ضربه خوردن شدید این صنعت صحبت کردند، البته در سال اول این شرایط ایجاد شده بسیار سخت بود ولی متخصصان و کارشناسان ایرانی با تلاش،کوشش و همت جانانه توانستند این تهدیدهای ایجاد شده را تبدیل به فرصت کنند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با وجودی که در این شرایط تقریبا تمامی کشورهای اروپایی از همکاری با ایران ممانعت کردند و حتی شرکت های همکار خارجی با شرکت های ایرانی از ادامه همکاری اجتناب کردند ولی این توان و همت متخصصان ایرانی بود که در آن شرایط سخت توانست با وجود مشکلات متعدد در ابتدا اقدام به طراحی و ساخت قطعاتی از خودروها که از خارج تامین می شد کنند و در ادامه  اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم ایرانی برای اولین بار نمایند.

وی افزود: خودروسازان داخلی با استفاده از توان داخلی و سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی توانستند شرایط سخت و بحران ها را پشت سر گذارند و تهدیدهای ایجاد شده را تبدیل به فرصت کنند و از این فرصتها به نحو احسن و به صورت بهینه استفاده کنند.

مدنی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای دولت تدبیر و امید گفت: تسلط و جدیت دکتر روحانی، رئیس جمهور محبوب کشورمان و تلاش های مستمر و مکرر وزیر محترم امور خارجه و تیم مذاکره کننده در ایجاد توافق باعث خواهد شد که روزهای بسیار خوبی در انتظار صنعت خودروی کشور باشد چرا که قطعا با انجام این توافق نامه و برداشتن تحریم های بین المللی کشورهای صاحب سبک و مدرن در حوزه صنعت خودروسازی مجددا خواهان همکاری با خودروسازان داخلی هستند.

وی افزود: سیاست گروه خودروسازی سایپا در این شرایط همکاری با خودروسازان بزرگ جهانی است و در صدد هستیم تا با انجام مذاکراتی با خودروسازان صاحب برند و تکنولوژی شرایط ایجاد همکاری و سرمایه گذاری مشترک با آنها را مهیا کنیم که البته با شرایط ایجاد شده دور از دسترس نخواهد بود. هرچند این موضوع قسمتی از مشکلات صنعت خودرو را حل می کند ولی نیاز است که بقیه ارکان داخلی هم در این راه به جهت حفظ صنعت داخلی حمایت مناسبی انجام دهند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: گروه سایپا سیاست ایجاد سبد متنوع محصولات را در شرایط تحریم ها آغاز کرده و سعی در افزایش تنوع محصولات کرده است و بر همین اساس قطعا در شرایط جدید این سیاست با قدرت و قوت بیشتر و با تعامل با خودروسازان جهانی و شرکت های اروپایی به نحو مطلوب تری دنبال می شود. این فرصتی برای شرکت هایی است که قبلا در ایران سرمایه گذاری کرده اند و در صورت فعالیت مناسب و استفاده از فرصت ایجاد شده قطعا موفق تر از بقیه شرکت های بین المللی خواهند بود هرچند برای توسعه فعالیت ها در خودروسازی منتظر نمی مانیم.

وی افزود: ساخت پلتفرم تماما ایرانی که با همکاری و مشاوره شرکت های خارجی در سال گذشته آغاز شده امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت و در کنار این موضوع به دنبال تولید مشترک محصولات جدید در قالب همکاری با شرکت های معتبر اروپایی در گروه سایپا هستیم.   

مدنی در پایان با اشاره به اینکه در دوران تحریم توان قطعه سازی داخلی بودکه صنعت خودروسازی را سر پا نگه داشت گفت: داشتن مزیتی بزرگی در کشور به واسطه وجود صنعت قطعه سازی مایه آرامش است . و تولید خودرو در هر کلاسی در گروه سایپا بر اساس داخلی سازی قطعات است و هیچ یک از برنامه های تولید خودرو در سایپا بدون اجرای طرح داخلی سازی قطعات اجرا نخواهد شد و سعی می کنیم قطعه سازان مستعد را کمک کنیم تا هرچه زودتر به توانایی ساخت قطعات خودروهای روز دنیا برسند.

اخبار اقتصادی - سایپا نیوز