اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت مجری افراطی از قطع سر شیعیان!


یک مجری افراطی سعودی می‌گوید: شیعیان را درو می‌کنیم!

پایگاه خبری العالم: یک مجری افراطی سعودی می‌گوید: شیعیان را درو می‌کنیم!

خالد الغامدی مجری شبکه سعودی وصال که به افراط گرایی و تندروی دینی و نزدیکی به شبکه‌های تروریستی داعش و القاعده مشهور است، در برنامه تلویزیونی خود گفت: درصورتی که می‌توانستم، از سفر زیارتی شیعیان به مکه مکرمه و مدینه منوره جلوگیری و سرهای آنان را قطع می‌کردم.

وزارت اطلاع‌رسانی کویت جمعه گذشته (پنجم تیرماه) بعد از حمله یک تروریست سعودی به مسجد امام صادق(ع) در منطقه الصوابر، پخش شبکه سعودی وصال در این کشور را متوقف کرد. در این حمله 27 نمازگزار شهید و 227 نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه سعودی وصال چند روز قبل از این حمله تروریستی، برنامه‌های تحریک‌آمیزی را پخش کرده بود.


ویدیو مرتبط :
شیعیان افراطی،عامل کشتار شیعیان پاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع اسلامگرایان افراطی علیه ایران در حمایت از القاعده



 

 

 

 

تجمع اسلامگرایان افراطی علیه ایران در حمایت از القاعده

 

به نقل از  روزنامه القدس العربی چاپ لندن، همراه با انتشار اخباری درباره بازداشت و اقامت اجباری شماری از سران القاعده و خانواده های آنها در ایران، صدها نفر از اسلامگرایان افراطی مقابل سفارت ایران در لندن تجمع کرده و خواستار آزادی این افراد شدند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: حکومت ایران مدعی است شریعت اسلامی را اجرا می کند این در حالی است که رهبران گروه های اسلامگرا را به همراه خانواده های خود در بازداشت دارد.

آنها همچنین شعارهایی را علیه ایران و شیعه سردادند.

منابع آگاه نیز به روزنامه القدس العربی گفته اند که علاوه بر مصطفی حامد (ابوولید) از اعضای ارشد و قدیمی القاعده و همسرش "وفاء علی الشامی" و دختران، پسران، عروس ها، دامادها و نوه هایش، سیف العدل پسر بن لادن و ابوغیث (شهروند کویتی و سخنگوی سابق القاعده)، احمد حسن ابوالخیر ، ابوحفص (شهروند موریتانی) هر یک به همراه خانواده خود در ایران تحت اقامت اجباری هستند.

همسر ابوولید نیز در هفته گذشته مدعی شده بود پس از فرار از محل تحت اقامت اجباری در ایران، به دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران پناه آورده است. وی هم اکنون در این مکان اقامت دارد و در انتظار سفر به مصر است.

ابوحفص اهل موریتانی نیز از معاونان مهم اسامه بن لادن رهبر القاعده به شمار می رفت.

سلیمان جاسم ابو غیث ، شهروند کویت و سخنگوی سابق القاعده است. وی متولد 1965 و تا قبل از 1992 از عناصر برجسته اخوان المسلمین کویت بود اما در این سال از آنها جدا شد. وی در سال 1994 برای مقابله با صرب ها راهی بوسنی شد و دو ماه در این کشور حضور داشت.

ابو غیث پس از آن بارها به افغانستان رفت ولی تا قبل از پخش چند فیلم سخنرانی او به عنوان سخنگوی القاعده از شبکه الجزیره، کسی به این ارتباط او پی نبرده بود.

کویت نیز پس از انتشار پیام های تهدید آمیز ابوغیث از شبکه الجزیره، شهروندی و تابعیت کویت را از او گرفت.براساس متن منتشر شده در بخش عربی سایت ویکی پدیا، در ژوئن 2003 یکی از وزیران کابینه کویت گفته بود دولت ایران پیشنهاد کرده بود ابو غیث را تسلیم کویت کند اما دولت این کشور، این موضوع را نپذیرفته بود چرا که ابوغیث حق تابعیت و شهروندی کویت را از دست داده بود.

برخی رسانه ها معتقدند پس از حمله نظامی آمریکا به افغانستان در سال 2001 وسقوط طالبان، شمار زیادی از سران القاعده از طریق مرز زمینی از افغانستان وارد ایران شده اند.

در سال گذشته نیز ایمان یکی از دختران بن لادن ضمن مراجعه به سفارت عربستان سعودی در تهران مدعی شده بود با یکی از همسران پدرش و تعدادی از برادران و خواهران ناتنی خود در محلی تحت اقامت اجباری در تهران زندگی می کند. وی پس از این به خانواده بن لادن در سوریه پیوست.