اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت مجدد آمریکا از تجاوز عربستان به یمن



اخبار,اخبار بین الملل , حملات هوایی عربستان در یمن

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا شنبه شب در گفت و گویی تلفنی با شاهزاده محمد بن سلطان، وزیر دفاع عربستان سعودی حمایت واشنگتن را از از حملات هوایی عربستان در یمن اعلام کرد.

دو طرف در این گفت و گوی تلفنی درباره اوضاع یمن و همچنین دیگر مسایل مورد علاقه گفت و گو کردند.

"مارتن دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد ژنرال "لوید استن" فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنج شنبه با مسئولان عربستان سعودی در ریاض دیدار و درباره اقدام نظامی عربستان علیه یمن با آنها گفتگو کرد.

امریکا همچنین اوایل ماه جاری میلادی  نیز ارسال محموله‌های تسلیحاتی به عربستان را هدف حمایت از حملات هوایی عربستان علیه یمن شدت بخشید.

عربستان از 6 فروردین در تلاش برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، متحد نزدیک خود، بدون مجوز سازمان ملل، تجاوز گسترده‌ای را به خاک یمن آغاز کرده است. این حملات همچنین با هدف تضعیف جنبش مردمی انصارالله (حوثی) که از سپتامبر سال 2014 کنترل صنعا، پایتخت یمن را به دست گرفته‌اند، صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، حدود دو هزار و 600 نفر شامل زنان و کودکان، در حملات هوایی عربستان به یمن طی سه هفته‌ی گذشته، کشته و تعداد زیادی دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل برای کمک به مردم یمن که با توجه به حملات عربستان اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارند مبلغ 274 میلیون دلار درخواست کمک کرد است، امور بشردوستانه این سازمان در یمن، جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگ ویرانگر یمن با وجود بحران انسانی موجود در این کشور که پیش از این نیز بحرانی جدی و پیچیده به شمار می‌رفت، در جریان است.»

بحران موجود در یمن و همچنین حملات هوایی عربستان به این کشور هزاران یمنی را ناچار به فرار از خانه‌هایشان کرده است. هزاران نفر از مردم یمن با ادامه حملات هوایی عربستان سعودی، به کشورهای منطقه شاخ آفریقا پناهنده شده‌اند.

اخبار بین الملل - پرس تی وی


ویدیو مرتبط :
بازتاب ناکامی عربستان در تجاوز به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن



اخبار,اخبار بین الملل ,حمله عربستان به یمن

در سایه تداوم تجاوزگری ارتش سعودی علیه مردم یمن، دولت آمریکا با فروش 10 فروند بالگرد نظامی چند منظوره از نوع " ام اچ 60" و موشک های هدایت شونده به عربستان موافقت کرد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است: این قرارداد فروش تسلیحات همچنین تجهیزات این بالگردها از جمله 38 موشک هلفایر و نیز صدها موشک هدایت لیزری را شامل می شود و ارزش این قرارداد به حدود یک میلیارد و 900 میلیون دلار آمریکا می رسد.

پنتاگون همچنین با تجهیز رژیم اشغالگر اسرائیل به بمب های هدایت شونده و 14 هزار و 500 سیستم فرستنده ماهواره ای و 700 دستگاه دیگر برای هدایت بمب های ضد استحکامات و نیز موشک های هوا به هوا و موشک های ضد تانک موافقت کرده است.

ارتش سعودی از بیش از یک ماه و نیم پیش از زمین و هوا و دریا به مناطق مختلف یمن حمله کرده است که تاکنون به شهادت صدها نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شده است. ارتش سعودی همه تاسیسات یمن اعم از نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد و از سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی از جمله بمب های خوشه ای و فسفری استفاده کرده است.

در این راستا، دولت آمریکا اعلام کرده است که کار پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی از عربستان در تجاوزگری علیه یمن بعمل می آورد.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم