اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت فرانسه از مداخله عربستان در یمن



اخبار,اخبار بین الملل ,مداخله عربستان در یمن

'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر به ریاض پایتخت عربستان سعودی، از مداخله نظامی دولت این کشور در یمن حمایت کرد.

به گزارش ایرنا فابیوس پیش از آغاز سفر به ریاض اعلام کرد: حمایت سیاسی خود را از مقامات سعودی در مورد مساله یمن اعلام می کنیم.

عربستان سعودی هدایت ائتلاف کشورهای عربی را که از 26 مارس (6 فروردین) هر روز یمن را مورد حمله قرار می دهد، برعهده دارد.

به گفته نزدیکان فابیوس، وی در این سفر به میزبان سعودی خود خواهد گفت که فرانسه بطور معمول از شرکای منطقه ای خود برای برقراری ثبات در یمن، حمایت می کند.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.


اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حمایت پاکستان و ترکیه از حمله عربستان به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار 300 زندانی در پی حمله القاعده به یک زندان در یمن / حمایت افغانستان از اقدام نظامی عربستان در یمن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

منابع امنیتی یمن از حمله ترویست‌های القاعده به زندانی در استان حضرموت و فراری دادن ۳۰۰ زندانی از جمله یکی از سرکرگان این سازمان تروریستی خبر دادند.

 افراد مسلح وابسته به سازمان تروریستی القاعده صبح امروز(پنجشنبه) به زندان مرکزی شهر «المکلا» مرکز استان حضرموت واقع در جنوب شرقی یمن حمله کردند.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره گزارش داد که در پی این حمله، 300 زندانی از جمله «خالد باطرفی» از سرکردگان القاعده که دو سال گذشته بازداشت شده بود، آزاد شدند.

به گفته شاهدان عینی، عناصر تروریستی القاعده برای حمله به این زندان از بمب‌های دست‌ساز و مسلسل استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، در حمله صبح امروز القاعده به زندان المکلا چندین نفر از نگهبانان زندان کشته و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع خبری یمن نیز گزارش دادند که عناصر القاعده به بانک مرکزی یمن در شهر المکلا نیز حمله کردند و با نیروهای امنیتی مستقر در بانک درگیر شدند.

منابع امنیتی یمن نیز گزارش دادند که عناصر القاعده برای متفرق کردن نیروهای امنیتی و ممانعت از تلاش آنها برای حفاظت از زندان مرکزی به مرکز پلیس شهر المکلا و ساختمان اداره محلی استان حضرموت نیز حمله کردند.

این اولین حمله عناصر تروریستی القاعده در یمن پس از آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی به این کشور است.

---------------------------

حمایت افغانستان از اقدام نظامی عربستان در یمن

انتشار بیانیه ریاست جمهوری افغانستان در حالی صورت گرفته که رئیس جمهور این کشور بصورت تلفنی با پادشاه عربستان گفت وگویی داشته بود.

به گزارش تسنیم، دولت افغانستان از ایجاد ائتلاف نظامی عربستان سعودی در مقابله با حوثی های یمن، اعلام حمایت کرده است.

افغانستان تاکید کرده که با «تمام نیرو» در کنار عربستان سعودی ایستادگی می کند.

براساس اعلامیه ای که توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، این تصمیم پس از مشورت با علما، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی در جلسه شورای امنیت ملی اتخاذ شده است.

در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری آمده است: دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عمیق تاریخی و دینی با کشور عربستان سعودی داشته و دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین را دین هر مسلمان می دانند. از همین رو، در دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد.

همچنین در این اعلامیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی در یمن باور داشته و از حکومت قانونی آن حمایت می نماید.

با این حال، دولت افغانستان تاکید کرده این کشور با درک تجارب تلخ و ناگوار از عواقب جنگ و ناامنی، طرفدار راه حل صلح آمیز بحران در یمن است و از تمامی کشورهای اسلامی و رهبران شان می خواهد که به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد در این راستا تلاش نمایند.

انتشار این اعلامیه از سوی دفتر ریاست جمهوری در حالی انجام شد که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان  دو شب قبل نیز با پادشاه عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی داشته بود و احتمالا اعلام موضع گیری افغانستان در قبال یمن، یکی از موضوعات مورد بحث آقای غنی با پادشاه عربستان سعودی بوده است.
اخبار بین الملل - فارس،تسنیم