اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت علنی از ازدواج همجنس بازان



حمایت علنی از ازدواج همجنس بازان

باراك اوباما روز چهارشنبه به نخستین رییس جمهوری آمریكا تبدیل شد كه به طور علنی از ازدواج همجنس بازان حمایت می كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، حمایت علنی اوباما از اردواج همجنس بازان یك حركت پرخطر پیش از مناظره های انتخاباتی محسوب می شود.

اوباما در مصاحبه با تلویزیون 'ای بی سی ' گفت :به عنوان یك نظر و عقیده شخصی می توانم فكر و تاكید كنم كه همجنس بازان باید امكان ازدواج با یكدیگر را بیابند.

این اقدام اوباما كه هواداران ازدواج همجنس بازان از آن به عنوان یك لحظه تاریخی در تاریخ حقوق بشر آمریكا ستایش خواهند كرد ، به منزله تغییر موضع وی است.

ازدواج همجنس بازان یك موضوع به شدت چالش برانگیز در سیاست آمریكا محسوب می شود و ممكن است در مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری به ضرر اوباماتمام شود./جهان نیوز


ویدیو مرتبط :
حمایت باراک اوباما از ازدواج همجنس بازان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از اعزام ناو به خلیج فارس تا حمایت از همجنس بازان



 

از اعزام ناو به خلیج فارس تا حمایت از همجنس بازان

 

نامزدهای جمهوری خواه آمریكا بر طبل تقابل با ایران می کوبند

از اعزام ناو به خلیج فارس تا حمایت از همجنس بازان

نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در بحث ها و مناظره های انتخاباتی خود همچنان درباره موضوعات مرتبط با ایران اظهار نظر كرده و سیاست های باراك اوباما رقیب اصلی دموكرات خود در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را به باد انتقاد می گیرند.

دو نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در اظهار نظرهایی از سیاست اوباما در قبال ایران انتقاد كردند.

ریك سنتروم سناتور سابق از ایالت پنسیلوانیا و یكی از نامزدهای جمهوریخواه برای شركت در رقابت های انتخاباتی سال 2012 با انتقاد از سیاست اوباما در قبال ایران گفت :‌"‌ این رییس جمهور ( اوباما ) مطلقا درباره این چیزها ( نقض حقوق بشر در ایران ) سخنی نمی گوید . او از شكنجه سخن نمی گوید . او از كشتار زنان و همجنس گرایان در زندان های ایران چیزی نمی گوید . این مسایل نقض صریح حقوق بشر هستند كه من ( در صورت رییس جمهور شدن) درباره آنها موضع خواهم گرفت ."

این دومین بار طی چند ماه گذشته است كه سنتروم موضوع نقض حقوق همجنس گرایان در ایران را مطرح می كند . وی در جریان مناظرات انتخاباتی ماه آگوست با چند نامزد جمهوریخواه در ایالت آیوا نیز درباره آنچه كه نقض حقوق زنان و همجنس گرایان در ایران خواند ، اظهار نظر كرد.

همچنین میت رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست و یكی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه آمریكا روز جمعه در اظهاراتی در ایالت كارولینای جنوبی گفت كه اگر به عنوان رییس جمهوری آمریكا انتخاب شود ناوهای هواپیمابر آمریكا را به عنوان یك استراتژی بازدارنده در قبال ایران در شرق دریای مدیترانه و منطقه خلیج فارس مستقر خواهد كرد.

رامنی با اشاره به اینكه از نظر وی ایران مسلح به سلاح هسته ای غیر قابل پذیرش است گفت كه اگر به عنوان رییس جمهوری آمریكا انتخاب شود تاكید بیشتری بر حمایت از اسراییل در قبال تهدید هایی كه از جانب ایران متوجه این رژیم است ، خواهد داشت.

وی افزود :‌"‌ یك ایران مجهز به سلاح هسته ای و تحت حكومت آیت الله ها ، یك تهدید موجودیتی جدی برای اسراییل است."

رامنی حكومت هایی چون ایران ، كره شمالی ، كوبا و ونزوئلا را تهدیدی برای ایالات متحده دانست و مدعی شد كه دو كشور از این چهار كشور( ایران و كره شمالی) كه دیدگاهی ضد آمریكایی دارند به طور فعال در جستجوی سلاح های هسته ای هستند.

وی با اشاره به اینكه قرن بیست و یك باید قرن گسترش قدرت آمریكا در جهان باشد افزود :‌"‌اگر شما ( مردم آمریكا)  نمی خواهید آمریكا قوی ترین ملت روی زمین باشد من رییس جمهوری شما نخواهم بود!

رامنی از سیاست كاهش بودجه نظامی آمریكا به شدت انتقاد كرد و گفت كه اگر رییس جمهوری این كشور شود ساخت ناوهای بزرگ جنگی را از 9 فروند در سال به 15 فروند افزایش خواهد داد..../تحلیل:عصرایران