اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت



 

 

 

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت

 

عضو كمیسیون امنیت ملی:

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حماسه 9 دی را نمایش سراسری حمایت مردم از جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست.

' زهره الهیان ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت:این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌آید زیرا مردم در سراسر ایران در حمایت از جایگاه ولایت فقیه به عرصه آمدند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آنچه سبب حضور بی‌نظیر مردم در شهرها و استان‌های مختلف كشور شد، این بود كه مردم به این نتنیجه و تحلیل رسیدند كه اوج حملات دشمنان و وقایع بعد از انتخابات 88 به سمت جایگاه ولایت فقیه است.

الهیان ادامه داد: در طی سی سال گذشته دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند كه ناكامی آنان در برابر ملت ایران به خاطر وجود جایگاه مقتدر و منحصر به فرد ولایت فقیه در راس نظام اسلامی ایران است.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طرح ادعای تقلب در انتخابات، شكل گیری فتنه و شرایطی كه بعد از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری رخ داد همه بهانه‌ای بود تا جایگاه ولایت فقیه زیر سوال برود.

الهیان اظهار داشت: مردم ایران با بصیرت خود روز 9 دی برای دفاع از ولایت فقیه به صحنه آمدند و ضمن تقبیح كردن هتك حرمت مقدسات دینی از جمله عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) حمایت خود را از رهبری نظام به نمایش گذاشتند.

وی تاكید كرد: زبونی دشمنان و رذالت آنان در اهانت به مقدسات مردم و نمادهای عاشورا دلیلی دیگری بود كه مردم با این شور و هیجان به صحنه بیایند و در مقابل فتنه گران بایستند.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجا كه 9 دی مردم برای دفاع از جایگاه ولایت به صحنه آمدند، این روز باید به نقطه عطفی برای تبیین ولایت فقیه و جایگاه آن در كشور تبدیل شود.

الهیان خاطر نشان كرد: اینكه ایران امروز توانسته است در معادلات جهانی نقش آفرینی كند، به خاطر محوریت ولایت فقیه در كشور است.

وی افزود: مردم ایران با استفاده از تدابیر ولی فقیه طی 30 سال گذشته توانسته‌اند حوادث پیش رو و توطئه‌های دشمنان را یكی پس از دیگری پشت سر بگذارند و در این راستا 9 دی فرصت خوبی برای تبیین نقش ولی فقیه در هدایت جامعه برای مردم به شمار می رود...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
غدیر خم تجلی ولایت فقیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: 9 دی روز دفاع از ولایت فقیه بود


روحانی درباره 9 دی سال 88 تاکید کرد: 9 دی ، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رئیس جمهوری امروز سه شنبه در دیدار جمعی از مسؤولان عالی نظام با آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.

حسن روحانی که قبل از بیانات آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سخن گفت تاکید کرد: با وحدت ملت و هدایت رهبر بزرگمان در برابر قدرتهای جهان به پیروزی رسیدیم و راه این پیروزی ادامه خواهد داشت.

روحانی درباره 9 دی سال 88 تاکید کرد: 9 دی ، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود.

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، این انتخابات‌ها را آزمون عظمت جهانی کشور دانست و افزود: همه باید به فکر پیروزی نظام اسلامی و کشور در این انتخابات باشیم.

رییس جمهور گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تامین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه دشمنان، جهان اسلام را به جان یکدیگر انداخته اند، گفت: اگر کشورهای بزرگ اسلامی در کنار یکدیگر به فکر مسائل عامه مسلمین بودند،به راحتی مشکلات منطقه حل و فصل می شد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی به جای تعامل فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر ، با قدرتهای بیرون منطقه تعامل می کنند، افزود: جای تاسف است که کشوری از پیروزی یک ملت در عرصه سیاسی ناراحت باشد و سرمایه سیاسی جهان اسلام را به ثمن بخس در اختیار قدرتهای بیگانه قرار دهد.

رییس جمهور اضافه کرد: کشوری که بیشترین نقش را در کاهش قیمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آینده خود را با کسری صد میلیارد دلاری بسته که این نشان می دهد، کسی که چاه برای دیگران می کَند اول خود در آن خواهد افتاد.