اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت دبیرکل اتحادیه عرب از عربستان


نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان اعلام کرد این اتحادیه در کنار عربستان سعودی است و از این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت می‎کند.

خبرگزاری ایسنا: نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان اعلام کرد این اتحادیه در کنار عربستان سعودی است و از این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت می‎کند.

نبیل عربی با اتخاذ مواضع حمایتی و جانبدارانه بر حمایت اتحادیه عرب از عربستان سعودی تاکید کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین به تظاهرات مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد اشاره کرد و گفت: این اتحادیه حمله به سفارت عربستان را محکوم می کند.


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت اتحادیه عرب از حمله نظامی عربستان به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت کامل اتحادیه عرب از عربستان


اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت کامل از عربستان سعودی، حملات به مراکز دیپلماتیک این کشور در ایران را محکوم و دولت ایران را به محافظت نکردن از این مراکز متهم کرده است.

فرارو: اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت کامل از عربستان سعودی، حملات به مراکز دیپلماتیک این کشور در ایران را محکوم و دولت ایران را به محافظت نکردن از این مراکز متهم کرده است.

تمامی اعضای اتحادیه عرب به جز لبنان، در پایان نشست اضطراری امروز یکشنبه ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) این اتحادیه در قاهره به حمایت از این بیانیه رای دادند.

در این بیانیه اشاره‌ای به توافق میان اعضای این اتحادیه برای اتخاذ اقداماتی مشترک علیه ایران نشده است.

براساس این بیانیه کمیته مشترکی برای بحث و مذاکره درباره این بحران و مشورت درباره اقدامات احتمالی آینده ایجاد خواهد شد.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب هم در نشست امروز ایران را به انجام "اقدامات تحریک آمیز" متهم کرد.

این نشست به درخواست عربستان و در پی شدت گرفتن تنش بین این کشور و ایران در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد.

دبیر کل اتحادیه عرب در بخش دیگری از سخنانش از شرکت کنندگان در این نشست خواست تا "با اتخاذ سیاستی قوی و روشن از ایران بخواهند تا از هر گونه مداخله در امور کشورهای عربی خودداری کند."

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان هم در نشست امروز اتحادیه عرب، مواضع ایران در قبال کشورش را محکوم کرد.

جبیر ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی و تضعیف امنیت منطقه متهم کرد.

روز گذشته هم شش کشور عرب حوزه خلیج فارس در نشستی اضطراری که در ریاض برگزار شد، با صدور بیانیه ای دخالت ایران در امور عربستان و سایر کشورهای منطقه را محکوم کرد.