اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت دانشگاهیان از فرجی دانا و هشدار به نماینده مودب؛ تجمع در قزوین، طومار در امیرکبیر +تصاویر



حمایت دانشگاهیان از فرجی دانا و هشدار به نماینده مودب؛ تجمع در قزوین، طومار در امیرکبیر +تصاویر

در پی فشارها و هجمه های عجیب برخی نمایندگان افراطی، از جمله رئیس مودب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزیر علوم، صدها تن از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در تجمعی از فرجی دانا حمایت و با ارسال طوماری با 1500 امضا، از رییس مجلس خواستند اجازه ندهد حیثیت مجلس و حرمت علم و دانشگاه دست مایة اغراض سیاسی و منافع شخصی برخی افراد و جریانات قرار گیرد.

 در دانشگاه امیرکبیر نیز بیش از  1000 تن از دانشجویان در نامه ای به فرجی دانا، خواستار تغییر ریاست دانشگاه برای پایان دادن به افراطی گری ها شدند.

پیش از این در پی نامه 1000 تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، یکی از اساتید مطرح این دانشگاه جانشین رئیس قبلی شد.

براساس گزارش رسیده، صبح روز دوشنبه 27 آبان ماه، جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با انتشار بیانیه ای به شکل طومار و جمع آوری امضا، اظهارات زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را محکوم کردند. چندی پیش زاهدی که خود نیز در دولت نهم، وزارت علوم را بر عهده داشت با تهدید دکتر فرجی دانا به استیضاح به معاون او گفته بود: « برو به این مرتیکه .... بگو یا این چند نفر را عزل می کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می کنم».

در این تجمع که از ساعت 11صبح روز دوشنبه آغاز شد و در ساعت 5 عصر پایان یافت، دانشجویان با نصب طوماری در کنار دانشکده فنی و مهندسی و نوشتن شعارهایی در حمایت از دولت منتخب و وزیر علوم و انتصابات وی، با دعوت از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه برای حمایت از این حرکت، اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس را محکوم کردند و حمایت کامل خود را با جمع آوری بیش از 1500 امضا از اقدامات دکتر فرجی دانا اعلام کردند.

ظاهرا برخی نیروها با شدت گرفتن استقبال دانشجویان از این بیانیه و امضای آن، با حضور در جمع دانشجویان و  عکسبرداری از حاضران و امضاهای آنان، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در بین دانشجویان را داشتند که با حضور پر رنگ جمعی از اعضای هیات علمی در میان دانشجویان معترض، این اقدام بی اثر ماند.

متن این بیانیه که از سوی نمایندگان دانشجویان پس از پایان جمع آوری امضاها به مجلس ارسال شد، به این شرح است:

بیانیة حامیان دولت تدبیر و امید
در حمایت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، و لزوم احترام به منزلت دانشگاهیان

ما جمعی از دانشگاهیان ضمن تقبیح اظهارات غیراخلاقی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری که موجب وهن جایگاه مجلس و توهین به منزلت دانشگاه و دانشگاهیان است، حمایت خود را از اقدامات مناسب و شایستة آقای دکتر فرجی دانا اعلام می کنیم و از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم که اجازه ندهند حیثیت مجلس و حرمت علم و دانشگاه دست مایة اغراض سیاسی و منافع شخصی برخی از افراد و جریانات قرار گیرد.


اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

اسامی برخی از اعضای هیات علمی که با امضای این طومار از این اقدام دانشجویان حمایت کرده اند:
1.    دکتر علیرضا اشتری تفرشی
2.    دکتر مسعود البرزی ورکی
3.    دکتر حسین ایمانیه
4.    دکتر ولی اله برزگر کلیشمی
5.    دکتر محمدمهدی برزگر گنجی
6.    دکتر محسن بهشتی سرشت
7.    دکتر روح اله بیات
8.    دکتر نصرالله پومحمدی املشی
9.    دکتر محمدرضا جلالی
10.    دکتر حمید حقیقت
11.    دکتر فرهاد درویشی
12.    دکتر سیما رحیمیان
13.    دکتذ غلامرضا رضائی بهبهانی
14.    دکتر حسن رئیسیان امیری
15.    دکتر سید محمدهادی ساعی
16.    دکتر محمدرضا صلح جو
17.    دکتر رضا ضیایی موید
18.    دکتر حمید طاهری
19.    دکتر محسن عینی
20.    دکتر محمدحسین فرجیها
21.    دکتر صفر فضلی
22.    دکتر سیداسماعیل قافله باشی
23.    دکتر بابک محمدحسینی
24.    دکتر داوود معماری
25.    دکتر مجید ملایوسفی
26.    دکتر سیدابوالحسن نائینی
و...

گفتنی است در نامه 1100 تن از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر که نسخه ای از آن به همراه تصویر امضاها به "آینده" ارسال شده، خطاب به وزیر علوم  آمده است:

انتخابات 24 خردادماه عرصه بازگشت امید و شادمانی به دانشگاههای کشور بود، امری که با تغییر چند تن از مدیران نالایق و افراطی دانشگاهها دوچندان گردید. پس از این تغییرات، جامعه دانشگاهی پلی تکنیک نیز به انتظار تغییر کادر مدیریتی و راس آن ریاست دانشگاه نشسته است که متاسفانه تا امروز به آن جامه عمل پوشانده نشده است. ریاستی که در طول این هشت سال زخم های فراوانی را بر پیکره این درخت تنومند وارد کرده است.


وی در اولین گام، اقدام به برداشتن موانع موجود در مقابل ... های خویش کرد که بدون شک می توان مهم ترین آنها را تعطیلی انجمن اسلامی دانشگاه و تخریب دفتر آن دانست، نهادی که همواره به عنوان یکی از مهم ترین تشکل های دانشجویی کشور مطرح بوده است، به یکباره به تعطیلی کشانده شد تا دانشجویان از پیگیری مطالبات خود به صورت هماهنگ و یکپارچه محروم بمانند و از ایستادگی در مقابل بی قانونی ها ناتوان گردند.

یکی از عجیب ترین اقدامات وی شکایت از دانشجویان دانشگاه و پیگیری پرونده های آنها برای اخذ حکم قضایی می باشد. آری عجیب است! رئیس دانشگاه که باید به سان پدری در کنار دانشجویان قرار گیرد، خود در مقابل دانشجویان ایستاده است.


در طول این 8 سال پلی تکنیک بارها شاهد هجوم نیروهای خودسر به دانشگاه و هتک حرمت ساحت این نهاد مقدس بوده است و پس از هر یورش نه تنها چرایی آن مورد پیگرد قرار نگرفته و از لطمه دیدگان دلجویی نشده، بلکه شاهد موجی از برخورد با آنان بوده ایم و پس از آن در اقدامی غیر قانونی از ورود دانشجویان به دانشگاه که خانه همه آنهاست، برای مدتهایی که گاه به چندین ماه می رسید ممانعت به عمل آمده است.

 

استیضاح فرجی دانا,حمایت دانشگاهیان از فرجی دانا

 
کمیته انضباطی دانشگاه به عنوان اصلی ترین بازوی اجرایی ریاست دانشگاه در تمامی این مسائل ورود نموده که ثمره آن بیش از 150 ترم تعلیق و احضار چند صد تن از دانشجویان می باشد. همچنین حراست دانشگاه در 8 ساله گذشته همگام با کمیته انظباطی دست به ایجاد و استمرار فضای رعب و وحشت در میان دانشجویان و خانواده آنها از طریق احضار یا تماس تلفنی زده است. این روند پس از انتخابات نیز به روال گذشته ادامه یافته است و شاهد موجی از احضارها به کمیته انظباطی بوده ایم.


شوراهای صنفی دانشجویی، تشکلی برخاسته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالهای گذشته همواره با محدودیت های فراوانی روبرو بوده است. همچنین کانون های فرهنگی و نشریات دانشجویی به محاق رفته اند و حتی طی دوره ای چند ساله این دانشگاه از نعمت حضور کانون های فرهنگی و نشریات مستقل دانشجویی محروم بوده است.

 

پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز این روند ادامه یافته است و طی دو ماه گذشته از آغاز ترم جاری تمامی نشریات مستقل چاپ شده تعطیل گشته اند.

همچنین در طول 8 سال گذشته اساتید نیز از تیغ تنگ نظری ها و بی تدبیری ها در امان نبوده اند و پیوسته مشکلاتی برای آنها ایجاد گشته است.


ما، جمعی از دانشجویان پلی تکنیک وظیفه خود می دانیم که صدای مظلومیت خویش را به گوش شما برسانیم و از شما نیز انتظار اقدامی عاجل برای التیام زخمهای 8 سال گذشته را تقاضامندیم که تغییر ریاست دانشگاه می تواند پایانی بر تمامی این افراطی گری ها باشد.

 

استیضاح فرجی دانا,حمایت دانشگاهیان از فرجی دانا

 

استیضاح فرجی دانا,حمایت دانشگاهیان از فرجی دانا

/آینده


ویدیو مرتبط :
استیضاح فرجی دانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) جلسه استیضاح فرجی‌دانا



  اخبارسیاسی - (تصاویر) جلسه استیضاح فرجی‌دانا

 بررسی طرح استیضاح فرجی دانا وزیر علوم دقایقی پیش در نشست علنی امروز مجلس آغاز شد.

با به صدا درآمدن زنگ آغاز شدن جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری به همراه جمعی از اعضای کابینه دولت از جمله اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه،‌ سیف رئیس کل بانک مرکزی، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری در جلسه علنی حضور داشتند.
 
همچنین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا رحمانی فضلی وزیر کشور، بیژن زنگنه، وزیر نفت، صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پورمحمدی، وزیر دادگستری، نوبخت، سخنگوی دولت، حمید چیت چیان، وزیر نیرو و معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست نیز در جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا حاضر شدند. عکس های مقداد مددی عکاس تسنیم و عرفان خوشخو عکاس ایسنا از این جلسه را در زیر می بینید.

 

اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر علوم

 اخبار سیاسی - فرارو