اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت جان کری از حضور ایران در ژنو 2



اخبار,ایران در مذاکرات ژنو 2



اخبار سیاست خارجی - کری: ایران می‌تواند نقش سازنده در حاشیه مذاکرات ژنو 2 داشته باشد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایران می‌تواند در یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه در حاشیه مذاکرات در ژنو در اواخر ماه میلادی جاری مفید باشد.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه‌آمریکا امروز (یکشنبه) گفت که مشکل می‌توان گفت که ایران که از توافقنامه بین‌المللی سال گذشته در زمینه سوریه حمایت نکرد چگونه می تواند "در سطح وزیر" در مذاکرات ژنو 2 که در تاریخ 22 ژانویه برگزار می‌شود شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کری در یک کنفرانس خبری که در اراضی اشغالی برگزار شد بدون اینکه به جزییات اشاره‌ای کند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حمایت بی قیدوشرط جان کری از اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: دلیل مقاومت اسد حمایت ایران و حزب‌الله است/سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده



حمایت ایران و حزب‌الله از اسد

جان کری: دلیل مقاومت اسد حمایت ایران و حزب‌الله است/سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، گفت: تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با عبدالرحمن العطیه همتای قطری‌اش در پاریس تصریح کرد که دلیل مقاومت بشار اسد در مقابل مخالفانش حمایت ایران و حزب الله است.

کری در ادامه با اشاره به اینکه در نشست ژنو یک برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه توافق شد، گفت: نشست ژنو 2 هدفش استفاده از توافقات ژنو یک است.

وی مدعی شده که انتخاب دوباره بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه باعث طولانی شدن جنگ در سوریه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که اگر بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود باید منتظر یک بحران انسانی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تعیین زمان دقیق برای برگزاری نشست ژنو 2 کار دشواری است، ابراز داشت که تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از تضمین خلع سلاح شیمیایی سوریه حاضر به دست کشیدن از طرح حمله شد، افزود: ما برای کمک به معارضان میانه رو سوری تمرکز خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت که ایران توافقات درباره ژنو یک(بحث درباره تشیکل دولت انتقالی) را قبول ندارد، و اظهار داشت که پی بردن به اینکه حضور ایران در ژنو2 چقدر موثر است، دشوار خواهد بود.

جان کری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره مذاکرات سازش هم گفت: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات صلح شجاعت نشان داده‌اند.

/فارس