اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان



 

 

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان

 

به نقل از ای بی سی نیوز، مدتی است جنبش اشغال وال استریت به دلیل اعتراض مردم به کمبود درآمد و وجود اختلاف شدید طبقاتی میان فقیران و ثروتمندان در آمریکا به راه افتاده است، به همین منظور دو پایگاه خبری ای بی سی و واشنگتن پست نظرسنجی در این زمینه انجام داده اند که در آن 60 درصد مردم آمریکا از شعار این جنبش حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این نظرسنجی مشخص شده است که از هر 10 آمریکایی شش نفر با این موضوع موافقند که دولت باید تلاش های خود را برای کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان افزایش دهد، این در حالی است که حمایت از جنبش وال استریت در میان افراد نظر سنجی شده چندان چشمگیر نیست.

این گزارش در ادامه می افزاید: این نظرسنجی نشان می دهد که افراد کمی از جنبش وال استریت که شعار اصلی آن مبارزه با همین افزایش فاصله طبقاتی است، حمایت کرده اند. در عین حال در این نظرسنجی مشخص شده است که 61 درصد از مردم آمریکا بر این باورند فاصله طبقاتی در آمریکای امروز از هر دوران دیگر در طول تاریخ بیشتر است، و با وجود نگرانی های عمومی در مورد عملگرایی دولت آمریکا، این افراد معتقدند دولت باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام دهد.

این گزارش در ادامه می افزاید: گزارش اخیر منتشر شده مبنی بر تخمین اداره بودجه کنگره در مورد این که یک درصد جمعیت ثروتمند آمریکا از سال 1979 تاکنون درآمد خود را به سه برابر افزایش داده اند، باعث افزایش نگرانی مردم شده است. این افزایش در شرایطی رخ داده است که در این مدت 80 درصد از مردم آمریکا شاهد کاهش حقوق تدریجی درآمد خود در این مدت بوده اند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرده است که 37 درصد از مردم آمریکا فاصله طبقاتی را بسیار بیشتر از گذشته می دانند، و تنها پنج درصد بر این باورند که فاصله طبقاتی در شرایط فعلی از گذشته کمتر شده است. همچنین 43 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی قویا بر این باورند که دولت باید تلاش خود را برای کاهش این فاصله افزایش دهد، اگرچه 24 درصد با این مسئله مخالفت می کنند.

این گزارش در ادامه می افزاید: 84 درصد از افرادی که معتقدند فاصله طبقاتی نسبت به گذشته افزایش یافته است، می گویند دولت باید در این زمینه تلاش کند، در عین حال 41 درصد از افرادی که معتقدند این فاصله افزایش نیافته است نیز با این مسئله موافقند.

علاوه بر این شرکت کنندگان در نظرسنجی با راه حل افزایش مالیات موافقت کرده اند. به طوری که 75 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که با افزایش مالیات برای میلیونرها موافقند. از طرف دیگر 56 درصد با کوچکتر شدن دولت موافقت و 38 درصد نیز مخالفت کرده اند.

همچنین 60 درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از سیاست های مربوط به توزیع ثروت اعلام کرده اند، 44 درصد نیز از جنبش وال استریت حمایت کرده اند و در عین حال 41 درصد با این جنبش مخالفند.../شفاف


ویدیو مرتبط :
فرق انفاق فقرا با ثروتمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست:کاهش تنش میان ایران و آمریکا کار مثبتی است



روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست

روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست:
کاهش تنش میان ایران و آمریکا کار مثبتی است/ در مذاکرات ژنو 2 اگر بدون شرط باشد شرکت می‌کنیم

رییس جمهور درخصوص حضور ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه در سطح بین‌المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو 2» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهور در این مصاحبه که در محل اقامت وی انجام شد، در خصوص مسائل هسته‌ای ایران گفت: دولت بر آن است که مذاکرات هسته‌ای خود را تا مرحله تحقق خواسته قانونی و به حق ملت و تا پایان به پیش ببرد، بر این اساس دولت مذاکره هسته‌ای را به وزارت امور خارجه واگذار کرده است.

روحانی گفت: اگر غرب به همه حقوق قانونی اذعان کند و غنی سازی را در خاک ایران بپذیرد، به اعتقاد من شفافیت سازی ایران بر اساس مقررات و قوانین بین المللی مشکلی نخواهد داشد.

رییس جمهور در خصوص تحولات سوریه گفت: همه باید کمک کنیم مشکلات سوریه حل و فصل شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه در سطح بین المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو 2» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

رییس جمهور گفت: در سوریه آنچه مسلم است این است که سلاح شیمیایی در این کشور به کار رفته و مشخص نیست چه گروهی این سلاح را به کار برده است، اما کاربرد سلاح از هر طرف که باشد به شدت محکوم است و ما که قربانی این سلاح هستیم به خوبی بر ابعاد و ‌آثار غیرانسانی آن واقفیم.

وی همچنین از اینکه دولت سوریه به کنوانسیون منع سلاح هسته‌ای پیوسته است، ابراز خشنودی کرد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد رابطه بین ایران و آمریکا گفت: اصل این کار که مابین ایران و آمریکا تنش ها را کاهش دهیم از دید دولت تدبیر و امید کار درست و مثبتی است.

روحانی با اشاره به اینکه بی اعتمادی زیادی بین دو دولت وجود دارد، گفت: از دید دولت و ملت ایران، دولت آمریکا و سیاست های این کشور در کل منطقه از جمله ایران اشتباه بوده است.

رییس جمهور با بیان اینکه همه تلاش و انرژی دولت این است که از راه دیپلماتیک و مذاکره، مساله هسته‌ای را حل و فصل کند، گفت: تصمیم دولت، بعد از حل و فصل مسائل هسته ای در خصوص سایر موضوعات مورد نظر دو کشور طی مذاکرات مبتنی بر معیارهای مشخص قانونی و رعایت حقوق ملت بزرگ ایران، قابل انجام است./فارس