اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت از سپاه در برابر هجمه های خارجی



 

 

 

حمایت از سپاه در برابر هجمه های خارجی

 

این روزها حجم انبوهی از تبلیغات ضد ایرانی با محوریت تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا شکل گرفته است به گونه ای که چند روز پیش نیز برخی مسوولان آمریکایی به طور آشکار از ترور فرماندهان سپاه به عنوان راهکاری جهت مهار قدرت این نیروی نظامی سخن گفتند.

هر چند در  مسائل داخلی ،‌ دیدگاه های مختلفی نسبت به سپاه وجود دارد و حتی برخی نقدهای جدی - فارغ از وارد یا ناوارد بودنشان - بر عملکرد این مجموعه در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی اش مطرح است اما ورای همه این ها ، وقتی سخن از دشمن بیرونی است ،‌ حمایت همه جانبه از همه "داشته های ملی" از جمله سپاه یک رویکرد عمومی است.

سپاه نیرویی است که در کوران دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور را به معنای کامل کلمه حفظ کرد. هر چند در آن 8 سال پرحماسه ، ارتش و سایرین نیز مردانه با دشمن جنگیدند ولی تاریخ گواهی می دهد که بار عمده جنگ بر دوش سپاه و نیروهای مردمی بود که در قالب بسیج،‌ توسط سپاه سازماندهی شده بودند.

در حفظ امنیت داخلی هم در مناطقی که تروریست ها فعال بوده اند سپاه همواره حضوری ثمربخش داشته است که از آن جمله می توان به عملیات اخیر آن در قلع و قمع تروریست های پژاک اشاره کرد که در عمق خاک عراق صورت گرفت و اجازه ندادند که آتش بازی تروریست ها در زمین خودی باشد. البته همه این دستاوردها جز با ایثار و شهادت بسیاری از سپاهیان میسر نبوده است.

همچنین در شرایطی که آمریکا در عراق حضور نظامی فعال دارد ، این سپاه قدس بود که به کمک منافع ملی مان در عراق آمد و موقعیت ایران در این کشور  را از کشورهایی مانند عربستان سعودی برتر کرده است.

البته همه این ها نافی نپرداختن به نقدهای وارده بر سپاه نیست اما این هم انصاف نیست که اگر بر فلان رویکرد سیاسی سپاه یا مثلاً اقدامات اقتصادی آن انتقادی داریم وجوه مثبت آن و نیز نقش تاریخی اش در حفظ و حراست از کشور را نادیده بگیریم و در مقابل هجمه های خارجی تنهایش بگذاریم.

ایرانیان بسان خانواده ای که ممکن است در میان خود اختلاف نظرهایی داشته باشند اما در برابر دشمن خارجی در همیشته تاریخ یکدل و متحد بوده اند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
دلایل هجمه دشمن به سپاه چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش رسانه های خارجی از حمایت "قم" از ولایتی



اخبارانتخابات, مسئله ی هسته ای ایران

گزارش رسانه های خارجی از حمایت "قم" از ولایتی: تفاهم شیخ دیپلمات و طبیب دیپلمات بر سر مسئله ی هسته ای ایران

ولایتی که 16 سال وزیر خارجه ایران بود هم اکنون مشاور ارشد رهبر عالی ایران در زمینه سیاست خارجه است. وی که یکی از شانس های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران محسوب می شود با رقابت دشواری از سوی جلیلی دبیر شورای امنیت ملی مواجه است.

انتخاب:فرانس پرس نوشت: گروهی برجسته از روحانیون از علی اکبر ولایتی دیپلمات کهنه کار برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده اند.

یکی از این گروهها که رسماً اعلام موضع کرده، اجامه مدرسین است که مجموعه ای از اساتید و علمای برجسته قم هستند.

این درحالیست که جامعه روحانیت، دیگر گروه مذهبی هنوز اعلام نکرده است که از کدام یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.

ولایتی که 16 سال وزیر خارجه ایران بود هم اکنون مشاور ارشد رهبر عالی ایران در زمینه سیاست خارجه است.

او قول ترمیم روابط ایران با جامعه بین المللی و رفع مشکلات اقتصادی برامده از تحریم های غرب را داده است.

وی که یکی از شانس های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران محسوب می شود با رقابت دشواری از سوی جلیلی دبیر شورای امنیت ملی مواجه است.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط با اشاره به این موضع نوشت: ولایتی طی مناظره ی روز جمعه اعلام کرد که دولت احمدی نژاد اقدامات سازنده ی او در جهت مذاکره و دستیابی به توافق را از بین برده است.

ولایتی و روحانی هر دو از عملکرد سعید جلیلی به عناون مذاکره کننده هسته ای ایران انتقاد کردند و گفتند که او توانایی و قصد رسیدن به توافق را ندارد.

ولایتی و حسن روحانی که به نظر می رسید در مسئله ی هسته ای با یکدیگر تفاهم دارند از تغییر نحوه ی گفتگو و رویکرد ایران دفاع کردند.

روحانی در این مناظره از سیاست هسته ای خود و تاثیر آن در جلوگیری از وقوع جنگ و تحریم سخن گفت.

سخنان او با اظهارات تند سعید جلیلی و قالیباف مواجه شد. آنها ادعا کرد که سیاست خارجه روحانی بدون ثمر است و باعث فشار بیشتر به ایران و عقب نشینی تهران از حقوق خود شد.

لزوم تغییر رویکرد ایران در مذاکرات اینده هسته ای نقطه ی محوری مناظره بود./انتخاب