اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت‌رییس‌ستادمشترک‌ارتش‌امریکاازادامه‌مذاکرات‌هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,باراک اوباما

 

اخبار سیاست خارجی - اجماع سیاسی - نظامی در واشنگتن درباره ایران حمایت‌رییس‌ستادمشترک‌ارتش‌امریکاازادامه‌مذاکرات‌هسته‌ای

باراک اوباما در یک سخنرانی که ناظران از آن به عنوان ترسیم چشم انداز سیاست خارجی واشنگتن یاد کردند از فرصتی کم نظیر برای توافق با ایران گفت و یاعاتی بعد، ژنرال دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا از لزوم حل مشکلات ایران و غرب از طریق راهکار دیپلماتیک تاکید کرده است.

 روز گذشته بالاترین مقام های سیاسی و نظامی امریکا به اظهار نظر درباره برنامه هسته ای ابران پرداختند. سخنانی که بیش از همیشه بر ادامه روند دیپلماسی تاکید داشت.

باراک اوباما در یک سخنرانی که ناظران از آن به عنوان ترسیم چشم انداز سیاست خارجی واشنگتن یاد کردند از فرصتی کم نظیر برای توافق با ایران گفت و یاعاتی بعد، ژنرال دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا از لزوم حل مشکلات ایران و غرب از طریق راهکار دیپلماتیک تاکید کرده است.

به گزارش "تدبیر"، سایت وزارت دفاع امریکا ضمن بازتاب اظهارات ژنرال دمپسی به نظرات او درباره برنامه هسته ای ایران پرداخته است. رییس ستاد مشترک ارتش امریکا با اشاره به لزوم پیگیری راه حل دیپلماتیک برای حل مشکلات موجود میان ایران و قدرت های غربی عضو گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای گفته است:"برای ما حل مسائل مطرح درباره برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلمایتک نسبت به استفاده از گزینه نظامی ارجحیت دارد."


ژنرال دمپسی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه مدعی شد که امریکا به میزان کافی نیروی نظامی در منطقه برای مقابله با ایران در اختیار دارد و در این باره افزود:"ما از میزان قابل اطمینانی از نیروهای نظامی در منطقه برای مقابله با ایران برخورداریم البته این در صورتی است که مذاکرات شکست بخورند. این مقام نظامی امریکایی با ابراز حمایت از ادامه مذاکرات ایران و امریکا بر سر برنامه هسته ای اظهار داشت:"در صورتی که فرصت ایجاد شده از سوی دولت امریکا برای حل موضوع برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک فراهم باشد هر کسی معتقد است که این راهکار بهتر از گزینه های دیگر خواهد بود."


به گزارش تدبیر، "دمپسی" در پایان سخنرانی خود در وزارت دفاع امریکا اظهار داشت که مسائلی درباره ایران وجود دارند که باعث نگرانی اوست و در این باره افزود:"فارغ امکان یا عدم امکان حل مسائل مرتبط با برنامه هسته ای ایران موضوعاتی درباره ایران وجود دارند که من را درباره نفوذ و نقش آن کشور در سطح منطقه ای و بین المللی نگران می سازند."


با این حال، این مقام نظامی امریکایی در پایان اشاره کرد که ایران با فرهنگ و تاریخ غنی خود بر جهان تاثیرگذار بوده است. او اظهار داشت که امیدوار است ایران بخواهد در راستای حل چالش های موجود درباره برنامه هسته ای با جامعه بین المللی همکاری نماید.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
مذاکرات بسیار حساس پدر و پسر که باندازه مذاکرات هسته...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات 12 وزیر و 2 معاون رییس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای، لغو مصوبات دولت دهم، نرخ خودرو و ارز...در دومین جلسه هیات دولت +جدول



مذاکرات هسته‌ای,لغو مصوبات دولت دهم,نرخ خودرو و ارز

اظهارات 12 وزیر و 2 معاون رییس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای، لغو مصوبات دولت دهم، نرخ خودرو و ارز، حوادث سال 88 و ... در دومین جلسه هیات دولت روحانی +جدول

اعضای هیات دولت پس از برگزاری جلسه دولت درباره مهم ترین مسائل حوزه های تخصصی خود توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش نامه، پس از برگزاری نخستین جلسه رسمی هیات دولت یازدهم با حضور وزیران جدید که عصر یکشنبه برگزار شد و کابینه یازدهم 10 مصوبه دولت احمدی نژاد را لغو کردند اعضای کابینه صبح امروز برای دومین بار در پاستور به بررسی مسائل مهم کشور پرداختند.

اعضای کابینه یازدهم امروز نیز پس از پایان جلسه هیات دولت در میان خبرنگاران حاضر شدند و به تشریح مهم ترین برنامه های خود در حوزه های تخصصی پرداختند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از ابراز تمایل اشتون برای ورود به بحث هسته ای سخن گفت و همچنین از دیدار رئیس جمهور با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای خبر داد.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز درباره جلوگیری از رانت‌خواری و شفاف‌سازی مصوبات اعلام کرد که بعضی وقت‌ها بی‌دقتی‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود مصوبه‌ای که از بعضی جاها پیشنهاد می‌شود، به سرعت به تصویب برسد و در عمل یک امتیاز ویژه و فوق‌العاده درآمدزدایی در بخش یا منطقه‌ای تولید می‌کند و بعد هم می‌بینیم که این موضوع تبعات زیادی را شکل داده است.

علی طیب نیا درباره مهم ترین موضوع اقتصادی کشور در این روزها یعنی انتخاب رئیس کل بانک مرکزی سخن گفت و اعلام کرد که به زودی رئیس جدید بانک مرکزی معرفی خواهد شد.
اظهارات وزیر کشور درباره عجله نداشتن برای تغییر استانداران و همچنین برنامه 100 روزه دولت برای زیردریایی فاتح و همچنین دستاورهای پدافندی که وزیر دفاع به آنها اشاره کرد از جمله مسائل مهم مطرح شده در حاشیه جلسه هیات دولت بود.

حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات نیز پس از پایان جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و گفت برای بازگشت کسانی که بعد از اتفاقات سال 88 خلافی نکرده‌اند، تضمین می‌دهیم که مشکلی بوجود نخواهد آمد.


در جدول زیر اظهارات اعضای هیات دولت پس از پایان جلسه صبح امروز آمده است

سمت

اظهارنظر

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه

اشتون برای ورود به بحث هسته‌ای ابراز تمایل کرد و ما هم تأکید کردیم که اگر اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد، همان‌گونه که رهبری و ریاست‌جمهوری فرمودند، رسیدن به راه‌حل، کار دشواری نیست به‌شرطی که طرف مقابل بخواهد براساس شناسایی حقوق مردم ایران و رفع نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای و رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز حرکت کند. رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری اجلاس شانگهای با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند.

رئیس‌جمهور در خصوص انتقال پرونده هسته‌ای تصمیم می‌گیرد

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت

برنامه صد روزه درحوزه صنعت را در مدت یک هفته آینده ارائه خواهیم کرد. درباره تعیین نرخ خودرو فعلاً در دولت تصمیمی گرفته نشده است و ما در حال بررسی هستیم و تا دو سه هفته آینده نتیجه اعلام می‌شود.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی

باید جلو رشد نقدینگی گرفته شده و در بازار ارز ثبات حاکم شود چرا که در این صورت می‌شود هدفمندی را به نحوی صحیح عملیاتی کرد. طرح‌های نیمه تمام ربطی به دولت گذشته و فعلی ندارد و با توجه به کمبود منابع مالی، بایستی طرح‌های عمرانی را اولویت‌بندی کنیم و عمده منابع‌مان را به سمتی سوق دهیم که زودتر به نتیجه برسد. انشاءالله رئیس کل بانک مرکزی به زودی معرفی خواهند شد.

عیدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

عجله‌ای برای تعیین استانداران جدید نداریم، درخصوص معرفی استانداران، در حال بررسی گزینه‌ها هستیم. تغییر استانداران پس از ارزیابی اولیه و بررسی شاخص‌ها انجام خواهد شد.

هدف ما روشن کردن و بهبود وضعیت احزاب است و تلاش‌مان این است که احزاب حرفه‌ای در ایران فعالیت داشته باشند. امیداوریم خانه احزاب بتواند فعالیت خود را آغاز کند البته توسعه احزاب و قانون‌مندکردن و شفاف کردن عملکرد آنها در دستور کار ما قرار دارد.

حسین دهقان وزیر دفاع

انشاءالله در یک فرصت مناسب خبرهای مربوط به دستاوردها را اعلام خواهیم کرد.

زیردریایی فاتح و همچنین دستاورهای پدافندی جزو برنامه‌ 100روز اول دولت است که انشاءالله به آنها دست خواهیم یافت.

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات

کسانی که بعد از وقایع سال 88 از کشور خارج شده و خلافی مرتکب نشده باشند، پیگیر هستیم تا مشکلاتشان برای ورود به کشور حل شود.

برای بازگشت کسانی که بعد از اتفاقات سال 88 خلافی نکرده‌اند، تضمین می‌دهیم که مشکلی بوجود نخواهد آمد.

حمید چیت چیان وزیر نیرو

هفته آینده نخستین جلسه کمیته بررسی معضل دریاچه ارومیه را برگزار می‌کنیم.

محمود حجتی وزیر کشاورزی

من مسئول قاچاق نیستم بلکه مسئول بخش تولید هستم.

برای جلوگیری از قاچاق گندم تولید داخل و واردات گندم باید طرح‌های افزایش تولید را قبل از کشت، دنبال کنیم تا تولید، اقتصادی باشد و افزایش محصول را در پی داشته و قیمت‌ها نیز منطقی باشد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ما حداقل در سال می توانیم 100 فیلم بسازیم، در حالی که آنچه ما الان می بینیم بسیار کمتر از این تعداد است و این خسارت بزرگی برای کشور و جامعه هنری است. ما باید فیلمسازان را تشویق کرده و مسائل و مشکلات سینماگران را حل کنیم و از بعضی خرده گیری های نابجا پرهیز کنیم تا سینماگران بتوانند محصولات خود را تولید کنند و تولیدات آنها هم در داخل و هم در خارج از کشور اقتصادی شود تا فیلم ها به عنوان محصول اقتصادی بازار خود را پیدا کنند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری

درباره جلوگیری از رانت‌خواری و شفاف‌سازی مصوبات بعضی وقت‌ها بی‌دقتی‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود مصوبه‌ای که از بعضی جاها پیشنهاد می‌شود، به سرعت به تصویب برسد و در عمل یک امتیاز ویژه و فوق‌العاده درآمدزدایی در بخش یا منطقه‌ای تولید می‌کند و بعد هم می‌بینیم که این موضوع تبعات زیادی را شکل داده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات

بنا دارم بخشی را شکل دهم که طی آن مردم و بخش‌های مختلف وقتی احساس کنند که به آنها اجحاف شده و یا فشاری به آنها وارد آمده است این موضوع بررسی شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مسکن مهر عینا ادامه پیدا می‌کند و قرار نیست طرح‌های نیمه تمام آن متوقف شود

سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان

برای رفع تعلیق فدراسیون‌ها برنامه‌هایی در نظر دارم که در هفته دولت آنها را تشریح می کنم.

محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

آمار سفر ۴۷ درصدی مردم در طول سال را تائید نمی کنیم و برنامه‌ای برای افزایش سفرهای مردم در نظر داریم.

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور

مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه هنوز لغو نشده و موضوع در دست بررسی است.