اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمام خون راننده تاكسی در انگلیس



 

 

حمام خون راننده تاكسی در انگلیس

 

حمام خونی كه راننده یك تاكسی با تیراندازی‌های بی‌رحمانه خود در شمال غرب انگلیس به راه انداخت، مردم این كشور را شوكه كرده است.



به گزارش ایسكانیوز، مرد ۵۲ ساله‌ای به نام دریك بیرد كه راننده تاكسی بود، ساعت ۱۱ چهارشنبه ۲ قبضه سلاح گرم به دست گرفت و در بخش وایت هیون به سراغ همكارانش رفت. وی كه بسیار خشمگین بود كنار دریاچه كامبریا به سوی رانندگان ۲ تاكسی تیراندازی و بلافاصله فرار كرد. به دنبال این عصیانگری، هر ۲ راننده در دم كشته شدند، اما این پایان خشونت‌های دریك نبود.



● شلیك‌های بی‌هدف

وی كه هدفی كور را دنبال می‌كرد، در بخش‌های سی اسكیل و ایگرمونت نیز به سوی چند رهگذر شلیك كرد و حمام خون به راه انداخت.



پلیس كه می‌دانست تاكسیران تیرانداز، دیوانه‌وار شلیك می‌كند در ۳۰ نقطه از منطقه سرسبز كامبریا مستقر شد و ردیابی جانی میانسال از زمین و آسمان ادامه یافت.



در آن میان، فرماندهی پلیس كامبریا با صدور اطلاعیه‌ای فوری كه با قطع برنامه‌های عادی از رادیو و تلویزیون ملی انگلیس پخش شد، از مردم منطقه خواست در خانه‌های خود بمانند و اگر در خیابان‌ها هستند در مكان‌های امن پناه بگیرند تا از گزند شلیك‌های خونبار دریك در امان بمانند.



● خودكشی

۴ ساعت از آغاز كشتار در كامبریا گذشته و مردم وحشتزده این منطقه در شوك بودند كه كارآگاهان، جنازه خونین دریك را در جنگل موسوم به بوت پیدا كردند. گزارش حاكی است؛ وی درون خودروی خاكستری‌اش با شلیك گلوله به شقیقه، خودكشی كرده بود.



به دنبال تیراندازی وحشیانه كه كامبریا را به میدان جنگ تبدیل كرده بود، دست‌كم ۱۳ نفر كشته و ۲۵ نفر زخمی شدند كه حال برخی از آنان وخیم است و بیم افزایش شمار تلفات وجود دارد. تحقیق پلیس نشان می‌دهد همسر دریك چند سال پیش طلاق گرفته بود و فرزندان ـ ۲ پسر ـ او نیز جدا زندگی می‌كردند. همچنین مادر دریك كه به سختی بیمار است، در خانه سالمندان به سر می‌برد. دریك سه‌شنبه شب بر سر مساله‌ای پیش پا افتاده با همكارانش جر و بحث كرده و جرقه همین دعوا، موجب واكنش وی در كشتار مردم شده بود.



یكی از شاهدان می‌گوید: تاكسیران تیرانداز، سلاح خودكار خود را از پنجره تاكسی‌اش به بیرون برده و به هر كس كه سر راهش بود، شلیك می‌كرد. یكی از قربانیان، دختری دوچرخه‌‌سوار و دیگری، كشاورز بود. ابتدا خیال كردم این ماجرا، یك فیلم اكشن سینمایی است اما نه؛ همه صحنه‌ها واقعی بود و هنوز این كشتار را باور ندارم. دیوید كامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در دیدار با نمایندگان مجلس عوام، از این ماجرای تكان‌دهنده بشدت ابراز تاسف كرد و افزود: دولت با خانواده‌های قربانیان و زخمیان همدرد است و تمامی كارهای لازم را برای كمك به آنان انجام می‌دهد.



● بی‌سابقه‌ترین جنایت

در همین حال، كارآگاه استوارت هاید، معاون فرمانده پلیس كامبریا اظهار كرد: ما هر كاری لازم بود، انجام دادیم تا از افزایش شمار تلفات جلوگیری كنیم، اما به هدف مطلوب نرسیدیم. به نظر می‌رسد دریك كاملا مست بود.



وی ادامه داد: همزمان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در منطقه، بیمارستان‌های كامبریا در آماده‌باش كامل قرار گرفتند و آمبولانس‌ها به قربانگاه‌های پراكنده رسیدند.



كشتار در كامبریا خاطره تلخ جنایت مشابه توماس هامیلتون در بریتانیا ـ سال ۱۹۹۶ ـ را زنده كرد. توماس یك مهدكودك را به خون كشید، ۱۶ بچه و مربی را با شلیك گلوله از پا درآورد و از همان سال، قوانین محدودكننده حمل سلاح گرم در بریتانیا تشدید شد. سال ۱۹۸۷ نیز ۱۶ نفر به دنبال تیراندازی در هانگرفورد انگلیس قربانی شدند. كشتار «دریك» طی ۱۴ سال اخیر در بریتانیا، مرگبارترین است..../ خبرگزاری ایسکانیوز

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اجرأ زیبای یک ترانه هندی توسط این راننده تاكسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل راننده تاكسی به خاطر كرایه 500 تومان



قتل راننده تاكسی به خاطر كرایه 500 تومان

دعوای بین راننده تاكسی و مسافر بر سر كرایه 500 تومانی جنایتی را رقم زد.    

به گزارش ایران، صبح 8 فروردین ماه سال جاری در پردیس بومهن بین یك راننده تاكسی و دو مسافر مرد بر سر كرایه دعوای خونینی درگرفت. كسانی كه شاهد صحنه درگیری بودند بلافاصله ماجرا را به پلیس 110 اطلاع دادند و ماموران وارد عمل شدند. دقایقی بعد راننده تاكسی به همراه دو مسافرش بازداشت شدند.    

راننده تاكسی كه مردی 41 ساله بود و به شدت از ناحیه سر و صورت و دست و پا زخمی شده بود همزمان كه وارد كلانتری شد، ناگهان نقش زمین شد. راننده تاكسی توسط اورژانس به نزدیك ترین بیمارستان انتقال یافت اما وی دقایقی بعد تسلیم مرگ تلخی شد. دو مسافر كه در صحنه درگیری بازداشت شده بودند تحت بازجویی قرار گرفتند.    

این دو مرد 25 و 18 ساله اعتراف كردند كه ساعتی پیش در تهرانپارس به صورت دربستی سوار خودروی قربانی جنایت شده و قرار شده بود كه به وی دو هزار تومان كرایه پرداخت كنند اما وقتی به مقصد رسیده اند دیده اند هزار و 500 تومان بیشتر پول ندارند و وقتی پول را به راننده تاكسی داده اند وی اعتراض كرده و بر سر 500 تومان با هم گلاویز شده اند و هرگز قصد كشتن وی را نداشته اند. اكنون تحقیقات در خصوص علت مرگ مرد مسافركش آغاز شده است./ایران