اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حماس متهم اول انفجار در مقر حزب‌الله لبنان



انفجار در مقر حزب‌الله لبنان,جنبش حماس,متهمان انفجار در مقر حزب‌الله لبنان

حماس متهم اول انفجار در مقر حزب‌الله لبنان

یک هفته پس از انفجارهای خونین بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در آن، سازمان اطلاعات ارتش و همچنین اطلاعات لبنان با همکاری واحد اطلاعاتی حزب‌الله موفق شدند همه عوامل این انفجار‌ها را شناسایی کنند که متاسفانه باید گفت، بیشتر آن‌ها فلسطینی‌الاصل و از اعضای جنبش حماس هستند.

حماس متهم اول انفجار در مقر حزب‌الله لبنان یک هفته پس از انفجارهای خونین بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در آن، سازمان اطلاعات ارتش و همچنین اطلاعات لبنان با همکاری واحد اطلاعاتی حزب‌الله موفق شدند همه عوامل این انفجار‌ها را شناسایی کنند که متاسفانه باید گفت، بیشتر آن‌ها فلسطینی‌الاصل و از اعضای جنبش حماس هستند.

به گزارش «تابناک»، حتی پیش از انفجار روز پنجشنبه گذشته نیز واحد اطلاعات حزب‌الله موفق شده بود، همه خطوط اتصال گروهی‌ که ‌این انفجار‌ها را انجام داده بودند، شناسایی کند.

«ابراهیم الامین»، سردبیر روزنامه الاخبار لبنان که ارتباط مشخصی با واحدهای اطلاعاتی در لبنان دارد، جمعه‌شب گذشته با حضور در برنامه زنده شبکه المنار، جزئیات بیشتری از گروهک مسلحی گفت که در منطقه مرزی عرسال لبنان هستند و هدفشان ضربه زدن به مقاومت است.

به گفته ابراهیم الامین، یک شهروند سعودی ـ که باید از سازمان اطلاعات این کشور باشد ـ یک سوری و یک فلسطینی که از کادرهای رهبری یک جنبش اسلامگرای معروف فلسطینی است (حماس) به همراه یک تیم عملیاتی، علاوه بر انفجار بمب در بئرالعبد، انفجار بمب در الرویس و همچنین شلیک موشک‌های گراد به سمت مناطق ‌لبنان را هم بر عهده داشته و دارند.

در این میان، روزنامه الاخبار امروز پنجشنبه و یک هفته پس از این انفجار به صراحت تمام، حماس و رهبران آن را در انفجارهای ضاحیه مقصر می‌داند و تأکید می‌کند که پس از شناسایی همه اعضای این گروهک تروریستی، آن‌ها حاضر به همکاری با سازمان امنیت لبنان برای دستگیری آن‌ها نیستند.

احمد محمود طه متولد ۱۹۸۳ بیروت که ساکن خیابان العریض در حاره حریک در ضاحیه است، متهم ردیف اول شلیک موشک به سمت ضاحیه به شمار می‌رود. او که یک مغازه تعمیر و فروش لوازم تلویزیون دارد، به همراه همه خانواده‌اش از اعضای حماس به شمار می‌روند.

دستگاه اطلاعاتی لبنان همچنین از حماس خواسته تا یکی دیگر از اعضایش به نام علاءالدین محمود یاسین ساکن اردوگاه الرشیدیه در جنوب صور ـ ۱۹۸۹ ـ را نیز تحویل دهد. او نیز متهم است که در شلیک موشک به سمت ضاحیه جنوبی بیروت مشارکت داشته، ولی حماس به هیچ یک از درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده است.

علی البرکه، نماینده حماس در لبنان، روز چهارشنبه تلاش کرد تا ضمن دیدار با مقامات امنیتی در جنوب این کشور، زمان تعیین شده برای تحویل این افراد را اندکی به تأخیر بیندازد؛ حتی او در این مورد به دیدار بهیئه الحریری، خواهر رفیق حریری و حامی اصلی احمد الاسیر تروریست معروف در شهر صیدا رفت تا از ظرفیت‌های وی نیز بهره بگیرد.

علی البرکه که اعضای جنبش متبوعش پس از وارد شدن به جنگ خونین در سوریه و عضویت در گروهک تروریستی جبهه النصره و کشتار مردم سوریه نمی‌تواند این گونه کارهای آن‌ها در لبنان را توجیه کند، روز گذشته به منابع آگاه گفت که همکاری اطلاعاتی ما با حزب‌الله‌ گسترده ادامه دارد و ما در حال تماس با همه اردوگاه‌های فلسطینی و بزرگان و ریش‌سفیدهای مقیم هستیم تا مانع از ورود آن‌ها به مسائل امنیتی لبنان شویم، حتی ما پس از درخواست دایره امنیتی بیروت، مبنی بر تحویل فادی طه، برادر محمد طه متهم اصلی در شلیک موشک‌ها، در کمتر از سه روز این کار را انجام دادیم.

نکته دیگری که در این میان باید به آن اشاره کرد، بمب‌گذاری خودروی کیا منفجر شده در بئرالعبد در اردوگاه برج البراجنه فلسطینی‌هاست. این خودرو پس از دزدیده شدن در خلده، در مأرب منفجر شد، ولی برخی نیز می‌گویند این خودرو در اردوگاه صبرا بارگیری شده است، زیرا در این اردوگاه، گروه‌های فلسطینی مخالف حزب‌الله حضور پر‌رنگ‌تری دارند.

به هر حال آنچه مشخص است، جنبش حماس پس از ورود به درگیری‌های سوریه که باعث کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ فلسطینی شد و متأسفانه جنازه برخی از آن‌ها به صورت رسمی در باریکه غزه به عنوان «مجاهد شهید» مورد استقبال قرار گرفت، امروز وارد بحران سازی در لبنان شده است.

در این باره باید گفت، بسیاری از رهبران حماس در ضاحیه جنوبی بیروت در دایره امنیتی حزب‌الله زندگی می‌کنند، اما مشارکت برخی از سران آن‌ها در درگیری‌های القصیر و دستگیری شماری از آن‌ها در این منطقه، نشان داد که متأسفانه نمی‌شود چندان به آن‌ها اعتماد کرد و این افراد با تلنگری همه محبت‌ها را فراموش کرده و به دایره افراط گرایی می‌افتند و بی‌گمان، اگر فکری به حال این رفتارهای اعضای حماس نشود ـ که حتی برخی از اعضای آن در حلب با همکاری گروهک تروریستی التوحید وابسته اخوان المسلمین سوریه در ربودن دو تن از کشیش‌های سوری نیز مشارکت داشتند ـ ‌محور مقاومت برای آزادی قدس شریف، بر انسان‌های شریف‌تری سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هم‌اکنون خالد مشعل که مقاومت فلسطین را به جریان اخوان المسلمین و دلارهای قطری فروخت، می‌تواند در این باره بیشتر اندیشه کند و سکوت دو ماهه خود را که پس از سرنگونی محمد مرسی به آن دچار شده، بشکند.

بی‌گمان، شاخه اطلاعاتی حزب‌الله لبنان اطلاعات بسیاری بیشتری از رفت و آمد‌ها و دیدگاه‌های سران حماس دارند و در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه این اطلاعات را در اختیار آن‌ها گذارده‌اند تا میزان فعالیت ضد مقاومتی آن‌ها بیش از پیش مشخص شود و گمان نکنند تنها خودشان می‌دانند و سازمان اطلاعات سعودی، قطر و ترکیه./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
تدبیر زیرکانه و جالب حزب الله لبنان برای کمک به حماس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار خونین در نزدیکی مقر حزب الله در ضاحیه بیروت/ 10 کشته در آمار ابتدایی



انفجار در بیروت,انفجار در مقر حزب الله

انفجار خونین در نزدیکی مقر حزب الله در ضاحیه بیروت/ 10 کشته در آمار ابتدایی

شبکه های خبری منطقه ای و بین المللی از وقوع انفجار مهیبی در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند.


به گزارش خبرنگار مهر، شبکه های خبری العالم و المیادین در خبری فوری از انفجار یک بمب کار گذاشته شده در یک دستگاه ماشین در منطقه شیعه نشین ضاحیه در جنوب پایتخت لبنان خبر دادند.
گزارش های اولیه از کشته شدن بیش از 10 نفر در این انفجار خبر می دهد.
به گزارش شبکه های خبری این انفجار در نزدیکی مقر حزب الله لبنان رخ داده است./مهر