اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حل معادله قهرمانی نیم فصل


جنگ قهرمانی دوباره آغاز شد! جنگی که در یک سوی آن تراکتورسازی و در سوی دیگر آن استقلال قرار دارد. تقابلی که در چند فصل اخیر همواره هیجان انگیز، جذاب و پرحاشیه از آب درآمده است!

 
 
 
 
  روزنامه گل: جنگ قهرمانی دوباره آغاز شد! جنگی که در یک سوی آن تراکتورسازی و در سوی دیگر آن استقلال قرار دارد. تقابلی که در چند فصل اخیر همواره هیجان انگیز، جذاب و پرحاشیه از آب درآمده است! حاشیه هایی که از لیگ یازدهم و حضور قلعه نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی، آتش آن برافروخته و با جدایی امیر پاشا! (لقبی که پرشورها به ژنرال داده بودند) از تراکتور، شعله ورتر هم شد و همچنان ادامه دارد.

کشمکش های موجود میان قلعه نویی و مسئولان سابق تراکتورسازی بر سر قرارداد وی و ادامه شعارهایی که هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه ها سرمی دادند و او را رئیس مافیا می خواندند، باعث شد تا حواشی موجود این بازی و بیشتر شود و حتی عنوان شد که قلعه نویی برای روبرو نشدن با هواداران تراکتورسازی به تبریز نمی رود! البته بازی رفت تراکتور و استقلال در فصل گذشته مصادف شد با جراحی پای سرمربی استقلال و در ادامه درگذشت مادر وی و حالا قلعه نویی که در هفته اول لیگ با استقلال در تبریز مقابل گسترش فولاد قرار گرفته بود، در هفته پانزدهم باید مقابل تراکتورسازی و طرفداران پرشور این تیم بایستد و باید دید تبریزی ها چه واکنشی مقابل سرمربی سابق خود خواهند داشت!

تراکتورسازی در این فصل هم مانند دو فصل گذشته، در قامت یک تیم مدعی ظاهر شده و امیدوار است تحت هدایت مجید جلالی، به اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دست پیدا کند. این تیم لیگ سیزدهم را برخلاف همیشه آرام آغاز کرد و کم کم به قوام رسید و حالا با 25 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

تراکتورسازی که در این فصل، پیروزی های خارج از خانه خوبی به دست آورده، در هفته چهاردهم موفق شد با نتیجه پر گل 4- یک استقلال صنعتی را در اهواز شکست دهد و حالا امیدوار است با برتری برابر دیگر استقلال لیگ، به عنوان قهرمانی نیم فصل دست پیدا کند.

اما تراکتور در حالی از استقلال پذیرایی می کند که این تیم هم با توجه به یک بازی عقب افتاده اش، شانس قهرمانی نیم فصل را دارد. هر چند که قلعه نویی پس از پیروزی یک – صفر استقلال مقابل سایپا، با گفتن این جمله که «به قول مورینیو در نیم فصل جام نگرفته ایم» احتمال قهرمانی تیمش در نیم فصل را کمرنگ جلوه داد!

استقلال که به علت محرومان و مصدومان زیادی در بازی با سایپا، تنها 15 بازیکن را با خود به کرج برده بود، در این بازی هم خسرو حیدری و هاشم بیگ زاده را به علت آسیب دیدگی و محمد قاضی را هم به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد اما مصدومیت سیاوش اکبرپور برطرف شده و جواد نکونام و آندرانیک تیموریان هم در این بازی می توانند به میدان بروند تا امیدواری های قلعه نویی برای کسب موفقیت در این مسابقه افزایش پیدا کند. البته معلوم نیست ژنرال از آندو که در اعتراض نگرفتن پول چند روزی در تمرینات آبی پوشان شرکت نمی کرد، استفاده کند یا خیر؟!

در ادامه نکات جذاب این مسابقه، باید به حضور بازیکنان سرشناس هم اشاره کرد. بازیکنانی مانند کریم انصاری فر که این روزها یا گل می زند یا پاس گل می دهدو علی کریمی که در بازگشت دوباره خود پس از مصدومیت، بسیار پرفروغ ظاهر شد و در بازی مقابل استقلال صنعتی، چند پاس گل خوب برای هم تیمی های خود مهیا کرد.

در آن سوی میدان هم اکبرپور، صادقی، عابدینی و تیموریان سابقه بازی در تراکتور را دارند و به جمع آنها باید به آرش برهانی هم اشاره کرد که در این فصل چند بار تا آستانه پیوستن به تراکتورسازی پیش رفته اما با گل سه امتیازی که وارد دروازه سایپا کرد، جان دوباره ای گرفته و به نظر می رسد در این مسابقه هم در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود. بنابراین جنگ ستارگان در این مسابقه تماشایی خواهد بود و البته رویارویی قلعه نویی با مجید جلالی که بسیار به او ارادت دارد. مربی که ژنرال او را خیلی مرد خوانده است.


ویدیو مرتبط :
گلی که قهرمانی نیم فصل را از استقلال گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس قوی سپید را قربانی می‌کند؟/استقلال در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل



هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس قوی سپید را قربانی می‌کند؟/استقلال در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل

هفته شانزدهم لیگ برتر فردا با برگزاری ۹ بازی برگزار می‌شود و شاید قهرمان نیم‌فصل فردا شب مشخص شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس، از فردا هفته شانزدهم لیگ برتر با برگزاری ۹ مسابقه آغاز می شود. در زیر نگاهی به این دیدارها که فردا (چهارشنبه) برگزار می شود، داریم:

* ملوان - پرسپولیس؛ قوی سپید قربانی می‌شود

تیم پرسپولیس هر چند هنوز در قامت یک تیم مدعی نتوانسته قد راست کند اما در هفته های اخیر راه پیروز شدن را یاد گرفته است. شاگردان ژوزه تازه یاد گرفته اند که برای پیروزی باید 90 دقیقه تلاش کنند و دست از مبارزه نکشند. هر چند که موتور گلزنی سرخ ها دیر روشن می شود اما انگیزه و فعل خواستن در این تیم نسبت به گذشته بهتر شده است.

در سوی دیگر میدان، ملوان انزلی هم به لحاظ جایگاه بهتر از پرسپولیس است و رده سوم را در اختیار دارد و هم به لحاظ شکل بازی قوی تر از شاگردان ژوزه نشان داده است. ملوان تا قبل از اینکه از پیکان شکست را پذیرا شود هفته های متوالی را با برد پشت سر گذاشته بود. قطعا رویارویی دوباره پژمان نوری با پیراهن ملوان مقابل پرسپولیس و همچنین رودررویی مازیار زارع با همبازیان قدیمی یکی از صحنه های جذاب لیگ خواهد شد. باید دید این بار هم پرسپولیس می تواند ملوان انزلی را قربانی اهداف خود کند و یا این شاگردان احمدزاده هستند که اجازه خودنمایی به سرخپوشان را نمی دهند.

* نفت آبادان - ذوب آهن؛ هر دو در تکاپوی 3 امتیاز

روزگار دو تیم نفت آبادان و ذوب آهن خوش نیست. دست و پا زدن در انتهای جدول وجه تشابه دو تیم است. نفت آبادان با وجود اینکه در کادرفنی خود تغییراتی ایجاد کرد و کاسیمیرو به جای کاستا روی صندلی سرمربیگری آبادانی ها نشست هنوز تغییری در روند نتیجه گیری این تیم حاصل نشده است. تیم ذوب‌آهن هم با حضور فرهاد کاظمی جایگاهش در جدول تغییری نکرده و این تیم همچنان در معرض خطر قرار دارد. جدال دو تیمی که وضعیت یکسانی دارند هم می تواند جذاب باشد و هم سرنوشت ساز.

* فجرسپاسی - پیکان؛ تجربه در مقابل انگیزه جوانی

فجرسپاسی پس از روند خوبی که در آغاز لیگ داشت مدتی است  دچار افت شده و در نتیجه گیری عملکرد خوبی ندارد. از طرف دیگر پیوستن رضا حقیقی به پرسپولیس باعث شده تا محمود یاوری این روزها از اتفاقات تیمش ناراضی باشد. در مقابل تیم پیکان در این فصل همیشه تیمی پر نوسان بوده است. شاگردان ویسی بعد از باخت سنگین 6 بر صفر مقابل پرسپولیس به یک پیروزی شیرین مقابل ملوان دست یافتند و سپس در دیدار معوقه هفته هفتم برابر استقلال متحمل شکست 2 بر صفر شدند تا همچنان شرایط این تیم نامساعد باشد. برخورد تفکرات یاوری و ویسی به عنوان پیرترین و جوان ترین مربیان لیگ از نکات بسیار جالب این مسابقه است.

* صبای قم - راه آهن؛ 3 امتیاز حساس در قم

صمد مرفاوی توانسته پس از گذشت دو ماه از حضورش در صبای قم به شناخت خوبی از این تیم  برسد. صبایی ها هفته گذشته برابر سایپا متحمل شکست دو بر صفر شدند. صبایی که در مقطعی از لیگ به صدر جدول رسید هم اکنون باکسب تنها 20 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. آن ها با پیروزی مقابل راه آهن می توانند شروعی دوباره داشته باشند. راه آهن این روزها بازی های خوبی به نمایش می گذارد و در نتیجه گیری عملکرد بدی نداشته است. شاگردان علی دایی از دو بازی قبلی خود 4 امتیاز کسب کردند و در کل با کسب 23 امتیاز در رتبه هشتم جای دارند. راه آهن با کسب 3 امتیاز این بازی حتی شانس صعود به رده سوم جدولارد. به همین خاطر شاگردان دایی هرطور شده می خواهند دست پر از زمین خارج شوند.

* گهردورود - مس کرمان؛ مایلی کهن به دنبال اولین پیروزی

گهردورود در این فصل با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این تیم همچنان از امتیاز میزبانی خود در خانه نمی تواند استفاده کند و در دیدارهایی که میزبان است در استان البرز به استقبال حریفان می رود. محمد مایلی کهن برای رفع مشکلات فنی گهر به عنوان سرمربی انتخاب شد اما او نیز تاکنون نتوانسته در نتیجه گیری عملکرد خوبی داشته باشد. البته گهری ها کمی هم بدشانس هستند. آن ها در آخرین مسابقه خود در حالی که تا دقایق پایانی بازی را با تساوی دنبال می کردند با دریافت گل متحمل شکست شدند تا دست خالی به خانه بازگردند. مس کرمان حریف این هفته گهر توانسته رفته رفته به شرایط خوبی دست پیدا کند. مسی ها در این هفته ها خوب  نتیجه می گیرند. آن ها اگر مقابل گهر انتهای جدولی به پیروزی برسند می توانند از رده دوازدهم چند پله ای بالا بیایند.

* نفت تهران - سایپا؛ نفت به دنبال قطع نوار ناکامی

نفت تهران و سایپا در حالی در هفته هفدهم لیگ برتر با یکدیگر روبرو می شوند که هر دو از تیم های بسیار جوان و با انگیزه لیگ امسال هستند. نفت تهران مدتی است که در امر نتیجه گیری ناموفق عملکرده است. این تیم در دو بازی گذشته خود شکست خورده و نمی خواهد مقابل سایپا بار دیگر دست خالی میدان را ترک کند. در مقابل سایپا با روحیه ای که از پیروزی هفته قبل مقابل صبا بدست آورده می خواهد خود را در جدول بالا بکشد. سایپایی ها در صورت پیروزی حتی شانس این را دارند که تا رده سوم جدول بالا بیایند. در کل با توجه به شرایطی که دو تیم دارند انتظار می رود بازی هجومی را شاهد باشیم.

* تراکتورسازی - آلومینیوم؛ کار سخت تراکتورسازی مقابل دفاع آهنی

تراکتورسازی که هفته گذشته مقابل فولاد متحمل شکست شد به مصاف آلومینیومی می رود که در بازی آخر خود به پیروزی رسیده و از روحیه بسیار بالایی برخوردار شده است. نماینده استان آذربایجان این روز ها با مشکلات و حواشی زیادی دست و پنجه نرم می کند اختلاف برخی از بازیکنان این تیم با سرمربی خارجی و چند موضوع دیگر باعث شده تا تراکتورسازی این روز ها شرایط آرامی نداشته باشد. آلومینیوم با تنها 13 گل خورده صاحب یکی از خط های دفاعی خوب لیگ است. بازی بسته این تیم مطمئنا روز سختی را برای تراکتورسازی رقم خواهد زد که باید دید شاگردان اولویرا چه برنامه ای برای عبور از این دفاع آهنی را دارند.

* سپاهان - داماش؛ تلاش سپاهان برای رسیدن به صدر

سپاهان اصفهان بعد از قبول شکست مقابل استقلال در دیدار معوقه خود موفق شد گهر را شکست دهد تا با قرار گرفتن در رده دوم جدول تنها تیمی باشند که هنوز شانس رسیدن به مقام قهرمانی نیم فصل را دارد. داماش حریف این هفته سپاهان هفته گذشته توانست تیم نفت تهران را شکست دهد تا نشان دهند با حمید درخشان نیز می توانند نتایج خوبی کسب کنند. داماش مطمئنا با روحیه ای که از این برد به دست آورده اجازه نمی دهد تا سپاهان به راحتی 3 امتیاز را کسب کند. عملکرد دو تیم نشان می دهد می توان انتظار دیدن نمایشی دلپذیر را در یک روز سرد پائیزی داشت.

* استقلال - فولاد خوزستان؛ آیا آبی پوشان قهرمان نیم فصل می شوند؟

استقلال تهران با عملکرد خوبش طی هفته های اخیر توانست قهرمانی خود را در نیم فصل اول تقریبا مسجل کند تا فقط با کسب 3 امتیاز دیدار مقابل فولاد خوزستان  به این مهم دست یابد. در سایه نتایج خوب استقلال این مجال برای امیر قلعه نویی فراهم شده تا این روز ها حسابی به انتقاد از مدیران و اهالی غیر فوتبالی بپردازد و با توپی پر به آن ها حمله کند. البته استقلال این روز ها مشکلات زیادی دارد و حضور چندین مصدوم باعث شده تا قلعه نویی برابر سپاهان و پیکان تیمش را با حضور  چند دوازه بان روی نیمکت ذخیره ها به میدان بفرستد. به نظر می رسد استقلال این هفته کار سختی داشته باشد. این تیم باید با فولادی رو به رو شود که این روز ها خوب نتیجه می گیرد. شاگردان فرکی هفته گذشته توانستند تراکتورسازی را با حساب سه بر دو شکست دهند. فولاد از دیر باز  همیشه مقابل تیم های سرخابی پایتخت عملکرد خوبی ارائه کرده و همین مسأله می تواند باعث شود که پیش بینی روزی سخت را برای شاگردان قلعه نویی داشت.

چهارشنبه  ساعت  15:15

ملوان - پرسپولیس    ورزشگاه تختی انزلی

نفت‌آبادان - ذوب‌آهن  ورزشگاه تختی خوزستان

فجرسپاسی - پیکان    ورزشگاه دستغیب شیراز

صبای‌قم  - راه‌آهن      ورزشگاه یادگارامام قم

گهردرود  - مس‌کرمان  ورزشگاه انقلاب البرز

نفت‌تهران  - سایپا       ورزشگاه شهید دستگردی تهران

تراکتورسازی - آلومینیوم  ورزشگاه یادگار امام تبریز

سپاهان - داماش  ورزشگاه فولادشهراصفهان

استقلال - فولادخوزستان  ورزشگاه آزادی تهران  ساعت 17:30

فارس