اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حلقه مرگ بر حلقوم سیگاری‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی,بیماری‌های ناشی از استعمال سیگار


 اخبار اجتماعی - حلقه مرگ بر حلقوم سیگاری‌ها

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به عوارض مصرف مواد دخانی، از مرگ سالانه 11 هزار ایرانی به دلیل استعمال دخانیات خبر داد.

دکتر شهرام رفیعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیگار 4 هزار ماده شیمیایی و 40 ترکیب سرطان زا دارد، ادامه داد: نیمی از مصرف کنندگان سیگار به دلیل بیماری‌های ناشی از استعمال سیگار جان خود را از دست می‌دهند. همچنین از هر دو نفر سیگاری 15 تا 25 سال، یک نفر زودتر می‌میرد.

به گفته وی، عامل 90 درصد سرطان‌های ریه، 80 درصد برونشیت مزمن و 25 درصد بیماری‌های ریوی سیگار است و سالانه 6 میلیون نفر در دنیا بر اثر مصرف دخانیات می‌میرند.

رفیعی‌فر افزود: 600 هزار نفر از این افراد بر اثر استنشاق دود دست دوم، یعنی استنشاق دود ناشی از سیگار کشیدن دیگران، جان خود را از دست می‌دهند. در ایران نیز حداقل سالی 11 هزار نفر به دلیل دخانیات فوت می‌کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: 20 درصد سیگاری‌های جهان را زنان تشکیل می‌دهند. این درحالیست که استعمال سیگار در دوران بارداری احتمال مرده زایی، سقط خود به خود، مرگ جنین و مرگ ناگهانی نوزاد را سبب می‌شود. همچنین کودکان چنین مادرانی با وزن کمتر به دنیا می‌آیند.

رفیعی‌فر تصریح کرد: 700 میلیون کودک در جهان در معرض دود سیگار والدین خود قرار دارند. این کودکان بیشتر از سایر کودکان دچار آسم، عفونت گوش و بیماری‌های ریوی می‌شوند.

وی در پایان گفت: بنابراین والدین وظیفه دارند که با مهربانی از خود و با عشق از فرزندان‌شان مراقبت کنند و خود مراقبتی برای زندگی عاری از دخانیات را جدی بگیرند.
 اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مرگ تدریجی(سیگاری ها ببینند)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: موشک های ایران به اسرائیل می رسند / تهران می خواهد با حلقه دار مرگ، ما را محاصره کند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,بنیامین نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی می گوید : اسراییل سعی دارد هر گونه اختلاف نظر با آمریکا را بر سر موضوع ایران حل کند و اختلاف ها را به حداقل برساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی می گوید : اسراییل سعی دارد هر گونه اختلاف نظر با آمریکا را بر سر موضوع ایران حل کند و اختلاف ها را به حداقل برساند.

به گزارش «انتخاب»، نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری فاکس گفت : در واقع هر اختلافی که ما بر سر ایران با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا داریم به گذشته باز می گردد.

وی گفت : باید سعی کنیم که دو دولت آمریکا و اسراییل بیشتر با هم تعامل داشته باشند و باید درباره سیاست های تهاجمی ایران در منطقه بیشتر با یکدیگر همکاری کنیم .

نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی با اشاره به تعهد اوباما در انچه که او ممانعت از نظامی شدن فعالیت های هسته ای ایران خواند گفت : باراک اوباما گفته است که او مانع دست یافتن ایران به تسلیحات خطرناک خواهد شد و رییس جمهور امریکا خود را متعهد به این امر می داند ، پس من فکر می کنم اوباما به خوبی می داند که نباید اجازه داد ایران منطقه را بی ثبات کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی با اشاره به اینکه ایالات متحده شریکی بهتر از اسراییل در منطقه ندارد ؛ گفت : ما باید در قبال هر تهدیدی که ممکن است از جانب ایران باشد با هم ( اسرائیل و آمریکا ) متحد شویم و باید هر چه زودتر برخی اختلافات درباره ایران را با یکدیگر پایان دهیم .

اظهارات تبلیغاتی نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی در حالی بیان می شود که روابط اسراییل و آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما شاهد دوران پرنوسانی دستکم در یک سال گذشته بوده است .

در روز پنجشنبه گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی سخنرانی تندی را علیه ایران در سازمان ملل کرد و به شدت از توافق هسته ای غرب با ایران انتقاد کرد.

وی گفت: حال که توافق انجام شده است، بیایید نگاهمان به آینده باشد. بیایید فشار بر ایران را ادامه دهیم و مطمئن شویم به همه تعهدات خود در چارچوب توافق عمل می کند. این گام نخست است. دوم، بیایید سایر اقدامات خصمانه ایران را سد کنیم، چون آنها هر اقدامی انجام می دهند. آنها تلاش می کنند اسرائیل را با حلقه دار مرگ محاصره کنند. سلاح به حوثی ها، عراق، افغانستان و همه جا ارسال می کنند. بیایید نیروهایی که مقابل ایران ایستاده اند تقویت کنیم. سومین نکته این است که بیایید شبکه جهانی ترور ایران را از بین ببریم

نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی در بخشی از سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت : ایران نه تنها می تواند بوسیله توانایی اش برای ساختن بمب هسته ای اسراییل را تهدید کند بلکه خطری برای سایر کشورهای جهان خواهد بود.

وی در عین حال افزود : ایران کار را برروی موشک های بالستیک که توانایی حمل کلاهک های هسته ای را دارند آغاز کرده و این مساله برای جهانیان نگران کننده است .

وی گفته است : حالا به یاد داشته باشید که ایران اکنون دارای موشک هایی است که می توانند به اسراییل برسند ، آنها دارای موشک های بالستیک قاره پیمایی هستند که نه تنها تهدید برای اسرائیل محسوب می شوند بلکه برای اروپا ، آمریکا و سایر کشورهای جهان تهدید بالقوه هستند.

کارشناسان سیاسی می گویند از سال 2009 زمانی که هم نتانیاهو و هم اوباما کار خود را به عنوان نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور امریکا آغاز کردند این دو بر سر ایران به مشکلات زیاد و اختلافات زیادی با یکدیگر برخورد کردند .

با این حال اوباما در نطق امسال خود در هفتادمین مجمع سازمان ملل از اسرائیل سخنی به میان نیاورد در حالیکه در شش سال گذشته به طور مداوم موضوع اسرائیل یکی از موارد مورد بحث اوباما در صحن مجمع عمومی بود.

اما در سوی مقابل این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی بود که در سخنرانی اش در مجمع عمومی سه بار از اوباما نام برد تا دلیل خود را از لزوم همکاری بین اسرائیل و آمریکا برای رسیدن به یک آینده مشترک بیان کند و البته او از حمایت های دائمی ایالات متحده از اسرائیل هم تشکر کرد.

خبرگزاری ها اعلام کرده اند که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی در ماه نوامبر در کاخ سفید با باراک اوباما ، رییس جمهور امریکا دیدار کند .

نتانیاهو قبل از آنکه امریکا را شنبه شب به قصد فلسطین اشغالی ترک کند دیداری با جان کری ، وزیر خارجه آمریکا داشت و درباره راههایی که او کنترل ایران خواند با وزیر خارجه آمریکا گفتگو کرد.

به گفته نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی چند فاکتور برای اسرائیل در مذاکرات با امریکا مهم است ؛ یکی اینکه تل اویو باید از تعهد ایران نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک مطمئن شود و اسراییل باید در برابر انچه که او اقدامات تروریستی ایران خواند تقویت شود .

نتانیاهو در مصاحبه خود مدعی ایجاد امنیت در خاورمیانه شد و ادعا کرد ما هم از خود در برابر ایران محافظت می کنیم و هم از همسایگانمان !

نخست وزیر اسراییل در ادامه ادعاهای خود به مساله فعالیت های نظامی ایران در جولان اشاره کرد و گفت : ما خبر داریم که برخی از نظامیان ارشد ایران در ان منطقه در حال ترتیب دادن برخی نقشه های تروریستی(!) علیه ما هستند و می خواهند در ارتفاعات جولان علیه اسراییل جبهه ای درست کنند.

وی افزود : اگر ما از جانب سوریه مورد حمله قراربگیریم قطعا واکنش نشان خواهیم داد .

نتانیاهو در عین حال به سفری که به مسکو داشت هم اشاره کرد و گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را درباره مسائل منطقه و سوریه مهم ارزیابی کرد .

وی گفت : من می دانم که ما در طول تاریخ با روسیه مشکلاتی داشته ایم اما من نمی خواهم که به گذشته برگردیم.

 

اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب