اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حقوق کارمندان چقدر افزایش می‌یابد؟


دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم شد تا از این طریق توان مالی کارمندان کاهش نیابد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم شد تا از این طریق توان مالی کارمندان کاهش نیابد.

بر اساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری ، دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم شد تا از این طریق توان مالی کارمندان کاهش نیابد.

برهمین اساس نیز رییس جمهور با ابلاغ ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه بودجه ۹۵ کل کشور افزایش 10درصدی حقوق کارمندان دولت در سال 95 و عیدی 750 هزار تومانی کارمندان را پیشنهاد داده است، که رقم عیدی نسبت به سال گذشته رشد 3.2درصدی را نشان می دهد و همچنین رقم افزایش حقوق در صورت تصویب نهایی، بعد از سال‌ها زیر 14 درصد رشد پیدا خواهد کرد.

براساس این گزارش سخنگوی دولت نیز چندی پیش گفته بود که در لایحه بودجه 95 پیش بینی شده نرخ تورم سال آینده به زیر 11 درصد برسد این در حالی است که سال گذشته نیز دولت حقوق کارمندان را در بودجه 94 متناسب با نرخ تورم اسفند 93 که 14 درصد بود تعیین و پرداخت کرد اما یک نکته باقی می ماند و آن این است که زمان بررسی بودجه 94 نرخ تورم آذرماه حدود 16.8 درصد بوده است و به عبارت دیگر دولت پیش‌بینی کرده بود نرخ تورم تا 3 ماه پس از آن 14 درصد خواهد شد و حقوق کارمندان را فقط 14 درصد افزایش داد این در حالی است که نرخ تورم اسفند سال 93 به 15.6 درصد رسیده بود.شاید بتوان با تجربه بودجه 94 اینگونه پیش‌بینی کرد که نرخ تورم تا پایان سال به 10 درصد خواهد رسید؟!

اما نباید فراموش کنیم که کارگران در سال جاری هزینه های معیشتیشان حداقل 20 درصد بیشتر شده و چالش کسری درآمد آنها افزایش یافته است و متأسفانه مردم هنوز از گرانی هایی گله دارند که هر چند عدد تورم مستقیم در آنها دخیل نیست اما در هر حال تاثیر گذار است و با افزایش حقوق 10 درصدی مشکلات مردم کمتر نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کارمندان بانک ها چقدر حقوق می‌گیرند؟ | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارمندان منتظر چقدر افزایش حقوق باشند؟


در سال جدید قرار است حقوق کارمندان 12 درصد افزایش یابد که در برخی گروهها 35 درصد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: کارمندان به چه میزان منتظر افزایش حقوق باشندبا توجه به جزییات لایحه ی بودجه ی سال 95 سخنگوی دولت از افزایش حداقل  12درصدی حقوق كارمندان خبر داده و اعلام کرده است که بر این اساس دولت افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگان را در 3 سطح دنبال می‌كند  و این افزایش را برای برخی گروه ها تا 35 درصد نیز دانسته است.

طبق این گزارش با توجه با اینکه حداقل حقوق کارمندان در سال گذشته  750  هزار تومان بوده  در سال جدید به 840 هزار تومان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش،در برنامه پنجم توسعه تاکید شده که میزان افزایش سالیانه هزینه های جاری که حقوق و دستمزد را شامل میشود 2 در صد کمتر از نرخ نورم باشد که بررسی های ما از سال 90 تاکنون نشان دهنده ی این است این افزایش به جزء یک سال , کمتر از نرخ تورمی اعلام شده ازبانک مرکزی بوده است.

سال

افزایش حقوق (درصد)

نرخ تورم

90

10

21.5

91

15

32

92

25

34.7

93

20

14.8

94

14

11.3

95

12

--