اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حفر تونل زیرزمینی برای فرار از زندان جیرفت/ فرار محکومین به اعدام ناکام ماند



حفر تونل زیرزمینی برای فرار از زندان جیرفت/ فرار محکومین به اعدام ناکام ماند

رئیس دادگستری جیرفت گفت: تلاش چند تن از زندانیان محکوم به اعدام در زندان جیرفت برای فرار با شکست مواجه شد.

احمد علی انجم روز اظهار داشت: پنج نفر زندانی در شهرستان جیرفت که به اعدام محکوم شده بودند با حفر کانال به طول 15 متر از سالن دارالقرآن زندان قصد فرار به خارج از زندان را داشتند که با حضور به موقع مسئولین زندان این اقدام با شکست مواجه شد.

وی بیان داشت: این زندانیان از جمله محکومان سابقه دار بودند که جمعا حمل بیش 200 کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشته و پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اعلام تاریخ اعدام به بهانه حفظ قرآن کریم در سالن دارالقران زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند.

انجم روز اظهار داشت: زندانیان مذکور تا نهایی شدن فرار خود فقط  کندن سه متر دیگر را لازم داشتند که با مشکوک شدن و تجسس مسئولین زندان نقشه فرار لو رفته و فرارشان ناکام ماند.

این مسئول قضایی یادآور شد: نامبرده گان ظرف پنج روز 15متر کانال کنده و خاک آن را در جدار چوبی دیوار یا پلاستیک زباله ریخته و در جاهای مختلف پنهان می کردند.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: حکم اعدام این زندانیان طبق اعلام قبلی و در راستای ماه 32 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دادستانی کل کشور مورد تایید و تنفیذ قرار گرفته و با توجه به رد پیشنهاد و تقاضای عفو محکومان از سوی کمسیونهای عفو استان و مرکز و نیز موافقت ریاست  معظم قوه قضاییه با اجرای آنها، به لحاظ قطعی شدن پس از سیر مراحل قانونی صبح امروز  در محوطه زندان جیرفت به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد:  معدوین نقشه فرار خود را بصورتی طراحی کرده بودند تا قبل روز اجرای حکم بتوانند از زندان فرار کنند که با لو رفتن نقشه فرار ، دو روز گذشته  را در قرنطینه زندان بسر بردند.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
آمریکا؛ فرار دو قاتل از یک زندان فوق امنیتی با حفر تونل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"فرار بزرگ" زن هلندی از زندان با حفر تونلی با "قاشق"



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"فرار بزرگ" زن هلندی از زندان با حفر تونلی با "قاشق"

خبرگزاری فارس: یک زن هلندی به کمک قاشق تونلی چند متری در زندانی در جنوب هلند حفر کرد و توانست از زندان فرار کند.

به گزارش فارس، مقامات قضایی اعلام کردند یک زندانی زن هلندی با الهام گرفتن از یکی از فیلم‌های سینمایی، در طول یک ماه با استفاده از قاشقی تونلی را برای فرار از زندان حفر کرد.

مدعی العموم هلند اعلام کرد که این زن 35 ساله هلندی توانست با حفر این تونل که عمقش چندین متر و زیر زندان زنان شهر بریدا در جنوب هلند بود، بگریزد.

بر اساس گزارش شبکه خبری "ان او اس"، این زن به دلیل قتل در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود و فقط 22 ماه به پایان دوران محکومیتش باقی مانده بود.

این شبکه خبری افزود، این زن 35 ساله به دلیل طول مدت محکومیتش در سلولی زندانی بود که افراد با مدت زندانی بالا در آنجا نگهداری می‌شوند.

این زن هلندی عملیات طاقت فرسای خود در حفر این تونل را از آشپزخانه زندان آغاز کرد و ورودی آن را مخفی کرده بود.

شبکه خبری "ان او اس" ادامه داد که پلیس هلند معتقد است که این زن در فرار خود دست کم یک شریک داشته که توانسته خروجی تونل در اطراف زندان را که موزائیک کاری شده است، تخریب کند و خروجی تونل را آماده کند.

پلیس هلند همچنان در جستجوی این زن 35 ساله است تا وی را بازداشت کند./فارس