اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حفاظت نیروی دریایی از کشتی ایران شاهد


فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این نیرو بصورت ویژه از کشتی ایران شاهد حامل کمک های بشر دوستانه ایران برای مردم یمن حفاظت می کند.

ایرنا: کشتی ایران شاهد روز دوشنبه پس از بارگیری کمک های بشردوستانه، بندر شهید رجایی بندرعباس را به مقصد یمن ترک کرد.

این کشتی حامل یکهزار و 700 تن مواد غذایی، یکهزار عدد چادر، یکهزار عدد چراغ والر، هزار دست ظروف آشپزخانه، دو هزار تخته پتو، آرد، دارو و هفت هزار بسته آب معدنی است.

در نتیجه حمله ائتلاف به رهبری عربستان از ششم فروردین ماه به یمن تا کنون، هزاران نفر از مردم این کشور شهید و تعدادی زیادی نیز مجروح شده اند.

امیر دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه افزود: ناوگروه سی وچهارم ارتش جمهوری اسلامی ایران که اکنون در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب حضور دارد، بصورت ویژه کار حمایت از کشتی کمک های بشر دوستانه ایران را بر عهده دارد.

ناوگروه سی وچهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر از نوزدهم فروردین ماه برای یک ماموریت 90 روزه راهی شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب شد.

امیر دریادار حسین آزاد گفت: این ناوگروه در راستای سیاست جمهوری اسلامی و برای نمایش اقتدار دریایی ایران، تامین امنیت خطوط بین المللی کشتیرانی، دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران و عمق دهی به دستگاه دیپلماسی راهی این ماموریت شده است.

وی ادامه داد: ناوگروه سی وچهارم اکنون در تنگه باب المندب و خلیج عدن استقرار یافته و ضمن انجام ماموریت های عملیاتی، در راستای تامین امنیت خطوط کشتیرانی بین المللی تلاش می کند.

دریادار آزاد افزود: این ناوگروه علاوه بر اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی، اسکورت کشتی های سایر ملت ها را نیز برعهده دارد به نحویکه یک کشتی هنگ کنگی را از چنگ دزدان دریایی نجات داده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت، ناوگروه سی وچهارم ارتش توان انجام عملیات های سطحی، زیر سطحی و هوایی را دارد.


ویدیو مرتبط :
توقیف کشتی جزیره مارشال توسط نیروی دریایی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناکامی اولین تلاش دزدان دریایی درربایش دو فروند کشتی تجاری ایران در سال ۹۰



 

ناکامی اولین تلاش دزدان دریایی درربایش دو فروند کشتی تجاری ایران در سال ۹۰

 

 

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش مستقر در خلیج عدن در دو عملیات جداگانه موجب ناکامی دزدان دریایی و نجات دو کشتی ایرانی شد.

 

کشتی VALHLH که در طول کانال سوئز در حرکت بود، مورد حمله سه فروند قایق دزدان دریایی قرارگرفت، که با هوشیاری و اقدام به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ آسیب و یا تأخیری مسیر خود را به سوی بندرعباس ادامه داد.

قایق­های دزدان دریایی نیز که با آتش سنگین دریادلان نیروی دریایی مواجه شده بودند به ناچار متواری شدند.

براساس این گزارش، دزدان دریایی در اقدامی مشابه با چهار فروند قایق تندرو به کشتی ایرانی نبی که از جزیره خارک به سوی بندر عین السخناء در کشور مصر در حال حرکت بود حمله کردند که با برخورد به موقع ناوگروه رزمی و تیم های عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و آتش سنگین آنها ناگزیر از موقعیت گریختند.

شایان ذکر است سیزدهمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۸۹ جهت اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری و نفتکش به آبهای آزاد بین المللی و منطقه حساس خلیج عدن اعزام شد.../خبرگزارى ایسنا