اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور 4 ایرانی در ونیز 2014


از شهر رم در ایتالیا خبررسید که حداقل چهار سینماگر در سه بخش جشنواره ونیز2014 حضور خواهند داشت.

بانی فیلم: از شهر رم در ایتالیا خبررسید که حداقل چهار سینماگر در سه بخش جشنواره ونیز2014 حضور خواهند داشت.

همانگونه که قبلا اعلام شده بود، فیلم "ملبورن" ساخته نیما جاویدی  با بازی پیمان معادی و نگار جواهریان برای بخش (هفته بین المللی منتقدین) انتخاب شد ه است. جایزه این بخش را تماشاگران با رای خود تعیین می کنند.

 درسال 2009 فیلم  " تهران" اثر نادر تکمیل همایون در این بخش شرکت داشت و توانست جایزه تماشاگران را بدست آورد.

در بخش (روزهای ونیز - یا روزهای مولفین) که لیست آن دیروز منتشر شد فیلمی از ایران حضور ندارد.

در بخش (اوریزونتی  یا  افقها) دو فیلم از سینماگران ایرانی، که یک فیلم مربوط به یک فیلمساز زن است که فیلمش را در ایران ساخته و فیلم دیگر ساخته  یک کارگردان مشهور ایرانی در خارج از ایران است.

قرار است روز پنج شنبه 24 جولای کل فیم های مسابقه، خارج از مسابقه (در این قسمت هم، یک ایرانی حضور دارد)و همچنین بخش افقها در یک جسله کنفرانس مطبوعاتی توسط مسئولان جشنواره ونیز اعلام شود.


ویدیو مرتبط :
حضور هنرهای تجسمی ایران در دوسالانه ونیز و حاشیه های آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور دو سینماگر ایرانی در جشنواره امسال ونیز+عکس



حضور دو سینماگر ایرانی در جشنواره امسال ونیز+عکس

رامین بحرانی و کیانوش عیاری دو فیلمساز ایرانی هستند که امسال در بخشهای «مسابقه» و «افقها»ی جشنواره ونیز حضور دارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«رابرت ردفورد»، «اسپایک لی» و «برایان دی پالما» مهمترین کارگردانان هالیوودی هستند که تازه ترین آثارشان در جشنواره ونیز امسال به نمایش درخواهد آمد. لیست فیلمهایی که در شصت و نهمین جشنواره ونیز به نمایش درخواهند آمد دیروز اعلام شده و در کنار این کارگردانان نامدار آمریکایی یک سری چهره مطرح اروپایی از جمله «سوزان بی یر» دانمارکی هم در جشنواره حضور دارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

«زاک افرون» در نمایی از «به هر قیمتی که شده» ساخته رامین بحرانی از جمله فیلمهای بخش مسابقه جشنواره ونیز

 

آن طور که thewrap.com گزارش داده جشنواره امسال ونیز بیش از هر چیز به افتتاحیه تازه ترین اثر ترنس مالیک افتخار خواهد کرد؛ فیلمی با عنوان «به سوی شگفتی» که داستان عاشقانه ای را با محوریت «بن افلک» و «راشل ویز» به تصویر می کشد. سوزان بی یر هم با فیلمی با عنوان «عشق همه آن چیزی است که شما نیاز دارید» به ونیز می آید.

در شب افتتاحیه این جشنواره تریلر سیاسی «میرا نایر» با نام «بنیادگرای ناراضی» به نمایش درمی آید؛ فیلمی که از حضور «کیفر ساترلند» و «کیت هادسون» سود می برد. میرا نایر نخستین کارگردان زنی است که شیر طلای جشنواره ونیز را در سال ۲۰۰۱ و به خاطر فیلم «عروسی موسمی» از آن خود کرد.

دیگر فیلمهایی که شاید جزو اتفاقات ونیز امسال باشند عبارتند از تریلر «اشتیاق» اثر برایان دی پالما، «شرکتی که شما نگهش می داری» ساخته رابرت ردفورد و فیلم مستندوار «زندگی موسیقایی انزو اَوِتِبل» اثر «جاناتان دمی».

فستیوال ونیز از ۲۹ آگوست مقارن با هشت شهریور تا ۸ سپتامبر برابر با هجده شهریور ماه در ونیز ایتالیا برگزار خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مهدی هاشمی در نمایی از «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری از جمله فیلمهای بخش «افقها»ی جشنواره ونیز

 

پیش از این اعلام شده بود که آخرین ساخته سینمایی کیانوش عیاری با عنوان «خانه پدری» هم در بخش «افقهای» جشنواره ونیز حضور خواهد داشت و براساس تازه ترین آمار ارائه شده thewrap.com معلوم گشته که این فیلم در همین بخش حضور خواهد داشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

رامین بحرانی فیلمساز ایرانی که در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور دارد

 

ایرانیان در بخش «مسابقه» هم یک نماینده دارند و او کسی نیست جز رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا که امسال با فیلمی با عنوان «به هر قیمتی که شده» در جشنواره ونیز حضور دارد. داستان فیلم بحرانی درباره یک کشاورز متهور است که برنامه ریزی هایش مشکلاتی را برای خانواده اش به ارمغان می آورد. «زاک افرون»، «دنیس کواید» و «هیثر گراهام» بازیگران این فیلم هستند و فیلم محصول مشترک ایالات متحده و انگلستان است./شبکه ایران