اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور پراید و 405 در نیمی از تصادفات جاده‌ای


در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات سال گذشته و نوروز امسال بررسی شد، آماری که نشان می‌دهد در 45 درصد از تصادفات جاده‌ای پراید، پژو 405 یا موتور سیکلت‌ها حضور داشته‌اند.

خبرآنلاین: در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات سال گذشته و نوروز امسال بررسی شد، آماری که نشان می‌دهد در 45 درصد از تصادفات جاده‌ای پراید، پژو 405 یا موتور سیکلت‌ها حضور داشته‌اند.

بر اساس آمار در سال گذشته در مجموع ۴۹ هزار و ۸۶۶ تصادف فوتی و جرحی در بخش برون شهری رخ داده است که ۶ هزار و ۹۱۶ نفر در ۵ هزار و ۳۶۴ تصادف در سر صحنه جان باختند.

در جریان بررسی دستور کار «ارزیابی وضعیت ایمنی حمل‌ونقل طی طرح نوروزی ۹۴» آماری از تصادفات فوتی در نوروزی امسال در مقایسه با نوروز ۹۳ ارائه شد.

بر اساس آمار ارائه شده در بخش تصادفات فوتی برون شهری در نوروز ۹۳، ۵۶۴ نفر در ۳۵۷ فقره تصادف جان خود را (در صحنه تصادف) از دست دادند که این میزان در نوروز امسال فوت ۳۹۱ نفر (درصحنه تصادف) در ۲۹۲ فقره تصادف بود.

این آمار نشان می دهد میزان تعداد تصادفات فوتی ۱۸ درصد و تعداد تلفات ۱۶ درصد نسبت در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته کاهش داشته است.

در بخش تصادفات جرحی برون شهری نیز، تعداد تصادفات جرحی در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته ۱ درصد و تعداد مجروح نیز ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد به طوری که تعداد تصادفات جرحی در نوروز سال گذشته ۴ هزارو ۸۸۹ نفر در ۲ هزار و ۹۷۴ تصادف بود که این میزان در نوروز ۹۴، جرح ۴ هزار و ۷۲۳ نفر مجروح در ۲ هزار و ۹۳۲ تصادف بود.

در مجموع تصادفات (فوتی- جرحی) برون‌شهری در نوروز سال گذشته ۳ هزار و ۳۳۱ تصاف شد که ۵ هزار و ۳۵۴ نفر فوت یا مجروح شدند که این میزان در نوروز ۹۴ فوت و جرح ۵ هزار و ۱۱۴ نفر در ۳ هزار و ۲۲۴ تصادف بود.

همچنین بررسی آماری ترددها(آمار مرکز مدیریت راههای کشور وزارت راه‌وشهرسازی) نشان می‌دهد:

۱- میانگین نرخ جریان ترد در طرح نوروزی ۴۰۲ وسیله نقلیه در ساعت بوده، که نسبت به طرح نوروزی ۹۳ حدود ۳.۵ درصد رشد داشته است.

۲- بیشترین حجم تردد در روز ۷ فروردین ۱۳۹۴ بوده است.

۳- محورهای منشعب از تهران و آزادراههای کرج- قزوین، ایلخچی- تبریز، ساری – قائمشهر، قائمشهر – ساری، آستانه – لاهیجان، مشهد- چناران، بابلسر- فریدونکنار دارای بیشترین حجم تردد در طرح نوروزی ۹۴ بوده‌اند.

آخوندی در ادامه این بحث گفت: در موضوع آمار تصادفات و تلفات، شدت تصادف باید با شاخصی مناسب اندازه‌گیری شود. لذا مقرر گردید شاخص ارزیابی شدت تصادف در کارگروه‌های تخصصی تهیه و ارایه شود.قاچاق انسان(عمدتاً افغانیها) و تلفات بالای تصادفات رانندگی خودروهای حامل این افراد از چالش‌هایی است که حوزه حمل‌نقل کشور با آن مواجه است. بنا بر آمار پلیس راه کشور، در روزهای آغازین سال ۹۴، بیش از ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی که خودرو حامل افغانی‌های غیر مجاز بود کشته شدند که متوسط فوتی در این تصادفات بیش از ۱۰ نفر است؛ لذا مقرر گردید گزارش رسمی موضوع جهت شفاف‌سازی افکار عمومی و اطلاع‌رسانی در سطح بین‌الملل در خصوص تصادفات و تلفات ناشی از قاچاق انسان تهیه و مذاکره با سفارتخانه افغانستان و اطلاع‌رسانی رسمی به دولت افغانستان در دستور کار قرار گیرد.

گزارش اجمالی سازمان پزشکی قانونی از وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی ۱۳۹۳ نشان می‌دهد تلفات تصادفات رانندگی در سال ۱۳۹۳ بیش از ۶.۳ درصد کاهش داشته است و در این سال و طی تلاش‌های صورت‌گرفته جان بیش از ۱۱۰۰ نفر در مقایسه با سال ۱۳۹۲ در تصادفات رانندگی حفظ شد.

آمار پلیس راهور ناجا، در سال گذشته در مجموع ۴۹ هزار و ۸۶۶ تصادف فوتی و جرحی در بخش برون شهری رخ داده است که ۶ هزار و ۹۱۶ نفر در ۵ هزار و ۳۶۴ تصادف در سر صحنه جان باختند.

بر اساس این گزارش در بخش برون شهری ۱۰.۷۶ درصد تصادفات ، فوتی سرصحنه، بیش از ۳۵ % تصادفات ناشی از واژگونی و بیش از ۹ درصد تصادفات، ناشی از برخورد خودرو با عابر پیاده بودند.

- ۵ استان گیلان، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بیشترین تعداد تصادفات فوتی و جرحی کشور را دارا هستند.

- ۵ استان اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان غربی دارای بیشترین تعداد تصادفات فوتی در کشور هستند.

- همچنین ۵ پاسگاه پلیس‌راه رشت لاهیجان، فومنات، اصفهان شیراز، اصفهان نایین و میاندوآب دارای بیشترین ثبت تصادف در شبکه راهها بوده‌اند.

- در بخش تصادفات وسایل نقلیه نیز، در ۴۵ درصد تصادفها ۳ خودروی پراید، موتورسیکلت و پژو ۴۰۵ حضور داشته اند، اتوبوس در ۰.۶درصد تصادفها حضور داشته و در ۰.۵ درصد تصادفات مقصر بوده اند.

- از حدود ۴۹ هزار تصادف انجام شده بیش از ۹۰ هزار وسیله نقلیه در آن درگیر بودند که سهم انواع تریلی در صحنه تصادفات در سال گذشته ۳.۲ درصد، سهم انواع کامیون ۵.۵ درصد و سهم انواع کمپرسی در تصادفات نیز ۰.۵۵ درصد بود. سهم انواع وانت پیکان ۵.۲۸ درصد، وانت نیسان ۴.۵۵ درصد و وانت مزدا یک درصد در صحنه تصادفات بود.


ویدیو مرتبط :
‫اسکی رو برف با 405 و پراید در ایران -Skiing by Peugeot 405 and Pride in Iran‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پژو 405 و پراید، ركورددار شكایت مصرف‌كنندگان ایرانی



رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان ایران خبر داد:

پژو 405 و پراید، ركورددار شكایت مصرف‌كنندگان ایرانی

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان ایران، بیشترین حجم شكایات خودرویی مصرف‌كنندگان ایرانی در سال گذشته را مربوط به خودروهای پژو 405 و پراید دانست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید محمد جعفری در گفت‌وگو باایسنا، اظهار كرد: در سال گذشته 57.8 درصد شكایات مصرف‌كنندگان ایرانی از كیفیت خودروهای داخلی و خارجی، 25.2 درصد از سطح خدمات پس از فروش، 10.5 درصد خدمات فروش و 6.5 درصد مربوط به سوانح مانند آتش‌سوزی و واژگونی بوده است.

وی با بیان اینكه در سال 1390 بیشترین حجم شكایات خودرویی مصرف‌كنندگان ایرانی مربوط به دو خودروی پژو 405 تولیدی ایران خودرو و پراید تولیدی سایپا بوده است، خاطرنشان كرد: به‌طور تفكیكی نیز در گروه صنعتی ایران خودرو محصولات پژو 405، سمند و پژو 206 و در سایپا محصولات پراید، تیبا و ریو به ترتیب بیشترین حجم شكایات مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان ایران ادامه داد: در پارس خودرو نیز بیشترین حجم شكایات مربوط به خودروی تندر90، در خودروسازی مدیران محصولات ام.وی.ام 110 و ایكس 33 (تیگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.

جعفری تصریح كرد: در سال گذشته 85 درصد شكایات مشتریان از طریق مراجعه مستقیم به خودروسازان و 15 درصد نیز مراجعه به دیگر مراكز و سازمان‌ها نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مجلس بوده است./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران