اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور همه وزرای خارجه در دور جدید مذاکرات



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات  ایران و 1+5

یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران به ریانووستی گفته که همه وزرای خارجه کشورهای عضو ۱+۵ در دور جدید مذاکرات در لوزان حضور خواهند داشت.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه گفته که وزیر خارجه روسیه روز جمعه برای پیوستن به جمع مذاکره‌کنندگان 1+5، به لوزان سوئیس می‌رود.

این منبع به خبرگزاری ریانووستی گفته که «انتظار می‌رود وزیر (لاوروف) عصر روز 27 مارس به لوزان برسد.»

این خبرگزاری روسی در ادامه به نقل از یک منبع آکاه در وزارت امور خارجه ایران گفته که همه وزرای خارجه 1+5 در دور جدید مذاکرات که بناست از روز پنج‌شنبه آغاز شود، حضور می‌یابند.

این منبع به ریانووستی گفته: نباید انتظار امضای مدرکی (توافقنامه هسته‌ای) را داشته باشیم، احتمال قوی‌تر آن است که یک بیانیه مشترک امضاء شود.

وزرای خارجه 1+5 معمولاً در هنگام رسیدن کارشناسان به نقطه‌ای مشترک در محل مذاکرات حاضر می‌شوند و نتیجه حاصله را به صورت رسمی اعلام می‌کنند.

ایران و 1+5 تا 11 فروردین برای رسیدن به توافق مهلت دارند.


  اخبار سیاست  خارجی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
دیدار وزرای خارجه ایران و گروه 5+1 در نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش محتاطانه فرانسه درباره حضور وزرای خارجه در مذاکرات ایران و 1+5



مذاکرات ایران و 1+5 ,مذاکرات ژنو

واکنش محتاطانه فرانسه درباره حضور وزرای خارجه در مذاکرات ایران و 1+5

فرانسه درباره ارتقای سطح مذاکرات ایران و 1+5 به وزاری خارجه کشورهای دخیل محتاطانه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا،به نقل از خبرگزاری کویت وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه محتاطانه اعلام کرد که سطح و چارچوب مذاکرات ژنو با ایران در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل در ماه گذشته تصمیم گرفته شده بود.

فیلیپ لالیوت، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: قرار شد که سطح مذاکرات مدیران کل سیاسی کشورهای عضو باشد و کاترین اشتون رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نماینده اصلی گروه 1+5 باشد.

وی ادامه داد: ما منتظر نشانه‌های آشکار از سوی ایران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: براساس چارچوب 1+5 قرار شده است که دیدارها در سطح پایین‌تری در ژنو برگزار شود. گفت‌وگو در این باره بستگی به مذاکرات این هفته دارد و پس از آن در این باره تصمیم گیری می‌شود./ایسنا