اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور نمایندگان بوئینگ در تهران / مذاکره ایران با ایرباس فرانسه و زیمنس آلمان



اخبار,اخباراقتصادی,  عباس آخوندی

وزیر خارجه فرانسه و وزیر راه و شهرسازی کشورمان توافق کردند که کارگروه‌های مشترک برنامه‌ها و زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی را نهایی کنند و وزیر راه و شهرسازی همزمان با اعلام آمادگی همکاری با فرانسوی ها از مذاکره با شرکت زیمنس آلمان برای نوسازی ناوگان ریلی و شرکت بوئینگ در حوزه ناوگان هوایی خبر داد.

به گزارش تیک ، عباس آخوندی در مذاکره با لوران فابیوس که امروز خبر آن منتشر شد، با اشاره به زیرمجموعه‌های وزارت راه وشهرسازی در حوزه حمل‌ونقل و مسکن و سفر خردادماه خود به پاریس یادآور شد: در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر مسکن و دبیر دولت فرانسه در امور حمل ونقل و رئیس شرکت ایرفرانس مذاکره و توافق کردیم که پروازهای تهران-پاریس توسعه یابد و ما از فعال شدن پروازها استقبال می‌کنیم.

امن ترین کریدور هوایی منطقه در ایران
وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمینه ساخت فرودگاه، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با 2500 هکتار وسعت تجاری و منطقه آزاد تجاری در دست اجرا است که از شرکت‌های فرانسوی برای حضور در این پروژه دعوت می‌کنیم. همچنین سیستم رادار هوایی ایران در دست بازسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: از امن‌ترین کریدور هوایی منطقه در ایران روزانه 1500 پرواز عبور می‌کند که ارزان ترین مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب است.

آخوندی در دیدار با فابیوس اظهار کرد: حدود 50 درصد ناوگان هوایی ایران ایرباس است و در سفر به فرانسه با رئیس اجرایی این شرکت گفتگو و خواستار ارائه برنامه اجرایی بازسازی ناوگان هوایی شدم و در عین حال با بوئینگ هم در ارتباط هستیم و نمایندگان آنها به زودی وارد ایران می‌شوند.

نوسازی بانک مسکن با مشاوران فرانسوی
وی تصریح کرد: پیش از این 100 دستگاه لکوموتیو از شرکت آلستوم فرانسه خریداری و وارد ایران شد و برای همکاری در زمینه نوسازی ناوگان ریلی وزارت راه وشهرسازی آماده همکاری است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برقی کردن مسیر تهران- مشهد به طول حدود 1000 کیلومتر از دیگر پر‍وژه های در دست اجرا است که این خط ریلی در حال حاضر سالانه 13 میلیون نفر را جابه‌جا می کند و به دنبال افزایش ظرفیت آن به 25 میلیون نفر هستیم و این موضوع را با شرکت زیمنس آلمان نیز در میان گذاشته‌ایم.

آخوندی تاکید کرد: نوسازی ناوگان ریلی را از طریق فاینانس با تضمین دولت در حال پیگیری هستیم. در بخش نوسازی ناوگان جاده‌ای برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است و احداث بندر بزرگ چابهار از جمله طرح های بندری وزارتخانه راه و شهرسازی است.

وی افزود: بانک مسکن ایران که حدود 70 سال پیش تاسیس شده است شبیه بانک مسکن فرانسه است و ما به دنبال مشاوره برای نوسازی این بانک هستیم.

معرفی فخر کاشان به عنوان رابط ایران و فرانسه
وزیر راه و شهرسازی در این دیدار اصغر فخریه کاشان، مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تامین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی را به عنوان نماینده خود برای همکاری و مذاکره با فرانسوی ها معرفی کرد.

نگرانی فابیوس درباره ارتباط هوایی تهران-پاریس
وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان با ابراز خرسندی از توافق با ایران یادآور شد: توافق خوبی بود و اطمینان دارم نتایج خوبی را هم به بار خواهد آورد. اول سال میلادی جدید باید تمام تحریم‌ها برداشته شود البته به کنگره و (مجلس) ایران هم بستگی داردکه چه اتفاقی می‌افتد.

فابیوس با ابراز نگرانی فوری خود از ارتباط هوایی تهران-پاریس و مشکل سوخت تصریح کرد: تنها خط هوایی این مسیر ایران ایر است که مشکل سوخت هم دارد که البته بخشی از این مشکلات قصور خود ما است و ما متوجه هستیم که برای گسترش روابط، نیاز به پروازهای بیشتر هستیم.

وی ابراز کرد: با توجه به حسن کیفیت شرکت‌های ریلی فرانسوی، علاقه مند به پیش بردن بحث آموزش هستیم.

فهرست و جزئیات پروژه‌ها برنامه‌ریزی شده در ایران تکان دهنده بود
فابیوس پس از شنیدن طرح‌های حوزه راه و شهرسازی تصریح کرد: گستره این فهرست و جزئیات آن من را شگفت زده کرد که همه این پروژه ها را قرار نیست فرانسه انجام دهد اما فرانسه هم می‌تواند همکاری داشته باشد و با فاینانس این پروژه‌ها برای مردم (ایران)، اشتغال و رفاه را به همراه می آورد و برای ما افتخاری است که در این پروژه‌ها مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت مبادلات خارجی در فرانسه را بر عهده دارد، بر مطالعه دقیق پروژه‌های ایران تاکید کرد و گفت: باید کارشناسان دو طرف با بررسی وضعیت پروژه‌ها تا پیش از ماه آگوست (9 شهریوماه) جمع‌بندی لازم را داشته باشند و در سپتامبر (شهریورماه) هیأتی از حوزه مسکن فرانسه به ایرن سفر خواهند کرد.


 اخبار اقتصادی  -  تیک


ویدیو مرتبط :
سفر هیئتی مرکب از نمایندگان 80 شرکت فرانسه به تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مذاکره ایران با 3 غول نفتی آلمان/ هیات نفتی آمریکایی اسفندماه به تهران می‌آید



اخبار,اخباراقتصادی,مذاکرات ایران باشرکت های نفتی


اخبار اقتصادی - آغاز مذاکره ایران با 3 غول نفتی آلمان/ هیات نفتی آمریکایی اسفندماه به تهران می‌آید

همزمان با آغاز مذاکرات نفتی ایران با غول‌های نفت و گاز فرانسه و آلمان، اسفند ماه سالجاری هیاتی از مدیران، فعالان و اساتید صنایع نفت و اقتصاد انرژی ایالات متحده آمریکا به تهران سفر می‌کنند.

به گزارش مهر، با تعلیق تدریجی برخی از تحریم‌‌های نفتی همچون آزادسازی صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا، خروج نام شرکت ملی نفت، شرکت ملی نفتکش و 14 غول پتروشیمی ایران از لیست سیاه تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، دور جدید دیپلماسی انرژی ایران با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

از این رو پس از آغاز مذاکرات نفتی ایران با غول‌های نفتی فرانسه همچون توتال و تکنیپ و گازروفرم، شمارش معکوس به منظور از سرگیری مذاکرات ایران با غول‌های نفت، گاز و پتروشیمی آلمان آغاز شده، ضمن آنکه فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی رسما تحریم گاز ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش بینی می‌شود به زودی مدیران شرکت‌هایی همچون زیمنس به عنوان بزرگترین تامین کننده تجهیزات دوار پالایشگاه‌های پارس جنوبی، لینده طرف قرارداد با تنها طرح تولید LNG ایران در پارس جنوبی برای راه اندازی تاسیسات مایع سازی گاز طبیعی ایران و BASF به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی انواع کاتالیست و مواد افزودنی شیمیایی مجتمع‌های پتروشیمی مسافر تهران خواهند شد.

علاوه بر این، اواسط اسفند ماه سالجاری 12 چهره سرشناس صنایع نفت و انرژی جهان از سه کشور ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ژاپن به منظور سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی و تبیین وضعیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران با لغو تدریجی تحریم‌ها در تهران سخنرانی خواهند کرد.

محمد مزرعتی رئیس انجمن اقتصاد انرژی ایران در گفتگو با مهر، سفر این چهره‌ها به تهران در اسفندماه را تائید کرده است.
اخبار اقتصادی - مهر