اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور میان 3 بازیکن ‌برتر یک افتخار است


کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: از همه کسانی که به من کمک کردند تا به این مهم دست یابم، تشکر می‌‌کنم.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال: کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: از همه کسانی که به من کمک کردند تا به این مهم دست یابم، تشکر می‌‌کنم.

به دنبال انتخاب جواد نکونام به عنوان سه بازیکن برتر آسیا، با کاپیتان تیم ملی مصاحبه‌ای داشتیم و وی در خصوص دیدار با تایلند و لبنان، مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا و بهترین بازیکن جهان صحبت کرد.

نکونام در خصوص دیدار با تایلند گفت: بازی مقابل تیم ملی تایلند را به خوبی آغاز کردیم و توانستیم نتیجه آن را دریافت کنیم و در نیمه اول دو گل به ثمر برساندیم و البته موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی هم داشتیم، اما این نیمه با همین نتیجه به پایان رسید و در نیمه دوم بیشتر سعی در کنترل بازی داشتیم و نهایتا با سه گل در این دیدار به پیروزی رسیدیم و خوشبختانه نتیجه خوبی را در مقابل تیم ملی تایلند و در بانکوک به دست آوردیم. معتقدم بازی سختی بود و البته همیشه بازی کردن در مقابل تیم ملی تایلند در بانکوک برای ما سخت بوده و من پیش از این هم دوبار دیگر در این کشور بازی کرده‌ام و همیشه همین شرایط برای تیم ملی ایران وجود داشته است، اما با کمک و یاری خداوند و تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی توانستیم پیروز این میدان باشیم.

وی در ادامه در خصوص دیدار مقابل لبنان افزود: پس از بازی با تایلند و استراحتی کوتاه مستقیم به لبنان آمدیم و به لحاظ دوری راه و کم بودن زمان مجبور به سفری طولانی و سخت شدیم، اما با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال برای بازیکنان در قسمت بیزنس هواپیما بلیط خریداری کرد، توانستیم بیشتر استراحت کنیم و از این رو خستگی زیادی به بازیکنان تیم ملی منتقل نشد.

کاپیتان تیم ملی در ادامه افزود: در لبنان هم بازی سختی را در پیش داریم چرا که در همان زمین بی‌کیفیت بازی خواهیم کرد و تیم ملی لبنان در مقدماتی جام جهانی توانست یک بر صفر تیم ملی ایران را شکست دهد که همه در خصوص شرایط آن دیدار و زمین مسابقه و وقت تلف کردن بازیکنان لبنان اطلاع دارند. البته ما هم در این بازی باید باهوش باشیم و بدانیم که آخرین امید تیم ملی لبنان  برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا همین مسابقه است و در صورت عدم نتیجه‌گیری هیچ شانسی برای صعود به جام ملتهای 2015 استرالیا ندارند و ما هم باید با دقت تمام این مسابقه را انجام دهیم و هرچند جواب آن باخت را دوبار در تهران دادیم، اما باید در بیروت این کار را انجام دهیم و برای خود من این مسابقه از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم با گرفتن سه امتیاز آن با خیال راحت به مرحله نهایی این مسابقات گام بگذاریم.

کاپیتان تیم ملی در ادامه در خصوص حضورش در جمع سه بازیکن برتر سال آسیا در سال 2013 گفت: این باعث خوشحالی برای من است که یک ایرانی در جمع سه بازیکن برتر آسیا قرار گرفته و من قبلا هم در جمع ده نفر و همچنین در جمع سه نفر بوده ام، ولی با توجه به اینکه در اوساسونای اسپانیا بودم، شرایط برای انتخاب من مهیا نبود چرا که این موضوع مربوط به انتخاب بازیکن سال آسیا که در یکی از کشورهای آسیایی بازی می کند اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از افتخارات بزرگ هر بازیکنی حضور در جمع سه بازیکن برتر و در نهایت انتخاب به عنوان بهترین بازیکن آسیاست و برای من هم باعث افتخار و مایه خوشحالی است و امیدوارم بتوانم لیاقت و شایستگی کسب این افتخار را داشته باشم و از همه مهم‌تر این است که این افتخار نصیب فوتبال ایران می‌شود.

بازیکن تیم ملی در ادامه گفت: برای بودنم در جمع سه بازیکن برتر آسیا، در ابتدا باید از باشگاه استقلال، بازیکنان و مربیان و همه کسانی که در این تیم برای من زحمت کشیدند تشکر کنم. فکر کنم یکی از مهم‌ترین دلایل حضورم در جمع این سه بازیکن همه این عزیزان هستند و دلیل دیگر آن حضور بازیکنان بسیار خوب تیم ملی در کنار من است که باید از همه آنها هم تشکر کنم، چرا که در راه رسیدن به این مهم کمک زیادی کردند و البته جا دارد از سرمربیان تیم‌های ملی و استقلال، یعنی کی‌روش و قلعه نویی تشکر کنم چرا که تلاش‌ها و کمک‌های آنها باعث کاندید شدن من برای حضور در جمع سه بازیکن برتر قاره شده است. باز هم تاکید می‌کنم که بازیکنان تیم‌های ملی و استقلال و مربیان و مسئولین تلاش کردند تا من به این مهم دست پیدا کنم.

وی در خصوص دریافت دعوتنامه برای حضور در مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا گفت: در حال حاضر که در لبنان هستیم و از این موضوع اطلاعی ندارم.

نکونام در خصوص شانسش برای انتخاب به عنوان بهتریم بازیکن آسیا گفت: نمی‌توانم شانسی قائل باشم و امیدوارم این افتخار نصیب فوتبال ایران و بعد من شود. لازم به ذکر است که سالی هم که هادی عقیلی کاندیدای بهترین بازیکن شد و انتخاب نشد من بسیار ناراحت شدم و امیدوارم که یک ایرانی بتواند این توپ را به ایران بیاورد.

وی در پایان در مورد نظرخواهی کنفدراسیون فوتبال اسیا از وی برای انتخاب بهترین بازیکن گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما نظرخواهی نکرد اما برای دادن توپ طلای سال جهان از من به عنوان کاپیتان تیم ملی سوال شد و من در بخش انتخاب بهترین بازیکن به لیونل مسی، فرانک ریبری و کریستیانو رونالدو رای دادم و در بخش مربیان هم به مربی سابق بایرن مونیخ، یورگن کلوب و دل‌بوسکه رای دادم.


ویدیو مرتبط :
حضور 100 هزار نفری پرسپولیسی ها در میان رویداد های برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور دو بازیکن هپاتیتی در لیگ برتر


دو بازیکن لیگ برتری که یکی از آنها در یک تیم تهرانی و دیگری در یک تیم خوزستانی بازی می‌کنند، مبتلا به بیماری هپاتیت هستند

خبرگزاری تسنیم: حدود 2 هفته قبل بود که رئیس سازمان لیگ پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد دو بازیکن خارجی حاضر در لیگ برتر مبتلا به بیماری هپاتیت هستند. اتفاقی که می‌توانست بار دیگر فوتبال ایران را با دردسری تازه روبروکند اما پیگیری‌های ما ثابت می‌کند  که هر دو بازیکن مورد نظر در حال حاضر در لیگ برتر بازی می‌کنند.

یکی از این بازیکنان هپاتیتی در یک تیم تهرانی حضور دارد و بازیکن دیگر هم در یک باشگاه خوزستانی است. البته سابقه حضور بازیکنان هپاتیتی در ایران به سال‌های قبل برمی‌گردد اما در آن زمان بلافاصله بعد از مشخص شدن بیماری‌شان به کشورشان برگشتند. حالا اما برخلاف سال‌های گذشته سازمان لیگ محدودیتی برای حضور آنها ایجاد نکرده و این دو بازیکن بدون مشکل دارند در لیگ برتر بازی می‌کنند و اتفاقا هر دو بازیکن در هفته اول برای تیم‌هایشان بازی کرده‌اند!

زهره هراتیان، عضو فدراسیون پزشکی وزشی در مورد دلیل این اتفاق می‌گوید: درباره این موضوع باید از خود باشگاه‌ها سوال کنید. این وظیفه من و یا سازمان لیگ نیست که از حضور بازیکنان هپاتیتی در باشگا‌ه‌ها جلوگیری کنم. وظیفه ما این است که به باشگا‌ها در مورد سلامتی بازیکنان‌شان اطلاع بدهیم. ما نمی‌توانیم کسی را از حضور در لیگ منع کنیم و خود باشگاه‌ها با توجه به سلامتی بازیکنان‌شان تصمیم می‌گیرند که آیا با آنها قرارداد ببندند یا نه. حتی احتمال دارد که ما به یک باشگاه اعلام کنیم بازیکن مورد نظرشان رباط صلیبی پاره کرده؛ در این صورت هم باشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا با آن بازیکن قرارداد امضا کند و یا نه.

هراتیان تاکید می‌کند که این موضوع در کشورهای مختلف می‌تواند تغییر پذیر باشد: اینطور نیست که این موضوع قانون باشد و هر کشوری می‌تواند با توجه به فرهنگ و شرایط قانون خودش را اجرا کند. ما هم می‌توانیم این قانون را تغییر بدهیم و در خیلی از کشورها هم این قانون به صورت تغییر کرده اجرا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا در ایران قانون حداقل برای بازیکنان هپاتیتی تغییر نمی‌کند هم گفت: ما هم داریم کارهایی می‌کنیم. الان در فدراسیون پزشکی ورزشی متخصص طب کار حضور دارد. کار متخصص طب کار این است که بازیکنانی که بیماری‌های مسری دارند را با شرایط کار در ایران تطبیق می‌دهد و برای آنها مجوز بازی صادر می‌کند یا حضور آنها در لیگ برتر را ممنوع می‌کند. این متخصص از بازیکنانی که بیماری‌های مسری دارند یکسری تست جدید می‌گیرد و درصورتی که این تست‌ها منفی باشد و البته با گرفتن تعهد نامه از باشگاه‌هایشان اجازه حضور آنها را می‌دهد.

با حرف‌های عضو کمیته پزشکی ورزشی این سوال به وجود می‌آید که چطور بازیکنان خارجی که هپاتیت دارند الان دارند در لیگ برتر بازی می کنند. هراتیان در پاسخ به این سوال گفت: من نمی‌توانم موردی در مورد این بازیکنان صحبت کنم چون این صحبت‌ها بار حقوقی دارد اما اگر حرف شما درست باشد و بازیکنان هپاتیتی در لیگ برتر بازی کنند، به این خاطر است که کارشناس طب کار اجازه حضور آنها را داده است. البته این مساله فقط در مورد بیماری‌های مسری است. انتقال هپاتیت چندان راحت نیست ولی به هرحال بیماری مسری محسوب می‌شود و به همین دلیل هم کارشناس طب کار در مورد آن تصمیم گرفته است.

اما شاید قسمت آخر حرف‌های هراتیان مهم‌ترین بخش صحبت‌های او باشد. جایی که تایید می‌کند از حضور چند بازیکن به خاطر ابتلا به بیماری‌های مسری در لیگ برتر جلوگیری شده است. عضو کمیته پزشکی ورزشی در این باره گفت: شما در مورد دو بازیکنی که هپاتیت دارند صحبت می‌کنید و من از شما سوال می کنم که از کجا می دانید که تمام بازیکنانی که بیماری مسری دارند فقط همین دو نفر هستند؟ تعداد بازیکن دیگری هم هستند که بیماری‌های مسری دارند که البته با تشخیص کارشناس طب کار از حضور آنها در لیگ پانزدهم جلوگیری شده است.

البته او حاضر نیست در مورد ایرانی یا خارجی بودن بازیکنان جواب دقیقی بدهد: من نمی‌توانم بگویم این بازیکنان ایرانی هستند یا خارجی. همانطور که گفتم اطلاعات بازیکنان سری است و هیچ‌کس جواب این سوال را نمی‌دهد. با این حال من می توانم این خبر را به شما بدهم که از حضور یکسری بازیکن که در لیگ چهاردهم فعالیت می‌کردند جلوگیری شده است.