اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور سید حسن نصرالله در القصیر سوریه/ حماس‌: حزب‌الله از سوریه خارج شود



حزب الله در سوریه,حسن نصرالله در سوریه

حزب الله سلاحش را به سوی اسرائیل نشانه رود

حماس‌: حزب‌الله از سوریه خارج شود

سازمان فلسطینی حماس، از حزب الله لبنان خواست افرادش را از سوریه خارج کند..

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حماس روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که حزب الله لبنان باید از سوریه بیرون برود و در عوض سلاح خود را به سوی اسرائیل نشانه بگیرد.

حماس در وحدت با حزب الله لبنان، سال ها از متحدان حکومت بشار اسد بود، اما اندکی پس از شروع اعتراض ها در سوریه خود را از حکومت بشار اسد دور کرد. حزب الله رسما درکنار ارتش اسد علیه مخالفان می‌جنگد.

خبرهایی از حضور سید حسن نصرالله در القصیر سوریه

در همین حال، خبرنگار شبکه المیادین لبنان مدعی شد که در جریان حضورش در القصیر برای پوشش تحولات درگیری‌های این شهر، سیدحسن نصرالله را با لباس نظامی در این شهر رویت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نصرالله سالها است که در خفا زندگی می‌کند و به ندرت در انظار عمومی دیده شده است.

"علی هاشم"، خبرنگار لبنانی شبکه خبری المیادین که برای پوشش اخبار القصیر به این شهر سفر کرده است، گفت: شنبه گذشته (پانزدهم ژوئن) وسط خیابان اصلی شهر ایستاده بودم که خودرو بزرگ سیاه رنگی از کنارم رد شد، دیدم سید حسن نصرالله در صندلی کنار راننده نشسته، عمامه به سر ندارد و لباس نظامی به تن کرده است. به من لبخند زد و سر تکان داد. 

منابع نزدیک به حزب‌الله می‌گویند که این نخستین دیدار سید حسن نصرالله نبوده بلکه او یک روز پیش از آنکه محاصره القصیر آغاز شود به اطراف این شهر رفته و با فرماندهان و چند تن از نفرات زخمی حزب‌الله دیدار کرده و در جمع افراد حزب‌الله در آنجا سخنرانی کرده است.

به گفته این منابع، نصرالله همچنین یک بار هم پس از اینکه قصیر به تسخیر حزب‌الله و ارتش سوریه درآمد به این شهر و روستاهای اطرافش رفته و از نفرات حزب الله در آنجا بازدید کرده است.

علی هاشم به روزنامه الکترونیکی المانیتور آمریکا گفته: چند روز مانده به بازپس‌گیری نهایی شهر القصیر به دست دولت سوریه و نیروهای حزب‌الله لبنان، تدابیر شدید امنیتی در این شهر به اجرا درآمد.

به دلیل بی‌سابقه بودن این تدابیر دلایل آن را از مسئولان نظامی مستقر در القصیر جویا شدم و آنها از احتمال سفر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به القصیر یا مناطق نزدیک به آن خبر دادند.

خبرنگار شبکه المیادین گفت: در شهردر حال تهیه گزارش و خبر بودم که ناگهان ماشین شاسی بلندی در مقابل من ظاهر شد که در آن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در کنار راننده نشسته بود و در القصیر در حال گشت‌زنی بود.

نصرالله بر خلاف گذشته لباس روحانیت به تن نداشت بلکه با لباس نظامی در کنار راننده نشسته بود و با لبخند به من که گیج شده بودم سرش را تکان داد و سپس ماشین از آن منطقه دور شد. علی هاشم گفت: خودروی سید حسن نصرالله بدون محافظ و یا گارد همراه بود اما در شهر القصیر تدابیر شدید امنیتی برای حمایت از وی اتخاذ شده بود.

این خبرنگار لبنانی در ادامه گفت: پس از بازگشت به بیروت برای روشن شدن مشاهداتم در این زمینه تحقیقاتی را آغاز کردم که مشخص شد آن روز تنها دیدار سید حسن نصرالله از القصیر نبوده بلکه وی چند بار به این شهر سفر کرده است. 

وی گفت: از یک منبع در حزب‌الله لبنان نیز اطلاعاتی به دست آوردم که نشان می‌داد سید حسن نصرالله چند روز قبل از آغاز درگیری در القصیر به این شهر سفر کرده و با فرماندهان محلی و برخی از زخمی‌های درگیری‌ها در القصیر دیدار کرده است.

به گفته خبرنگار مذکور سید حسن نصرالله به مدت نیم ساعت نیز برای نظامیان در القصیر سخنرانی کرده و با آنها تحولات میدانی و شرایط القصیر را به بحث و گفت‌وگو گذاشته است./بهارنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
القصیر سوریه - دستپاچگی تروریست ها در اولین ساعات حمله ارتش سوریه و حزب الله به شهر القصیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم



 

 

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم

 

صهیونیست ها جنگ روانی جدید آغاز کرده اند؛

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم

ایران هم اکنون به توان ساخت جنگ افزار هسته ای دست پیدا کرده و می تواند یک بمب هسته ای قدرتمند را بسازد ، سوریه توان نظامی خود در 3 سال گذشته را دو برابر کرده، حزب الله نیز به موشک های دوربرد و میان برد دسترسی پیدا کرده و ...تکرار یک موضوع واحد در دو روز پیاپی توسط دو مقام صهیونیستی می تواند نشان از شروع دور جدید جنگ روانی تل آویو باشد، البته نمی توان تحولات جدید در ترکیب کنگره آمریکا را از نظر دور داشت.

سرویس بین الملل ـ «آموس یلدین»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: باید بپذیریم که جنگ آینده اسرائیل، جنگ سرنوشت ساز است زیرا ما باید با ایران، سوریه، حزب الله لبنان و حماس فلسطین وارد جنگ شویم.

به گزارش «تابناک»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با طرح موضوع بالا همچنین مدعی شد: ایران هم اکنون به توان ساخت جنگ افزار هسته ای دست پیدا کرده و می تواند یک بمب هسته ای قدرتمند را بسازد و بزودی دومین بمب را نیز خواهد ساخت، سوریه توان نظامی خود در 3 سال گذشته را دو برابر کرده، حزب الله نیز به موشک های دوربرد و میان برد دسترسی پیدا کرده  و حماس بیش از پیش قدرتمند شده که جرات جنگ با ما را پیدا کرده و تهدید جدی برای «تل آویو» است . در چنین شرایطی اسرائیل باید در چند جبهه وارد جنگ شود.

در همین باره، روزنامه صهیونیستی «یدیعیوت آحارنوت» به نقل از «یلدین» اضافه کرد: اما نیروهای هوایی اسرائیل می تواند همه دشمنان را نابود و جبهه های جنگ را فتح کند و پیروز شود!

بر پایه این گزارش، روز گذشته نیز، «شائول موفاز»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و از مقامات ارشد نظامی این رژیم طی اظهاراتی گفته بود: خاورمیانه شاهد جنگی خونین در آینده نزدیک خواهد بود.

او در ادامه افزوده بود: سکوت و آرامشی که در حال حاضر با نوار غزه و حزب الله لبنان شاهد آن هستیم، سکوت و ثباتی غیر واقعی است. جنگ آینده جنگی خونین خواهد بود که از جنگ های گذشته بسیار دردناک تر می شود.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که در دانشکده روابط بین الملل در شهر «استکهلم» در سوئد سخن می گفت، همچنین بیان داشته بود: از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهم که مذاکرات مستقیم برای دستیابی به صلح را آغاز کنند. بهتر است دولت مستقل فلسطینی با مرز موقتی که شامل 92 % از سرزمین های کرانه باختری رود اردن است، تشکیل شود!

هر چند اظهارات تهدید آمیز صهیونیست ها در منطقه موضوع تازه ای نیست اما، تکرار یک موضوع واحد در دو روز پیاپی توسط دو مقام صهیونیستی می تواند نشان از شروع دور جدید جنگ روانی تل آویو باشد، البته نمی توان تحولات جدید در ترکیب کنگره آمریکا با موفقیت جمهوری خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان را از نظر دور داشت..../تحلیل:تابناک