اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور سفیر عربستان در جشن 22 بهمن سفارت ایران در بیروت(+عکس)



غالب رسانه های لبنانی این حضور را به عنوان نشانه ای مثبت از احتمال پایان دادن به اختلافات برای انتخاب رییس جمهور جدید لبنان دانسته اند.

سفیر عربستان در لبنان سه شنبه شب در مراسم جشن سفارت ایران در بیروت به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب حاضر شد.

به گزارش عصر ایران روزنامه دیلی استار لبنان با انتشار گزارشی از این مراسم این اقدام سفیر سعودی ها در بیروت را به عنوان نشانه ای مثبت از نزدیکی روابط تهران و ریاض دانست.

این روزنامه به سخنان محمد فتاحی سفیر ایران در لبنان در یک مصاحبه رادیویی نیز اشاره کرد و به نقل از سفیر ایران در لبنان نوشت: ایران و عربستان دشمنان مشترکی چون داعش و اسراییل دارند.

سفیر عربستان در لبنان (سمت راست تصویر) در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بیروت در حال دست دادن با شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سفیر عربستان در جشن 22 بهمن سفارت ایران در بیروت

سفیر ایران در لبنان با ابراز خوش بینی نسبت به احتمال بهبود رابطه دو کشور ایران و عربستان گفت:" ما شاهد ظهور نشانه های مثبت در افق روابط دو جانبه تهران – ریاض هستیم."

سفیر ایران افزود: ما برقراری بهترین رابطه با عربستان بر اساس احترام متقابل را خواستاریم.

فتاحی همچنین در مورد بن بست انتخاب رییس جمهور جدید لبنان نیز گفت خواسته ایران تداوم مذاکرات بین جناح های سیاسی لبنان به ویژه دو ائتلاف اصلی 8 و 14 مارس ( حزب الله مورد حمایت ایران و جریان المستقبل مورد حمایت عربستان) برای پایان دادن به بن بست انتخاب رییس جمهور جدید است.

گفتنی است حضور " علی عواد عسیری" سفیر عربستان سعودی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لبنان مورد توجه رسانه های لبنانی قرار گرفته و غالب رسانه ها این حضور را به عنوان نشانه ای مثبت از احتمال پایان دادن به اختلافات برای انتخاب رییس جمهور جدید لبنان دانسته اند.

لبنان از ماه می سال گذشته میلادی و پس از پایان دوران قانونی میشل سلیمان رییس جمهور سابق این کشور در بحران انتخاب رییس جمهور جدید قرار دارد. دلیل عدم انتخاب رییس جمهور جدید اختلافات سیاسی بین دو جناح اصلی قدرت در لبنان است که ایران و عربستان از حامیان اصلی این دو جناح هستند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
نخستین تصاویر از انفجار نزدیک سفارت ایران در بیروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی متهمان جدید بمب‌گذاری مقابل سفارت ایران در بیروت/نقش دولت عربستان در بمب‌گذاری



اخبار,بمب‌گذاری مقابل سفارت ایران


اخبار سیاست خارجی -  نقوی‌حسینی خبر داد:
شناسایی متهمان جدید بمب‌گذاری مقابل سفارت ایران در بیروت/نقش دولت عربستان در بمب‌گذاری

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شناسایی متهمان جدید بمب‌گذاری مقابل سفارت ایران در بیروت خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دستگیری راهنمای اصلی بمب‌گذاران مقابل سفارت ایران در بیروت، اظهار داشت: تاکنون برخی از افراد مرتبط با این بمب‌گذاری شناسایی شدند.

وی ضمن اعلام خبر دستگیری افراد جدید دخیل در این بمب‌گذاری، از اعلام جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش ماجد الماجد در بمب‌گذاری یادشده نیز گفت: رابطه ماجد الماجد با بندرابن سلطان غیرقابل انکار است.

نقوی‌حسینی از نقش دولت عربستان در این زمینه سخن گفت و گفت: همه می‌دانند ماجد الماجد با بندر بن سلطان وزیر اطلاعات ارتباط مستقیم داشته است، بنابراین نمی‌تواند عملیاتی بدون هماهنگی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی عربستان انجام دهد.

اخبار سیاست خارجی  - فارس