اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور سراسیمه سفرای اروپایی در بهارستان


سفرا در پیام‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مجلس شورای اسلامی فرستاده‌اند، از مجلس فرصتی خواسته‌اند تا در زمینه تحریم خرید نفت از ایران، اروپایی‌ها تجدیدنظر کنند.

فارس: سفرای 4 کشور اروپایی از مجلس شورای اسلامی برای تجدیدنظر در مصوبه تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، درخواست مهلت کردند.

ناصر سودانی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه بررسی طرح قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا گفت: این طرح دوفوریتی همچنان روی میز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
 
وی در این زمینه افزود: مجلس ایران به جد در حال بررسی کارشناسانه طرح قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا است و نمایندگان نیز آمادگی کامل برای تصویب این طرح را دارند.
 
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تا کنون تعدادی از سفرای کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، یونان، ایتالیا و آلمان با حضوری سراسیمه در مجلس و وزارت امور خارجه خواستار خویشتن‌داری مجلس در زمینه تصویب طرح قطع صادرات نفت به اروپا شده‌اند.
 
سودانی اضافه کرد: سفرا در پیام‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مجلس شورای اسلامی فرستاده‌اند، از مجلس فرصتی خواسته‌اند تا در زمینه تحریم خرید نفت از ایران، اروپایی‌ها تجدیدنظر کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: قصد مجلس شورای اسلامی جنگ با دنیا نیست بلکه این اروپایی‌ها بودند که این تنش‌ها را بوجود آوردند.  


ویدیو مرتبط :
انتظار بخش خصوصی از حضور هیات های اروپایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز حضور اروپایی‌ها در بورس تهران/ مجوز 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امروز امضا شد



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس

اخبار اقتصادی - آغاز حضور اروپایی‌ها در بورس تهران/ مجوز 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امروز امضا شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز حضور اروپایی ها در بورس تهران با امضای مجوز سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری در روز جاری خبرداد و گفت: بورس کالای ایران روز شنبه به اتحادیه بین بورسی الکترونیکی کشورهای آسیای میانه می‌پیوندد.

علی صالح آبادی امروز با حضور در غرفه خبرگزاری "مهر" در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اینکه خبرگزاری مهر دارای صفحه اختصاصی بورس، بانک و بیمه است، اخبار این حوزه ها را به نحو مناسبی منعکس می کند و به این حوزه مهم اقتصادی  کشور عنایت دارد که جای تقدیر وتشکر دارد. یکی از خبرگزاری هایی که حتما روزانه چند بار آن را رصد می کنم، خبرگزاری مهر است.

وی در ادامه گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با کمرنگ شدن فشارها و تحریم‌های بین المللی حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران بهبود یافته است یا خیر؟ اظهارداشت: در حوزه اوراق بهادار بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در حال دریافت مجوز سرمایه گذاری هستند تا در بورس ما سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: امروز مجوز حضور یک شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری در بازار سرمایه کشورمان را امضا کردم، این در حالی است که تحرک جدیدی در حوزه مجوزهای دریافتی از سازمان بورس برای ورود سرمایه های خارجی در حال اتفاق افتادن است.

وی همچنین از الحاق بورس کالای ایران به اتحادیه بین بورسی الکترونیکی از روز شنبه آتی خبرداد و گفت: بر این اساس اجلاس IEU روز شنبه آتی در تهران برگزار می شود. براساس این اتحادیه بورس های کالایی کشورهای آسیای میانه با یکدیگر تعاملاتی دارند به این معنا که می شود در یکی از این بورس ها کالایی را عرضه کرد از بورس دیگر مشتری آن را خریدار کند.

وی افزود: به عبارت دیگر، 5 بورس آسیای میانه که عضواین اتحادیه هستند با یکدیگر ارتباطات الکترونیکی دارند و کالاهای یکدیگر را مبادله و معامله می کنند.

اخبار اقتصادی - مهر