اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور رییس‌جمهور در مراسم روز ملی صادرات قطعی شد



اخبار,اخباراقتصادی,حضور روحانی در مراسم روز ملی صادرات


 اخباراقتصادی - حضور رییس‌جمهور در مراسم روز ملی صادرات قطعی شد

روز ملی صادرات متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و با اولین حضور رییس قوه مجریه در این مراسم پس از چند سال، از صادرکنندگان نمونه کشور در حضور شخص اول اجرایی کشور تجلیل خواهد شد.

با قطعی شدن حضور دکتر روحانی در هجدهمین مراسم روز ملی صادرات، استراتژی صادرات غیرنفتی بار دیگر در ادبیات اقتصادی کشور احیا شده و آهنگ صادراتی با قوت بیشتری افزایش می‌یابد.

به گزارش پول نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، هجدهمین مراسم روز ملی صادارت در حالی برگزار می‌شود که رییس جمهور با اهدا لوح و تندیس صادرکنندگان نمونه ضمن تجلیل از تلاش‌های آنها در اعتلای اقتصادی کشور، اهمیت این روز ملی را خاطر نشان می‌کند.

اهمیت و جایگاه صادرات غیرنفتی در برنامه‌های کلان اقتصادی کشور و حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز ملی صادرات، اهتمام دولت به امر صادرات غیرنفتی را نشان می‌دهد و به افزایش انگیزه دست‌اندرکاران، فعالان و صادرکنندگان این حوزه برای ادامه مسیر می‌انجامد.

بر همین اساس روز ملی صادرات متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و با اولین حضور رییس قوه مجریه در این مراسم پس از چند سال، از صادرکنندگان نمونه کشور در حضور شخص اول اجرایی کشور تجلیل خواهد شد.

 توسعه صادرات غیرنفتی در حالی استراتژی اقتصادی دولت محسوب می‌شود که اقدامات دولت در یک سال گذشته رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی را در 6 ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد تا جایی که دکتر حسن روحانی در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با اشاره به رقم 50 میلیارد دلار صادرات و واردات غیرنفتی در 6 ماه نخست سال این رقم را رقم چشمگیری در این حوزه خواند.

وی با بیان اینکه انشاء‌الله رقم تجارت خارجی تا پایان سال به 100 میلیارد دلار برسد گفت: این نشان می‌دهد که اقتصاد ما شروع به حرکت کرده است و مردم امیدوار هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، هجدهمین مراسم روز ملی صادرات، به دلیل هماهنگی برای حضور رییس‌جمهور در این مراسم دو روز زودتر از موعد خود، 27 مهرماه سال جاری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. 

 

اخبار اقتصادی - پول نیوز


ویدیو مرتبط :
برگزاری مراسم روز صنعت و معدن بدون حضور رییس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو



اخبار, مراسم روز دانشجو


اخبار سیاسی - حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو با سرود «یار دبستانی»

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی قرار است در این مراسم که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است، در جمع دانشجویان و برخی اساتید و مسئولان دانشگاه سخنرانی کند.
 
علاوه بر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان دیگری از دانشگاه‌های مختلف تهران در این مراسم حضور یافته‌اند و سالن ابوریحان مملو از جمعیت است.
 
در ابتدای این مراسم که با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، کلیپی که به مناسبت صدمین روز دولت ساخته شده بود و همچنین کلیپ دیگری درباره اقدامات دولت و شخص رییس‌جمهور در 100 روز اول کار دولت یازدهم به نمایش درآمد.
 
دانشجویان در ابتدای این مراسم، سرود یار دبستانی را سر دادند.
 
رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، روحانی را در این برنامه همراهی می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور دارد. 

اخبار سیاسی - ایسنا