اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور دبیر در واشنگتن برای دریافت جایزه قالیباف



 

حضور دبیر در واشنگتن برای دریافت جایزه قالیباف

 

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای شهر به نمایندگی از شهرداری تهران برای دریافت جایزه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی به واشنگتن رفت.

 

به گزارش فارس، خسرو دانشجو بعد از سیصدوچهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی براینكه آیا با اعزام یك نماینده از طرف شهرداری واشنگتن برای دریافت جایزه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی موافقت شده یا خیر و آیا علیرضا دبیر به این سفر اعزام شده است؟ اظهار داشت: آنچه در شورای شهر جمع‌بندی شده این بود كه چمران به عنوان رئیس شورا این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد كه یك فرد به نمایندگی از شهرداری به واشنگتن سفر كند كه این پیگیری‌ها با كسب موافقت همراه بود.

وی افزود: اما علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی تهران برای این منظور به این سفر انتخاب شد كه در حال حاضر در آنجا حضور دارد ولی وی به نمایندگی از شورای شهر نرفته است و با همكاری شهرداری سفر كرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: مبنای انتخاب یك شهر برتر از نظر حمل‌ونقل عمومی میزان پیشرفت آن در طول چند سال است و وضعیت كنونی آن را مورد بررسی قرار نمی‌دهند؛ در واقع میزان پیشرفت یك شهر را مبنای انتخاب خود قرار داده‌اند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینكه شنیده‌ها حاكی از این است كه وزارت امور خارجه با اعزام یك نماینده به واشنگتن مخالفت كرده، چگونه علیرضا دبیر به این سفر اعزام شده است؟ گفت: بنده اطلاعی در این موضوع ندارم .

دانشجو در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران درباره وضعیت كنونی مهدی چمران رئیس شورا كه در بستر بیماری بود، گفت: چمران به دلیل بیماری قلبی در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان چمران بستری شده بود كه تحت عمل قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز اطلاع دادند كه مهدی چمران ترخیص شده ولی براساس توصیه پزشكان همچنان باید استراحت كند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینكه چمران چه زمانی امر پیگیری برای اعزام یك نماینده به واشنگتن را انجام داد؟ گفت: روز سه‌شنبه حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر به یكی از اعضای شورا گفت كه چمران پیش از بیمار شدن خود پیگیری‌های لازم را انجام داده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری میدان حق‌شناس به نام نهم دی اشاره كرد و گفت: این خیابان با پیشنهاد شورای شهر برای در نظر گرفتن معبد یا میدانی به نام نهم دی شناسایی و انتخاب شد همچنین میدان دانشگاه واقع در منطقه یك شهرداری نیز به نام مجید شهریاری(استاد شهید هسته‌ای) نامگذاری می شود.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب یك فوریت لایحه شهرداری تهران اشاره كرد و گفت: یك فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی یكی از كاركنان شهرداری به عنوان قائم‌مقام ذیحساب در شركت «یادمان سازه» به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، بررسی لایحه آیین‌نامه تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شركت‌های ارائه دهنده خدمات ایمنی و آتش‌نشانی نیز صورت گرفت؛ بر این اساس شركت‌هایی كه تنها بر اساس ثبت شركتی شماره دریافت می‌كنند مجاز به فعالیت نبوده و باید بررسی شود كه متولیان این شركت‌ها تخصص كافی در زمینه ایمنی تجهیزات اطفای حریق دارند یا خیر.../فارس


ویدیو مرتبط :
مستند سیمخانه... برنده جایزه ویژه دبیر هنری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند



 

  شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند

۶ نویسنده ازجمله «پیتر كری» برنده دو دوره و «تام مكارتی» به عنوان نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: ۶ نامزد دریافت جایزه سال بوكر(سه شنبه) معرفی شدند.

«پیتر كری»، رمان نویسن استرالیایی و برنده دو دوره جایزه بوكر ، «تام مك كارتی» نویسنده انگلیسی ، «اما دانوگه»، نویسنده ایرلندی ـ كانادایی ، «دامون گالگوت»، نویسنده آفریقای جنوبی ، «هووارد جاكوبسن»، نویسنده انگلیسی و همچنین «آندریا لیو»، نویسنده جامایكایی؛ در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

مراسم معرفی جایزه بوكر كه در لندن برگزار می شود؛ قرار است تا ساعاتی دیگر و در نشست بعدازظهر خود برنده جایزه این مراسم را از بین این شش نفر معرفی كند.

پیش بینی می شود كه پیتر كری و تام مكارتی از شانس بیشتری برای به دست آوردن جایزه برخوردار هستند.

كری با كتاب «طوطی و اولیور در آمریكا» و مكارتی با كتابی به نام «سی» ، داستانی در مورد تكنولوژی در قرن ۲۰ ، در این مراسم شركت كردند.

كری پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ برنده جایزه بوكر شده بود.

همچنین اما دانوگه، نویسنده ایرلندی ـكانادایی با كتابی به نام «اتاق» كه داستانی از یك پسر و مادر در یك كلبه باغی است در این مراسم شركت كرده است.

دامون گالگوت هم با كتاب «در اتافی غریب» ، هووارد جاكوبسن با كتاب «پرسش فینكلر»، و همچنین آندریا لیو با كتاب «آواز طولانی» در رقابت برای كسب جایزه بوكر شركت كرده اند.... / خبرگزارى ایلنا